Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Fått brev från FK idag. Vifår ersättning :) behöll!
Fått brev från FK idag. Vifår ersättning :) behöll!
Jehooo! Skulle det stå inte behöll....
Pia700 jag är 44, o det tog 2 månader från att vi sände in ansökan till vi nu fick besked!
NEJ Ninacamilla!! Så helt otroligt tråkigt!!
Pia- Grattis o hoppas på att det vill stanna!!!
Upp och ner... vi hoppas på att kön för oss ska gå snabbare än snabbast!! Annars dags sådär i nov.
Bestämt oss för att ändå invänta Helsingfors, och om DET också misslyckas vända oss till annat land.
Får man 3 försök totalt finansierat av FK ....? (med känd donator)
Kramar!! speciellt till dig NInacamilla!!
Ja, Lillan15, för även om man som.40plussare HAR en liten äggreserv kvar är det större del dåliga ägg än vad man har som 20-30 åring. =den åldern donatorn förhoppningsvis befinner sig i.
Kram
Ja, Lillan15, för även om man som.40plussare HAR en liten äggreserv kvar är det större del dåliga ägg än vad man har som 20-30 åring. =den åldern donatorn förhoppningsvis befinner sig i.
Kram
Pia...så ledsamt..... Styrkekramar!!
Hej... länge sedan jag tittade in!!! Har tagit semester helt från äggdonationer/familjelivsforum.
Jenkis..... så ohyggligt hemskt! Lider med er!! .... Vi har ju också varit där, med bebis som kom halvvägs... (v 19)
Man känner sig så...... lurad .... ? på nåt sätt.... Men det går att komma igen. Sörj!! Gråt ut!!, prata med någon!!, extra tungt blir det ju om det känns struligt med din sambo... hoppas det går att lösa och att ni kan bli starka tillsammans!!
Vi gjorde ju två försök i vintras/våras , ett med 2 ägg/embryon som troligtvis dog kring vecka 6... (men där läkarna propsade på att jag skulle fortsätta m mediciner tom v. 11-12...innan de konstaterade att det VAR missfall) och ett frysägg som sattes in men det inte blev något med alls....
Så nu väntar vi på ny donator ....igen... (vår 3:e) men denna gång i Helsingfors. Hoppas på att komma snabbt fram i kön.... o att de hittar en fin donator denna gång som ger oss massor med bra ägg!!
Troligt blir det inte förrän november.... men hoppas kan man ju alltid på att det blir tidigare!
Kram
Fertilitetsresa, Jepp samma klinik..vi har ju tidigare gjort försök ned två olika donatorer iTammerfors... Vi ställde oss i ny kö i maj, efter det misslyckade frysförsöket.
Ninacamilla, då bör de ju höra av sig alldeles snart till er!!
Jenkis.....Kramar!
Hej,
GRATTIS Fruxx!!
och GRATTIS Tuvalina!
Roligt att se att så många nya hittat hit o att tråden lever!! (för er "nya"....så var det jag som startade upp den för några år sedan och även om jag själv ligger lite lågt m att skriva så läser jag!!! )
Så nu har det blivit snabba bud för oss....
fått donator för några dagar sedan, synkad cykel med mig... !! (någon som kört så??)
(vilket innebär att jag inte behöver ta någon nedregleringsspruta)
Om mens börjar som den ska, imorgon, är det progynon-start på måndag.
I slutet av veckan far vi på semester till (mer) sol,
o typ två-tre dagar efter hemkomst ska mannen vara i Helsingfors (äggplockningen)
Givet kul o komma fram i kön... men känns stressigt !! och snabbt!! :
På måndag morgon ska min fantastiskt snälla och tillmötesgående doktor (!! förstår jag ännu mer nu efter att ha läst lite här!) hjälpa oss med att ta nya blodprov (våra var tydligen för gamla...) Då ska Fertinova till dess ha faxat remisser för detta och recepten för mina mediciner till honom (som han gör till svenska recept alldeles gratis!!!) .....medicin som jag alltså ska börja med samma dag...hoppas apoteket också är snabba o tillmötesgående och har saker o ting hemma :)... )
Den 5e på kvällen kommer vi hem från sem......(bokad sedan länge)
UL får jag göra den 7e (en måndag om två veckor....) och det KAN vara så att sambon måste vara i Helsingfors just denna måndag.......
Ni som hållt på med båt/flyg vet hur struligt det kan vara.... Nu måste hen ev. befinna sig i Finland med några timmars varsel..... Vi hoppas på ...TUR :D - om det blir så!!
Inga stödmediciner vill de ge.... (trombyl, prednisolon....)
och Lutinus blir det som progesteron sort. (någon som tagit det...vad tyckte ni?) 3x100 mg.
Stressigt som sagt,
Men ..... vi tänkte ....vi kör väl....
Kanske, kanske är det nu vår baby ska bli till??!!
Kram till er alla där ute!!