• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Lillan: Vi har bara otur i livet. Hamnade på gynakuten igår och äg inlagd i sjukhuset. De hittar inget och misstänker att höger äggledaren har graviditet. Det är ju enda som är kvar. Om det är så fallet, ryker det med! Vet inte annat än vill bort härifrån!

• NinaCamilla

Jag fick åka hem med min höger äggstock. De misstänkte det länge men eftersom hemoglobin visade stabila värden, vill de inte öppna mig. UL expert såg inga fosterhinnor eller annat. Hcg har mäts sedan i tisdags och varierar vilket de tolkade som missfall. Enda som vi han nu göra är att avvakta 2 veckor och då går vi veta om det finns nån som lever där inne. Jag är så ledsen och omtumlad just nu. Smärtan har inte släppt än och de inte vet vad är det. Hoppas på den bästa ändå.., försöker glömma bort dessa dagar. Kram till alla

• NinaCamilla

Tackar alla. De hittade inget och släppte mig utan efterkontroll- behov. Jag har tagit självmant Hcg-provet idag till grekiska kliniken. De tycker att Hcg har stigit som det ska men jag har börja blöda nu. Inga stora floder men orolig blir jag. Jaa tydligen kan embryo vandra i äggledaren vid ivf/ÄD eftersom de undersökte det. Nu får vi avvakta här och kurera mig och samla krafter. Kram till alla! Från ÄD plusset till ett levande friskt barn är lång...

• NinaCamilla

Joseta: Sjukhuset ringde idag och ville ändå göra UL på mig - på onsdag. Jag har också bokat min privat gyn på fredag och hoppningsvis har vi flera svar iaf att de ser hinnesäck. Jag hade väldigt mycket vätska i buken i förra veckan men de visste inte om det var stimulering eller något annat. Livet är inte lätt men vi får nu njuta av att jag har plussat iaf. Tackar för alla för kramar. Vi får kämpa för att få det här funka men hoppningvis är det värd det. Kram

• NinaCamilla

Hej tjejer, jag har börjat blöda ordentligt så att jag har inga stora hoppningar att jag kan se något på UL idag kliniken i Grekland är fortfarande positiv inställd men inte jag. Vi får se på eftermiddagen. Kram

• NinaCamilla

Hoppet är ute tyvärr. De såg inge hinnesäck och det borde man se i vecka 7. De vill inte skrapa eftersom min livmoder är tillräcklig ärrad av alla operationer. Nu avvaktar vi att allting kommer ut. Läkaren ville dock ha extra koll på min enda äggstock men jag hoppas att hon inte rör det Även om jag inte behöver det, vill jag ha den kvar! Ledsen idag även om måste tänka positivt - jag plussade äntligen så att någonting fungerar...skit dag men ni som alla vet hur det känns... När är det vårt tur?! 4 ET och 1 FET ... Nästa FET? Vågar man hoppas.

• NinaCamilla

Mirakel: Tackar! Härligt att allting har gått bra till och du kan njuta av krabaten. Njut av sista veckor och all sorg är bortblåst när du kan hålla hen :- D kram! Hela vår story blev en långvarig. De fick göra titthålsoperation för att konstatera att grav satt inte i äggstocken utan bukhålan. Chanse är 1 av 10 000 så att jag är en kändis på sjukhuset nuförtiden. Nu genomgå jag cellgiftsbehandling som tack och lov har hjälp att Hcg går ner. Faran är inte över än utan jag måste följas minst 4 veckor tills Hcg är noll. Kliniken ger nästa behandling sep-14 eftersom giften måste bort från kroppen. Hoppas att jag slipper öppen bukoperation och cellgifter biter nu ordentligt. Blev väldig ledsen innan men nu är det bättre. Synd att vi måste vänta och operation gav inte lösning som jag tänkte innan.

• NinaCamilla

Myra: Ingen aning men ett alternativ är att embryo har vandrat via äggstocken utanför livmoder och bukhålan. Läkarna är väldigt osäkra och ge nästan ingen information eftersom det är så sällsynt. Jag har oxå op livmoder 2 ggr och det är äggbildning i livmoder. Embryo kan oxå börja dela sig utanför livmoder på något sätt. Njaa mysteriet det där och jätte läskigt men nu är det bättre. Vi fick första besök hos Fertinova Helsinki och Åbo kostnadsfritt om jag inte minns fel. De har blivit stora nu så att jag antar att de börjar ta betalt på allt.

• NinaCamilla

Proxima: Polyper är ofarliga men jag vet att vid hysteroskopi i Grekland tar man bort dessa om man har inte lyckas att bli gravida. Själv har jag inte haft dem.

• NinaCamilla

Mirakel: Härligt att höra från dig! Helt fantastisk att livet har ordnat för dig och snart är det dags som du säger måste man lyckas någon gång. Något gott har kommit på min utomkveds oxå. Läkaren som är UL spec vill inte släppa mig och gör UL nästa gång när jag plussar...nu är det bara vänta tills cellgifter är ur från kroppen. Annars är jag återställt fysisk iaf.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011