• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs2 skrev 2012-02-24 10:36:21 följande:
    CT- skönt att höra att du börjar tänka lite positivt! Det kommer gå superbra det här:)
    14% vid insemination är ju ungefär vad "vanliga dödliga" har vid hemmaförsök:)
    Ta hand om o peppa sambon i helgen!

Här tror jag tanten kommit...men som vanligt har jag nog haft mitt depp lite innan...försöker intala mig att för varje mens o månad som går så är vi ett steg närmare ett plus...eller hur?

Ha en bra helg!!
    "Tror" att tanten kommit....? Det var inte bara en liten blödning då, som skulle kunna vara en gravidblödning...? *hoppas*
    Eller har tanten anmält sin ankomst ordentligt nu?
  • tm78
    CT11 skrev 2012-02-24 07:37:33 följande:
    TACK! Va ni är underbara. Det börjar kännas mer ok nu, vi ska ut till landet i helgen och plåstra om oss. I och med att vi nu renoverar köket och lever utan kök så blir vi bjudna på middag av vänner varje kväll och det känns också bra att kunna tänka lite på annat. Jag försöker gå vidare och inte se det här som ett hinder, utan kanske snarare positivt att vi nu får den behandling som jag ändå hade behövt med pcon. Jag kommer att vara ledigt 3 veckor mellan jobb nu så det passar perfekt iom jag kommer behöva komma dit kanske varje dag för insemineringen och mätningar, det blir att äta lite medicin också och kolla äggblåsan etc. 

Enda skillnaden egentligen är att det är mer fokus på min sambo... Försöker jag säga till mig själv...Men han är tyvärr väldigt knäcktGråter. Men men... insemination ger 14% chans till graviditet, men det är ett första steg ialla fall. 

Tabbs- hur går det? Mens??  

JLD- Symptom? Har du ätit?

KRAM t er och trevlig helg!! Skål 
    Hoppas att ni får en bra helg på landet. Ta hand om varandra! {#emotions_dlg.flower}
  • tm78
    JLD1979 skrev 2012-02-24 20:21:37 följande:
    Jag äter väldigt lite då jag får ont av väldigt mycket saker. Håller mig till flytande och kall kost. Mår illa till å från men svårt å säga varför jag gör det. Är det för att det är graviditetsillamående, för att jag har ätit el för att jag inte har ätit?

jag ska boka ett privat UL nästa vecka. Går in i v7 imorgon. Samma vecka jag hade mitt MF i sist så jag är bra nojjig nu. panik att gå på toaletten för att det ska komma blod på pappret.
    jag behöver få höra ett hjärta ticka helt enkelt. Hoppas på att få U nästa vecka el veckan efter det.
    Förstår att nästa vecka blir psykiskt jobbig, men hoppas att du snabbt får en tid för UL så att du får se ett litet tickande hjärta {#emotions_dlg.flower}
  • tm78

Hur går det CT? Det låter ju lite som gravidsymptom... men jag har känt likadant när jag har varit skengravid också så det behöver inte betyda något. Antar att du just i detta läget inte vill att det ska vara en ny graviditet?
    Men det kan ju absolut bero på att du har spolat äggledarna!

• tm78
    Draken skrev 2012-02-27 15:57:00 följande:
    Mmm, tänk alla par som planerar in barn i sina liv...vilken månad som är bäst att föda osv... De är ju totalt lyckligt ovetandes...och jag tänkte så själv (skämsSkäms).

Yes, grymt att du är redo för kommande månad. Nu kör vi! 
    Jag tänkte också så...Skäms Men man har ju bittert fått erfara att detta inte är något man kan kontrollera. Svårt när man är ett sånt kontrollfreak som jag är...
  • tm78

Jo, ÄL närmar sig för min del, men jag känner mig inte speciellt taggad denna månaden. Man mister ju lusten fullständigt av att “tvingas” ha sex på speciella dagar
    Är generellt ganska trött, oengagerad och lite deprimerad... Hade behövt vara ledig några dagar tror jag. Helst några soliga dagar så att kroppen får påfyll av D-vitamin. Men det blir ingen ledighet på länge, så det är väl bara att bita ihop, och klistra på ett leende

JLD: jobbigt med illamående. Men ändå skönt på något sätt antar jag? Det är ju i alla fall bevis på att kroppen är full av hormoner

Draken: hur känns kroppen? Några symptom åt något håll? Jag är lite avundsjuk att du klarar av att inte ha kontroll - det måste vara skönt!

CT: BIM - och insemination - närmar sig? Spännande!

