• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

På måndag får vi veta vilken dag ska vi åka. Båtar är fullbokade och var tvungen att boka båten redan nu till tisdagen. Hoppas att vi kan åka hem på något sätt eller jag får simma hit så som i K-rautas reklam Tuve: känner du något?kram

• NinaCamilla

Emma: Vi har gjort 2 st ET och 1 st FET och varje gång har jag gått på UL för att kolla slemhinnans tjocklek. Varje gång har jag gjort 2 st UL och senast nu fick jag göra endast ett men jag tror nog att kliniken vet hur det brukar vara hos mig vid insättningstidpunkten. Den här gången blev jag inte nedreglerad med procren utan fick börja med östrogen från första mensdagen. Jag kommer vara dag 21 vid insättning på fredag.

Vi har fått hittills 5 st befrukade ägg och jag hoppas på att de delar sig fram till imorgon. Vi bestämde oss att ha 2 st även om det finns en risk för tvillingar. Jag vill se en streck på stickan någon gång i mitt liv.    

• NinaCamilla

Tuva: Jag ska till kliniken imorgon och jag frågar efter Gonapeptyl och vad gör det för nytta. Min vanliga läkare är inte där då men är nyfiken själv vad det gör. Jag hoppas att det var en tillfällig svacka i stickan att det blir starkare när TD har gått förbi. Du måste äta mediciner några dagar efter TD väl och göra ett nytt test? Kram

• NinaCamilla

Tuva: vi är oxå i kö i Heldingfors men fick gå dit på första besök på samma sätt än till Åbo. De ville ta alla tester igen och vi betalade på plats. De vill oxå frysa mannens bidrag på samma gång pga. Senaste flygkaoset. Det blir en separat spår som jag har förstått även om samma ägare nuförtiden.

• NinaCamilla

Tackar all för lyckönskning! Jag fick 2 st klass 3 embryos idag och slemhinnan var bara 9,4 mm tjock men det räcker gott och väl. Nu har jag bokat akupunktur till måndagen för att underlätta fästningen. Gonapeptyl blir det på tisdag. Det var lite olika råd från kliniken gällande prednisolon dos men hur mycket ni andra har tagit direkt efter ET? 10 mg eller 20 mg eller 30 mg? Jag hade en annan läkare än normalt.

Gonapeptyl underlättar reseptorer i livmoder för att äggen ska fästa sig lättare, sa läkare. Ämnet borde inte påverka eventuell grav.testet.

Njaa, jag shoppade loss i Åbo direkt efter Vi fick 3 st också i frysen (tack och lov). Man brukar vänta 2 mens imellan FET. Jag gjorde det sist så och 1 av våra 3 klarade upptiningen vid FET.

• NinaCamilla

Pia: grattis till dig med och lycka till! Jag har 2-dagars och få tar jag gonapeptyl på tisdag. Jag vaknade inatt för smärtor, likadana som jag har vid mens och endo men säkert är det kortison som spökar. Jag tar nu 20mg dagligen eftersom läkarna va inte överens. Magen är som ballong. Vätska samlas, hoppas jag. Att vara ruvare är påfrestande och knappast väntar på TD - vill ej testa negativt igen men jag kämpar

• NinaCamilla

Tuva: jag tänker på dig och att stickan visar plus fortfarande!

Myran mirakel och lie1: tackar tackar.  Tiden går snabbt till TD. Jag vågar inte tjuvtesta som jag gjorde sist utan väntar på lite extra om jag orkar. Just nu tvillingar vore bonus! 

• NinaCamilla

Tuva: Jag är så ledsen för er skull men nya tag snart igen. Somnar går fort och då är det er tur igen kram

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011