mirakel skrev 2013-04-09 12:58:52 följande:
Hello!
Så nu tror vi att vi återhämtat oss efter vinterns kaos...
Dags att starta behandling snart och hämta vårt sista frysta embryo i maj.
OM det klarar upptining såklart.
Jag undrar vilken sort progesteron ni alla använder?????
Crinone 8% gel förestår Finland nu, och jag har hört att det samlas som en tjock klump av dem i slidan....
(av min gyn)
Tidigare har jag använt Progesteron MIC APL 400 mg.
O också - enl. min gyn- som varit på nåt läkarkonvent o fått höra att de ska sluta med det i Sverige nu snart för att det är en medecin de "rör ihop för hand". (Ingen automatisk maskin.)
Vilket gjort att en del tabl. kan innehålla mer eller mindre prog. än den ska....
VA?? sa jag... låter ju INTE bra...
Men de har ju används länge länge...o fungerat.... men tänk om just de man själv tar inte innehöll rätt mängd?!
Lutinus har tydligen- enl min gyn o apoteket jag var på- börjat användas istället MEN enl. Finland är det alldeles för klent för ett FET, innehåller ej tillräckligt m progesteron.
Hmmmm, så snälla . vad använder ni? Och hur tycker ni det fungerat??
Så jag lite lättare kan ta ställning till vad jag ska ta.
Kram!!
Hej Mirakel.
Nu hoppas vi här att det går vägen till maj med upptiningen.
Jag fick Crinone av dem i Åbo och det fungerade alldeles utmärkt. Det blir som en ansamling i slidan men det kommer ut klumpar mellan varven och vid gynbesök så skrapade de bort lite när de behövde.
Tyckte det var renligt med gelen som man sprutade in då de har som rör istället för som stolspiller.
Jag tyckte det fungerade utmärkt och hade inga besvär av det. Dock bör trosskydd användas då de förstör trosorna, blir fläckar som eller färgen försvinner på trosorna. Bommade det i början själv
Hoppas det blir bra oavsett vad du väljer.
Kram Lie