Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Vi fick göra en avbruten IVF 4 år sedan och sen blev vi nekade att göra flera pga. låg amh-värde. I Grekland fick jag veta nu att endometrios patienter ska absolut inte köra korta protokoll med Menopur utan den långa för att få ägg. De frågasatt hela grejer. Nu är det för sent och vi är inställda på ÄD. För mig spelar det ingen roll längre om jag får mina egna genetiska barn eller inte, tvärtom tycker att det är skönt med att inte överföra bröstcancergenen vidare i familjen. Både mamma och mormor dog av det.
Jag rekommenderar dock att om det blir flera ÄD(chanser är 50%) och inte lyckas, gå vidare till Grekland och gör hysteroskopi. Så som i mitt fall hade jag hjärtformat livmoder som var 2-delad. Läkaren sa att jag hade aldrig haft en chans att bli gravid eller bära barnet. Alla 10-tals gånger med UL med olika läkare undrar varför ingen har sett något! Då känner jag att vi har blivit bara "fakturerade" men inte tagits på allvar. Men vissa behöver bara 2 ggr med ÄD att bli gravida. Jag har inte haft så mycket tur men nu känns det att vi har alla möjligheter i världen