• NinaCamilla

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Ypke: Mensen kommer inte innan du slutar med progynon som jag har förstått. Jag fick dock mens dag innan när jag skulle testa andra gången grav.test. TD fick jag minus och fortsatte med progynon 4 dgr till. Dagen innan jag skulle testa började jag blöda, inte kraftig och jag fick mensvärk. När är TD? 

• NinaCamilla

Imorgon ska jag ultra 2. Jag är orolig att min endo sätter sig i tvären med nästa försök. Jag fick sist kraftig mens och fortfarande känner jag mensvärk. Läkaren ville sätta prednisolon kur från ET med hög dos men jag tveksam. Borde jag inte börja med kortison innan? Hur har ni andra fått? Sist fick jag börja en vecka innan ET. Nu känner jag att livmoder fortfarande kramper pga. Östrogen.

• NinaCamilla

Det gick inte så bra att skriva med mobilen. VUL gick bra och 7 mm slemhinna. Den hinner växa till 12-15 mm som hag brukar ha. Donatorn var idag på VUL och på fredag igen. Nästa vecka blir det och troligtvis på måndag. Det känns inte alls att vi är på gång igen. Mirakel: ställ er i kön i Helsingfors. De verkar bra där. Vi besökte dem i mars. Ypke: Snart snart. Flera plussar behövs på tråden.

• NinaCamilla

Tuva: Min slemhinna har oftast växt under veckan från VUL till ET - inte så mycket men några mm mer. Nu var slemhinnan 7 mm och eftersom det behövs 8 mm vid ET, tyckte inte kliniken eller gyn att jag behöver VUL 2. Man kan tydligen äta progynon flera tabletter än 3 ggr per dag.

Myran: vilken fin streck hade du på stickan! Jag testade sist TD -1 dag och fick minus, inte ens spökstreck på stickan eller jaa det var det men efter över 20 minuter och då ska man inte lita på stickan.

Ypke: Försök att få tid till blodprov. Jag litar inte på stickor och tänk om man är låghormon och slutar alla mediciner för tidigt. Jag har funderat på det mycket dvs. om jag skulle fortsätta att äta mediciner minst 1 vecka efter TD för att vara den säkra sidan. 

• NinaCamilla

Ypke: jobba hemifrån idag och låt dig sörja för allting. Jag lovar att styrkan kommer senare att fortsätta. Kram!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011