• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tilda: Jag hoppas att ni får en bra bemötande och all hjälp i Sverige även om jag tror nog att det är lite löpande band här. Många är i kö och äggen ska delas till 2 par.

• NinaCamilla

Mirakel: tänker på dig 14 dagar framåt! Hoppas att en eller flera vill fästa sig ferilitetsresa: lycka till imorn!

• NinaCamilla

Joseta: Jag har kört både med nedregleringsspruta och utan. Mina mens har varit oregelbundna efter flera misslyckade försök och då har vi varit på god tid med sprutan. Sist började på direkt med progynon. I mitt fall tyckte jag att jag inte fick lika bra slemhinna fram till insättning men det är säkert individuellt. Ypke är ju gravid så att det funkar med.

• NinaCamilla

Grattis Ferilitetsresa!

Hoppas på flera julklappar i år till tråden. Jag blir så ivrig att påbörja processen men måste vänta - läääänge till. I slutet av januari eller i början av februari är det dags för oss. Hoppas hoppas.  

• NinaCamilla
    ÄD I FINLAND

Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat:

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:

Fått donator o väntar på ÄD:  

På gång: Tilda76: Kö sedan oktober -12. Första besök feb-13. Vänta på att få ned TSH. ÄD 1 Åbo okt-13. Neg. FET förhoppningsvis dec-13.  

Ruvare:
    Mirakel:
    Kö sedan vår-11. Spontangravid höst -11 MA v. 19,  ÄD1 Tammerfors- april -12 (1 ägg) Neg.  FET juni -12 (1 ägg) Neg.  ÄD2 nov. -12 (2 ägg) Pos. MF v.6,  FET maj -13 (1 ägg) Neg.  ÄD3 Helsingfors Okt.-13 (1 ägg) Neg. FET nov. -13 (2 ägg)

Gravid:
    Virvla:
    Möte med Fertinova 8/3-13, donator klar augusti/september, ET 19/10 med blastocyst, 3 till frysen. Tjuvtest 1 v före TD visade plus, VUL 18/11 visade pyre med hjärtslag!

2:a ÄD och väntar på donator:
    NinaCamilla 
    1 ÄD Åbo kö från dec-10, tackade nej till första donator juni-11, aug-11 ny donator som blev sjuk, 3 donator i sep och ET  nov-11 (4 embryo, 3 frysen), TD neg, FET jan-12 (1 klarade upptining), TD feb-12 neg. 2 ÄD Åbo köade Feb-12, donator sep-12, ET till Dec-12, TD neg (1 embryo endast). 3 ÄD Åbo maj-13 (5 embryo insättning 2, 3 frysen), TD neg. 3 kvar i frysen om vi gör FET i framtiden.
    ÄD kö i Grekland och prel. Jan-Feb, alla samtliga ersätt av FK

Fått barn: 
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel    9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till  frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej.
    Myran:   1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i   jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Ny donator hösten -12. 2a ÄD ET nov -12 TS dec -12 Plus BF aug -13 En pojke född aug -13 Fått ersättning från FK för alla försök.
  • NinaCamilla

Tyvärr har jag dåliga erfarenheter om att anmäla via Patientnämnden. Jag har gjort anmälan via dem pga.obehandlad endometrios och efter det har själva läkaren besökt min Linkedin sida för att kolla mig. Helt oprofessionellt. Jag frågade fr patientnämnden vad händer efter anmälan? Vågar jag gå till samma sjukhus igen? Tydligen bifogar de min anmälan på journal så att jag är stämplat för alltid. Det är bra att anmäla men man ska ha energi oxå att strida vidare. Just nu känner jag mig hopplös och vet inte om jag kan vända dit igen. Läkaren dementerade att min endo var orsaken till infertilitet men läkarna i Grekland sa att det var den största orsaken varför våra ÄD har inte lyckats hittills. Men som sagt finns det läkare och "läkare".

• NinaCamilla

Äntligen plus här på tråden! Det var verkligen dags att plussa och ge hopp till andra. Grattis mirakel och fertilitetresa!!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011