• snufflan75

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej! Ruvar nu 2 egna embryon men skickat iväg en intresseanmälan till AVA Åbo utifall det inte tar sig för att "få kötid". Vi har gjort 2 ivf:er, hur får man utomlandsvård beviljad? Måste vi avstå sista egna ivf försöket för att kunna få äggdonation? Kram

• snufflan75

Tack Dustpuppy! Konstig fråga kanske i och med att jag ruvar men jag tycker det är skönt att veta att det finns ett alternativ.

• snufflan75

Testade negativt idag, ÄP3 och IVF2 med 2 embryon. Hur många gånger har ni andra försökt som göra äggdonation? ha en skön helg!

• snufflan75

lie1: Fick en tår i ögat när jag läste om din VUL, så underbart. Min sambo vill absolut ha tvillingar, viktigt med syskon tycker han :) Har ett landstingsförsök för ivf kvar som vår läkare tycker vi ska utnyttja även om han medger att det kan finnas en äggfaktor. Sedan blir det Finland för oss med. Kan man få bruttolöneavdrag för äggdonation efter att ha gjort 3 landstings ivf ? kram

• snufflan75

Lie71: Vad hette programmet med tvillingar, trillingar? Jag o sambon har kollat lite på Riga o det verkar toppen...

• snufflan75

Tack Lie71 :) Tagit progynon och fragmin förra ivf: en mådde bra men gick upp endel i vikt...

• snufflan75

Söta sambon har laddat ner programmet med tvillingar, trillingar....ska se den ikväll :)

• snufflan75

Lie71: Men är du gravid med tvillingar! Grattis!

• snufflan75

Lie 71: fantastiskt....det är ju sädär det ska va. Sprayar o är superförskyld. Trevlig söndag alla!

• snufflan75

NinaCamilla, gu va irriterande regler. Vi uppfyller FK reglerna men våran läkare har ingen kunskap om att man kan få ersättning för privat äggdonation retroaktivt. Har troligtvis en äggfaktor enligt läkaren men blev rekommenderad att fortsätta med ett sista landstingsbetalt ivf hos dem. Konstigt att man kan ha jobbat med ivf behandlingar i flera år och inte intressera sig för regler/ behandlingar om rör par som genomgår ivf.

• snufflan75

Trodde Riga va billigare än Finland men när vi fick kostnadsförslag verkar det som tvärt om?!

• snufflan75

Står i kö i Åbo och fått papper från Riga som vi inte skickat i för vi är mitt uppe i vårt 4:e och sista ivf flrsök. Va skulle ni välja?

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011