• myran

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Jo, Lie71, förvisso... Det är mindre som sticker ut i kylan :-P
    Tack för behövlig uppmuntran, jag kände ju en del förra gången jag fick Plus men inget när jag fick Minus och som vanligt går jag efter min utomordentligt dåligt underbyggda statistik, hahaha
    Nu går jag och lägger mig i redet igen!

• myran

Hoppsan hejsan, fröken otålig myra orkade inte vänta till på fredag med att testa utan fusktestade i morse.
    Ett solklart Plus blev svaret därinifrån Solig Hjärta

• myran

Grattis Lyckligtlottad!!! {#emotions_dlg.flower} Jätteskönt att höra!

Det känns som om jag har en liten stenhård liten dykarklocka i magen där någon smällt igen dörren inifrån och fräst "Jag vill vara ifred!" Skrattande Det känns liksom som om jag har något litet, tungt, hårt och privat därinne - som om jag blivit ockuperad! Och vet ni, det känns heeelt okej! Flört

Nu hoppas jag att det fortsätter gå bra, men jag vägrar att inte vara glad och lycklig även om jag har dåliga erfarenheter! Jag tänker njuta och hoppas och tro på att det blir en liten bebis Glad

• myran

Ruva lugnt nu NinaCamilla! Vi är några stycken här nu som kan skicka lite "gravidbaciller" på dig nu Flört

• myran
    Mirakel: Tänker på dig, väntar och håller tummarna på att få sällskap Flört Kram!
  • myran
    WannabeFler skrev 2012-12-08 07:43:41 följande:
    God morgon alla!
    Det här tråden hafr verkligen fått ett uppsving vad gäller statistiken. :D
    När jag räknar hur många vi är på listan får jag oss till tolv och av dem är nu två ruvare, fyra gravida och en som redan fått sina små. Det är positivt och ska bli ännu bättre! :):)

Var i onsdags på kubtest och det såg fint ut. Fantastiskt att få se den lilla klimpen göra kullerbyttor och krumbukter där inne.
    Jobbar lite för hårt dock så jag ibland får lite oroande värk i magen. Kände därför att jag behövde berätta för min närmaste chef. Hon tog det så bra och har avlastat mig mycket.

Jag och mannen planerar att berätta på julafton för barnen att de ska bli storasyskon om allt går vägen. Sen ska våra föräldrar få veta. Hur resonerar ni andra gravida om när det känns ok att berätta. Kanske är det nån som är på G med sin donation som är öppen med att de ska göra den redan från början.

Kram till alla
    Jag håller med Mirakel, jag har berättat om både donation och  testresultat för de släkt och vänner jag känner förtroende för. Det gjorde jag även sist då jag senare fick missfall och det var bara positivt att ha dem med sig hela resan! Det var lättare att dela både oro och sorg när de också delat glädjen och man redan resonerat runt tankarna om äggdonation. Annars hade jag fått berätta allt på en gång eller inte alls och när man just fått missfall vill man bara ha förståelse! Jag tycker det har varit jätteskönt och jag har kunnat ventilera både tankar, oro och glädje.
    Sen har jag full förståelse för att vi gör olika, andra kanske inte alls är som jag eller kanske inte har sådana öppna människor omkring sig som lätt accepterar. Tror man helt enkelt ska följa det som i hjärtat känns bra och rätt!

GRATTIS MIRAKEL!!! Tänk att vi hamnade på gravidlistan bägge två!!! Jag är också kissnödig jämt, ibland har jag jättont i brösten och i morse fick jag hoppa över hälften av frukosten... Trött blir jag också, svimfärdig när jag ätit (fast jag blir hungrig direkt igen efter maten...) och helt överväldigande trött lite titt som tätt Skrattande Sen plötsligt känns det inget alls!
    Första UL är i v 7, jag tog inget UL sist i den veckan, men nu är jag så nojig att jag måste göra det  Tungan ute även om det blir i mellandagarna... Kanske jag måste vänta någon vecka p.g.a. det, men det får jag överleva. Inbillar mig konstant att jag inte är gravid längre, sen känns det plötsligt som jag är det igen... ja sådär håller det på, upp och ner... Graviditetstest lär bli Årets julklapp här... Inatt drömde jag iallafall att jag gjorde UL och att bebisen levde, det kändes bra Glad

Fru xx: Vad jobbigt att gå och vänta så länge! Hoppas ni får besked snart! När beskedet och ert lilla barn väl kommer kommer all väntan vara glömd Hjärta
  • myran

Uppdaterar! Känns skönt att listan på gravida fylls på Vi väntar på Mirakel

ÄD I FINLAND
    :

Funderar på ÄD:
     Ypke: Just skickat anmälan till Åbo.

