Tabbs2 skrev 2012-03-06 11:36:55 följande:
tm- hm ÄL på dag tio låter ju lite tidigt...tempade du kanske senare på lö o sö så tempen blev lite missvisande? Men hur som hoppas ni prickade ngt så när?
tagit första ältestet men neg:) för min del får det gärna dröja ngn dag då sambon legat däckad i magsjuka så han behöver återhämta sig:)
Jag tror att tempen är någorlunda korrekt - jag sover inte speciellt mycket längre på helgerna än veckodagarna. Det som evt kan ha påverkat tempen är väl att jag drack alkohol, men det rörde sig inte om mer än 2-3 glas vin per kväll så jag tvivlar på att det har gett något större utslag. Jag har ju alltid haft tidig ÄL (dag 11 eller 12), men jag tyckte det var så konstigt att jag hade starka ÄL-tester + ont 2 dagar efter den dagen som FF kallar min ÄL-dag. Jaja, det återstår att se...
ÄL har passerat i alla fall, såpass är jag säker på
Och vi fick till det, så nu är det bara att hoppas!
Hoppas att din sambo blir frisk fort så att han orkar med ÄL-sex
JLD: Gud vad skönt att få se ett tickande hjärta! Jag längtar sååå tills den dagen jag också får uppleva det. Och vad skönt att du mår bättre!
CT: Skönt att äntligen få komma igång med inseminationen. Jag håller tummarna!
Köket ser förresten verkligen jättefint ut! Nu blev jag supersugen på att renovera här hemma också. Vi hade ju tänkt göra badrummet, men har kommit fram till att det måste vänta. Vi vill nämligen göra stora ändringar som involverar rummen runt + utbyggnad...
Draken: Vad jobbigt att olika läkare säger olika saker ang. skidåkningen... När man är så osäker själv så vill man ju gärna få klara besked från experterna!
Wild Yam (Jamsrot) balanserar hormonproduktionen i kroppen. Det sägs hjälpa ägget att fästa i livmodern, och även minska risken för missfall. Man ska ta det mellan ÄL och BIM (om man tar det innan ÄL fungerar det som preventivmedel...!). Det innehåller naturligt progesteron.
Det finns som tabletter och som kräm, och jag blev rekommenderad krämen i hälsokostbutiken. Håll tummarna för att det funkar, för det var svindyrt...