Tabbs: Jobbigt med långvarig mens och extra blödningar... Hoppas som sagt att nästa cykel blir bättre!

• tm78

Jag hade tagit ett test imorgon på morgonen bara för att ha gjort det, för att inte ångra det efteråt om det skulle visa sig att det faktiskt är ett litet pyre därinne Glad Kan ju givetvis vara alldeles för tidigt att testa i och med att du inte vet riktigt när du har BIM - men då har du i alla fall gjort det du kan.
    Hoppas att det visar sig att du måste välja alkoholfritt imorgon... FörvånadSkrattande

• tm78

GRATTIS! Woho!! Jag kände det på mig
    Åh, nu blev jag glad
    Denna gången varar det i 9 månader, det är din/er tur nu

• tm78

CT: Styrkekram! Hoppas att det känns bättre idag. Det tar verkligen på krafterna att kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden

JLD: Usch, det låter fruktansvärt jobbigt Hoppas att illamåendet snart släpper.
    Jag håller tummarna för att VUL går bra imorgon. Det är ju väldigt vanligt med småblödningar i graviditeten, och så länge du inte har haft ont eller blödit mycket så är det nog ingen fara alls.

Draken: Svårt det där med Vemdalen. Jag vet faktiskt inte hur jag hade gjort. Ring KK och fråga om råd?
    Uppdatera våra listor förresten...? Gravidbacillerna kanske smittar fler av oss om vi får svart på vitt att gruppen gör framsteg

Tabbs: Skönt att blödningen har slutat, men gud vad drygt att blöda i 11 dagar!
    Jag tror inte att det är någon fara att ta ett cellprov imorgon, det bör väl inte påverka ägglossningen på något sätt?

Ego: ÄL har passerat, men jag är lite osäker på när egentligen. Det var i fredags (dag 10) enligt tempen och FF, men jag hade tydligt positiva ÄL-tester både på lördagen och söndagen...?!? Jag hade dessutom ganska ont i vänstra äggstocken fram tills igår, så själv tror jag kanske mer att ÄL var igår. Idag har jag i alla fall börjat med Wild Yam. Blir spännande att se hur skengravid jag blir av det Obestämd

• tm78
    Tabbs2 skrev 2012-03-06 11:36:55 följande:
    tm- hm ÄL på dag tio låter ju lite tidigt...tempade du kanske senare på lö o sö så tempen blev lite missvisande? Men hur som hoppas ni prickade ngt så när?

tagit första ältestet men neg:) för min del får det gärna dröja ngn dag då sambon legat däckad i magsjuka så han behöver återhämta sig:)
    Jag tror att tempen är någorlunda korrekt - jag sover inte speciellt mycket längre på helgerna än veckodagarna. Det som evt kan ha påverkat tempen är väl att jag drack alkohol, men det rörde sig inte om mer än 2-3 glas vin per kväll så jag tvivlar på att det har gett något större utslag. Jag har ju alltid haft tidig ÄL (dag 11 eller 12), men jag tyckte det var så konstigt att jag hade starka ÄL-tester + ont 2 dagar efter den dagen som FF kallar min ÄL-dag. Jaja, det återstår att se... ÄL har passerat i alla fall, såpass är jag säker på Och vi fick till det, så nu är det bara att hoppas!

Hoppas att din sambo blir frisk fort så att han orkar med ÄL-sex

JLD: Gud vad skönt att få se ett tickande hjärta! Jag längtar sååå tills den dagen jag också får uppleva det. Och vad skönt att du mår bättre!

CT: Skönt att äntligen få komma igång med inseminationen. Jag håller tummarna!
    Köket ser förresten verkligen jättefint ut! Nu blev jag supersugen på att renovera här hemma också. Vi hade ju tänkt göra badrummet, men har kommit fram till att det måste vänta. Vi vill nämligen göra stora ändringar som involverar rummen runt + utbyggnad...

Draken: Vad jobbigt att olika läkare säger olika saker ang. skidåkningen... När man är så osäker själv så vill man ju gärna få klara besked från experterna!

Wild Yam (Jamsrot) balanserar hormonproduktionen i kroppen. Det sägs hjälpa ägget att fästa i livmodern, och även minska risken för missfall. Man ska ta det mellan ÄL och BIM (om man tar det innan ÄL fungerar det som preventivmedel...!). Det innehåller naturligt progesteron.
    Det finns som tabletter och som kräm, och jag blev rekommenderad krämen i hälsokostbutiken. Håll tummarna för att det funkar, för det var svindyrt... Förvånad
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?