• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken skrev 2012-03-05 20:32:52 följande:
    Ja, vet i tusan vad jag gör...tennis, ridning, squash, spinning (ffa stående) och alpin skidåkning hör till risksporterna...

Tabbs, har du tagit första ÄL-testet?  
    Kanske långfärdsskidor? Jag gjorde det i Hemavan för någon vecka sen, som nybörjare kändes det mer som att promenera:)
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-02 09:41:15 följande:

draken förstår att det är nästintill omöjligt att vara avslappnad o positiv, men försök att putta in lite positiva tankar o känslor emellanåt så tar de kanske över helt så småningom:)

CT- låter härligt att du är så positiv nu! Skönt! O va underbart med nytt kök, jag vill oxå! Va har ni för kök, färg m.m.?

tm- känner igen mig i att känna sig deppig o "svag", men hoppas d känns bättre snart o att du hittar lusten under ÄL:) Jag försöker intala mig att det inte är tvång... Åh snart e d helg o d ska bli sol!!

Ego- blöder fortfarande! när ska man bli orolig?

Åh ja köket är så underbart. Typ såhär blev det! Det ser lite mörkt och sterilt ut, men det är väldigt ljust egentligen bara det att vi inte har kunnat välja kakel ännu:)

• CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    8-9/3 Tabbs 
    4/3 tm78
    20/3 CT

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    22-23/3 Tabbs
    19/3 tm78
    6/3 CT

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken

GravidGRAVID VECKAGravid 

v7, JLD1979
    v5?? Draken   

Nalle BF Nalle
    121024, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
  • CT11

Tackar, vi tänkte göra köket själva först men insåg att barngrejen och jobbbyten tog för mycket kraft. Vi hade jätte bra hantverkare som fixade med alltSkrattande.

Jag har testat 2 ggr med "spökstreck"  men idag har jag börjat blöda. Ska ringa Sophia Hemmet imorgon och boka inseminationen. Längtar!! Läkaren hade ringt nu på em som jag missade Förvånad faan faan det kanske var viktigt!! Men men.... Sambon åker imorgon för nya fördjupade tester som det heter. Därefter ska han få träffa androlog. Hans spermier är få till antalet, bara ca 1 mijon är friska (vilket iof är bra- det är lägsta gränsen för att få testa insemination) och de var fel form, de rörde sig fel samt att de hade kromosom- och zinkbrist. Så där ja! Inte svårt att förstå att det inte fungerar. Om det fungerar så är det mest troligt att min kropp stöter ut pga kromosomfelet... 

Just nu känner jag att jag vore ok med att få bara en halvt fungerade bebis, bara den kommer Tungan ute

JLD - Grattis! så underbart att se hjärtat!!  

Draken- har du bokat VUL ännu? 

Tabbs- du vet vad som gäller- bara att köra!!

Tm- jag undrar också vad detta wild yam är för någonting.. 

• CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-07 10:22:53 följande:
    Här går d undan gött:) Hur är gången nu då vid insemination? ska du ta ngra hormoner o så?
    Ja jag tror jag ska ta hormoner och eventuellt sprutor i magen eller något slags nässpray.. Jag får se i eftermiddag. Min sambos spermier ska "tvättas" innan de insemineras och det sker på liknande sätt som vid röntgen, dvs man för in ett ca 50 cm rör i ena äggledaren. Men själva inseminationen sker ju vid ÄL. Det här VUL:et är som en start-up för hela projektet liksom. 
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-09 09:55:22 följande:
    Hallåj på er! Jodå igår em kom den glada gubben:) o några timmar senare kom även den andra glada gubben, hahaha:) Draken det var en väl bra kompromiss! Hur mår du annars då? CT- hur gick det igår? Hoppas ni alla får en fin fin helg! Förresten ville bara säga att jag stod imorses o tänkte på att jag aldrig skulle ha orkat allt d här utan er!! Är så glad att ni finns här som stöd o klagomur:)

Tabbs- Klockrent ! Va kul nu är det spännande väntan. Jag kan faktiskt gilla tiden mellan äl och bim, hoppfull och positiv. Mitt senaste möte på Sophia hemmet gick bra, har hämtat ut pergotime som jag börjar med imorgon. Ska bli spännande att se hur jag reagerar på dem! Hoppas bra annars funkar det inte att inseminera. Man kan bli lite hormonknasig av pergotime har jag hört;?. Draken- låter mysigt! Nu blev all text ihop men det är för att jag skriver på mobilen;) trevlig helg och jag är också så glad att jag har er!
  • CT11

Hej hopp! 3e dagen med Pergotime och jag mår prima! Känns som steg 1 i projektet insemination är avklarat. Bara 2 dagar kvar, håller tummar och tår att jag får fortsätta att må bra och att äggblåsorna blir bra;)

• CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    10/3 Tabbs 
    4/3 tm78
    ca 20/3 CT11

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 24/3 Tabbs 
    19/3 tm78 
    ca 7/4 CT11

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v? JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121020, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
  • CT11

Tjohoo 4e dagen och jag mår bra!Skrattande. VUL på torsdag - mkt pirrig över hur kroppen svarar och om äggblåsorna blir bra...!

Hoppas ni alla gravida och snart gravida mår bra i det strålande vackra vädret! 

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?