-
-
Shit vad stor den blev...
-
Kollade papprena och fotodata nu, testade visst på kvällen tre dagar före TD... Rena turen att det blev ett streck alltså Men minns nu att min man skulle vara borta i jobb några dagar och sen skulle vi iväg, så jag fick panik. Ville inte kolla ensam eller borta hemifrån och att vänta till två dagar efter TD var bara inte ett alternativ! Hoppades förstås men trodde ju inte på ett positivt utslag. Trodde inte heller på stickan se'n, det krävdes som sagt ett antal test innan poletten trillade ner. Konstigt det där, när jag fått minus har jag aldrig betvivlat testets riktighet. Men man är väl luttrad pessimist efter alla år av barnlöshet antar jag...
-
Jag håller tummarna för nya här i tråden nu! Jag är alldeles nervös
-
Ypke, usch vad tråkigt!
Japp, det är skit att behöva försöka igen och igen, jag brukade tänka att vanligt folk får ju också göra det om och om igen men klart det är lättare att snubbla ner hemma i sängen än att planera, oroa sig, proppa sig full av hormoner och åka utomlands varenda bebisförsök
Det är ju dessvärre biologi lika mycket som teknik, det fäster inte varje gång, det är mycket som ska klaffa liksom. Tror inte det är du som felar, förmodligen var det lilla embryot. Allt sånt kan de ju inte se innan. Mitt första ET slutade i missfall i v 12, troligen p.g.a. att embryot saknade något vitalt. Ett minus kan betyda att man slipper ett sådant scenario, en klen tröst men tänkvärt.
Äh, kanske jag bara pratar dumt nu, men vad jag vill säga är ge inte upp! Vila, hämta ny ork och kom igen Du fixar det!
Kram! -
Tack Cice!Cice skrev 2013-05-24 09:57:36 följande:Hej tjejer,
Jag har läst tråd i smyg ganska länge.
Jag kmr att göra några FV till, och om det inte fungera jag kmr att göra ÄD nästa år.
Information som finns i denna tråd är mycket värdefull.
Ykpe Jag lider med dig, jag vet hur det känns när man misslyckas. Jag har mysslyckats så många ggr...
Tuvalina, jag håller alla mina fingrar för att allt ska gå rätt, och du har ett .
Jag önskar lycka till alla mina medsystrar som kämpar, och jag vill gratulera alla som har lyckats .
Stor kram,
Cice
Ja det här är en jättebra ÄD-tråd, välkommen!
Lycka till med bebisförsök -
40 ägg!!! Otroligt! Trodde inte man kunde få ut så många!Pia700 skrev 2013-05-24 12:14:39 följande:Vår äggdonator gav 40 ägg idag! Mannens simmare brukar inte vara så många och idag var det 2milj. och 20%rörliga.
I morgon ringer de o berättar hur många som blivit befruktade. Hoppas på ett bra resultat :)
Hoppas nu ni får en hel hög befruktade nu så ni klarar hela barnaskaran på den här laddningen
Grattis Pia700 -
Grattis till Tuvalina! Härligt! Fortsätt så!
Visst är det ett lotteri, Ypke, att en får plus och en annan minus... Man blir glad och ledsen på en och samma gång. Skönt att du ser framåt och orkar köra igång igen i höst. Du ska ha en härlig, skön sommar och ladda kroppen med energi inför nästa försök. Och då ska det gå bra! Eller hur?!
Till oss sa AVA att bästa miljön för ett embryo är i livmodern, så vid blastocystodling får man fram de livsdugligaste, men på bekostnad av att många kan stryka med p.g.a. den mindre gynnsamma labbmiljön. Vid vanligt FET vet man ju inte lika väl hur dugliga de är i längden, men de får en bättre chans att ta sig. Vi har satsat på vanlig FET.
AVA är nog tyvärr luttrade när man fått minus, medkänslan får du av dina medsystrar här på tråden - vi vet hur det känns!!! Jag har tre försök bakom mig som inte blev nån bebis, men nu är den snart här - det går!
Kram på er Ypke och Tuvalina och ni andra som är på gång! -
Tuvalina och NinaCamilla: Nu håller jag tummarna för er!!!!
Ypke: Som sagt, glad att jag kan stötta - det är ju det vi gör här på tråden
Härligt att höra att du är peppad, nä man ska inte ge upp! Man ska tillåta sig vara ledsen och besviken, men samtidigt blicka framåt. Precis som i bilkörning, en blick i backspegeln är bra men fokus framåt!
Statistiken är ju ett snitt, men de flesta behöver några försök innan något händer. Vissa fler. Vissa har tur direkt. Du har rätt, klart att det ska bli bebisar här på tråden. En hel skolklass tycker jag -
Grattis NinaCamilla och lycka till! Nu håller vi tummarna inför TD