• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

TACK! Va ni är underbara. Det börjar kännas mer ok nu, vi ska ut till landet i helgen och plåstra om oss. I och med att vi nu renoverar köket och lever utan kök så blir vi bjudna på middag av vänner varje kväll och det känns också bra att kunna tänka lite på annat. Jag försöker gå vidare och inte se det här som ett hinder, utan kanske snarare positivt att vi nu får den behandling som jag ändå hade behövt med pcon. Jag kommer att vara ledigt 3 veckor mellan jobb nu så det passar perfekt iom jag kommer behöva komma dit kanske varje dag för insemineringen och mätningar, det blir att äta lite medicin också och kolla äggblåsan etc. 

Enda skillnaden egentligen är att det är mer fokus på min sambo... Försöker jag säga till mig själv...Men han är tyvärr väldigt knäcktGråter. Men men... insemination ger 14% chans till graviditet, men det är ett första steg ialla fall. 

Tabbs- hur går det? Mens??  

JLD- Symptom? Har du ätit?

KRAM t er och trevlig helg!! Skål 

• CT11
    Tabbs2 skrev 2012-02-24 10:36:21 följande:
    CT- skönt att höra att du börjar tänka lite positivt! Det kommer gå superbra det här:) 14% vid insemination är ju ungefär vad "vanliga dödliga" har vid hemmaförsök:) Ta hand om o peppa sambon i helgen! Här tror jag tanten kommit...men som vanligt har jag nog haft mitt depp lite innan...försöker intala mig att för varje mens o månad som går så är vi ett steg närmare ett plus...eller hur? Ha en bra helg!!

Tack det ska jag göra! Kram!
  • CT11

Draken- Visst är det rätt skönt Flört. Jag var också så att jag inte riktigt kunnat säga min senaste mens, och var bara glad den kom.. Jag tror verkligen på det du gör att "strunta" i allting .Om inte annat så är det bra för "gnistan"- man har mys för att man vill det Tungan ute

Tabbs- har mensen kommit? Har du testat dig? Sitter som på nålar!

Själv hade vi en skön helg på landet, välbehövligt. Jag är på ÄL +10 idag, är riktigt taggad på BIM, för att då ska vi göra inseminationen och det kan ju gå precis hur som helstSkrattande

• CT11

hmm jag har väääldigt spänd mage och det drar spänner och värker i hela nedre magen/livmodern...?? Gasig och känner mig som när jag fick missfall, flåsig och trött. Usch, blir lite orolig. Någon som haft så? Det började redan vid ÄL. Jag spolade ju äggledarna (jepp det var äggledarna och inte äggstockarna:)) och jag tänker att det kan bero på det. 

• CT11
    tm78 skrev 2012-02-28 19:51:59 följande:
    Hur går det CT? Det låter ju lite som gravidsymptom... men jag har känt likadant när jag har varit skengravid också så det behöver inte betyda något. Antar att du just i detta läget inte vill att det ska vara en ny graviditet? Men det kan ju absolut bero på att du har spolat äggledarna!

Åh ja det vore ju ett sant mirakel!
  • CT11
    Draken skrev 2012-03-01 07:41:55 följande:
    Blir ett snabbt medd nu... Jag vågar knappt berätta det men jag är gravid! Hade nog en vag känsla trots att jag inte haft några symtom alls, precis som de förra gångerna... Dock hade vi ett konstigt antiklimax imorse...kändes som om, ok, då får vi se hur länge den vill leva den här gången... Kramar till er alla!

Men GRATTIS!!!!!!!!!!!!!! Grymt Draken!!!!!!! Va roligt!! Blir så avundsjuk och jätte jätte glad för din skull;) Åh då är vi två gravida i tråden, det blir bara fler och fler av oss;) kram, NJUT!!!
  • CT11

Draken- jag har varit glad hela dagen;) Jag tror också att det kommer att gå bra. För mig, är det att inte stressa som är det viktigaste. Är jobbet stressigt eller liknande så tror jag det minskar risken för missfall. Men det är ju självklart individuellt!

• CT11

Alltså jag tror på att ta det lugnt även om jobbet är stressigt såklart;)

• CT11
    Draken skrev 2012-03-01 22:48:34 följande:
    Åh, vad du är söt! Håller med dig om att inte stressa är viktigt...inte så lätt alltid dock...

Hur känner du dig?
    Tack bra, allt är bra runt omkring och jag väntar på mens just nu. Den där inseminationen verkar kunna fungera vad jag läst på olika forum, så även om 14% låter lite verkar det ändå bra. Ser fram emot det:) 

Vårt kök blir verkligen så otroligt fint, nästan finare än vad jag trodde! Helt underbar känsla med ett nytt kök :)

Och våren har ju kommit:) 
  • CT11

Hallå alla!

Hoppas ni har en trevlig helg. Har jättebehov av att skriva av mig liteDemon.

PMS-djävulen har slagit till med dunder och brak. Humöret är verkligen i botten, de tre senaste dagarna har jag bara velat gråta, lämna min sambo, velat flytta till Thailand och sluta jobba för gått. Har även velat bli miljonär så det har värkt i hela kroppen och bli stureplansbimbo - ni märker vilken "kris" Drömmer

Vi prickade verkligen ÄL den här gången och ÄL stickan var mycket starkare än vanligt iom jag gjort spolningen tror jag. Direkt därefter blev jag illamående och fick dragningar och stick i typ livmodern och jag har blivit underligt trött, täppt i näsan och fått dålig kondition (som annars är mkt bra). Ok. Tror att jag kanske är gravid och hej å hå. Sen var vi på återbesök på Sophia hemmet och fick så himla negativt besked, och hamnade i värsta krisen. Men hoppet har spirat iaf ang att jag kanske ändå har blivit gravid nu.

Men tro faan att jag testade negativt 3 dagar i rad. Nu är testen slut så nu kan jag inte testa merObestämd. Men det är ju så att bara för att man testar en gång till så har det ju inte blivit ngt.... Aaarrrggghhhh!

Förra gången jag var gravid hade jag uppblåsta bröst och stank svett... Det gör jag absolut inte nu och mitt humör är verkligen PMS:igt. Behöver komma till ro och acceptera..

Kram 

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?