Första ÄD-möte inplanerat:

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator
    2:a ÄD och väntar på donator:
    Fru XX 1:a ÄD; ET med 2 embryon i februari 2012 blev plus men tyvärr missfall i 9:e veckan, har sedan gjort 2 FET med 2 embryon båda gångerna men fått minus. Väntar nu på ny donator.
    Tuvalina: Möte i Åbo den 27/11. Gjort 4 misslyckade IVF försök, blev spontant gravid 2010 och födde en död son i vecka 39. Varit registrerad i Åbo sen november. Förmodligen ÄD i april!

Fått donator o väntar på ÄD eller ÄD2 eller ÄD3:

På gång:
    Tigermamman (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg. Tar procrenspruta igen den 21/4. Nytt försök med FET september 2012 
    Skruttet 69 Första besöket i Åbo 14/6. Tog procrensprutan den 29/8. ET 1 embryo isatt 3/10 och testade minus 17/10. 2 embryon till frysen. Planerat FET runt 13/12.

Ruvare:
    Mirakel:(kö from maj-11, Tammerfors) Spontangrav höst-11, MA v.19. ET april-12, minus. FET maj-12, minus. ET2  (ny donator) nov-12, två embryon till magen o ett till frysen. TD mitt av dec.
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen) - testade minus i Feb-12. En ny donator sep-12, Procren den 1/11,  5 dec 2012 ET 2 st embryo klass 3, TD 19 dec-12

Gravida:
    Myran:
    2a ÄD. 1 FET apr -11 (slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11, 2 FET i jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Ny donator september -12. Åker prel för ET v 47. 18 ägg rån donatorn! Av dessa 10 till frys och ett färskt embryo insatt. TD 7/12.
    Lyckligtlottad:
    ET aug 2011 minus, FET1 okt 2011 minus, FET2 nov 2011 minus. ET2, insättning 29 okt 2012 två embryon. Plus 7/11. 23/11utomkvedsoperation för en av embryona som fastnat i äggledaren 5/12 VUL Pickande hjärta för andra embryot.
    Dustpuppy,
    ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag. Vecka 28+0 passerad 2012-11-07. Beräknat datum 29/1 2013.
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET 7/3- 12 Testade minus. Tolv embryon i frysen. FET1 med långtidsodling 15/5 testade negativt. FET2 28/9-12 testade positivt. PÅ UL efter blödning i v. 7 konstaterades ett foster med pickande hjärta <3.

Fått barn:
    Lie71
    , stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Har fått tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej

• myran
    Tuvalina skrev 2012-12-12 11:26:53 följande:
    Åh Skruttet!! Då ska jag hoppas allt jag kan för er nu!

Ang Ekonomi. Ni har inte fått ersättning från F-kassan?
    Ja Skruttet69, jag undrar detsamma? Det kunde ju vara rätt skönt oavsett, eller hur! Vi har fått ersättning och det gav oss möjlighet till ett nytt försök. Fråga bara om du undrar hur du ska göra! Spara alla kvitton, har man betalat med bankkort så finns ju allt registrerat på banken.
    Lycka till med lilla embryot, jag satte ju också bara in ett och det sitter fast  därinne nu Håller tummarna för er! KRAM!!!
  • myran
    NinaCamilla: Du har samma symptom som jag hade precis i början Flört Ser fram emot din TD!

Jag mår nu pyton mest hela dagarna, har som "träningsvärk" i magen, brösten är superömma, jag vaknar med tuppen, somnar på dan, tål inte vissa lukter och viss mat, svagdarr i ben och armar, ont i bäckenet, glömsk och virrig som aldrig förr... Skrattande

Men de stunder då det känns av mindre blir jag panikslagen! Jag vill ha alla mina "krämpor" för det är dom som bekräftar för mig att jag är gravid! Har hittills gjort 4 graviditetstest Skäms Längtar till UL nästa fredag... Tack och lov för min fina gynekolog som släpar sig till jobbet kl 7 i mellandagarna för min skull {#emotions_dlg.flower}

Jag är så himla glad att vi är så många gravida på tråden nu! Det var ju verkligen på tiden Glad
  • myran
    Mirakel, jag fick också höra att de inte hade tider till UL i mellandagarna först, men när jag sa att jag fått MA sist så bad hon mig vänta och så fick jag min tid Tror de förstår vår oro!

NinaCamilla: Hu vad jobbigt att få minus, men som sagt ge inte upp! Jag håller tummarna så de värker för att du ska få Plus till jul! Ta testet på morgonen, är du som jag som går upp på natten/tidigt på morgonen och kissar så kanske du ska spara natturinet och testa? Jag har testat 4 gånger, det blev ett riktigt tydligt + först på senaste testet efter TD. Kram!!!
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011