• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Jag har också fått mängder med "gravsymptom" efter mitt MA. Kände aldrig något innan mens förr - förutom precis några timmar innan det startade. Men nu börjar PMS bara några dagar efter ÄL och man börjar ju givetvis hoppas att det ska vara något annat än just PMS. Håller med om att det verkligen känns elakt Gråter 

• tm78

Tråkigt med negativ test Tabbs - men det är ju alldeles för tidigt att testa!

Ingen mens här än. Och jag lyckades hålla mig från att testa i morse Ska inte testa igen förrän på fredag om inte mensen kommer innan dess. Den har kommit på DPO+15 varje månad som jag har tempat, och idag är jag på DPO+16. Det sägs ju att lutealfasen alltid är konstant hos varje kvinna... Så man klurar ju lite. Just nu känns det inte alls som att mensen är på väg heller, men jag känner mig samtidigt totalt ogravid. Alla symptom som jag hade för bara några dagar sedan är borta. Bara yttepyttelite molvärk i ryggen kvar.
    Förmodligen är det bara mitt eget psyke som förstör för mig och “låser” kroppen. Man ska ju helst försöka slappna av och helt sluta tänka på hela bebisverkstaden. Men HUR LÄTT ÄR DET??
    Ska köra ett stenhårt styrketräningspass i eftermiddag och hoppas att det “sätter igång” kroppen igen så att jag kan gå vidare.

Ha en fin dag alla, och lycka till hos läkaren idag CT!!

• tm78
    Tant Röd väckte mig tidigt i morse, så jag har uppdaterat mina datum. Har lagt till BF i vår lista också  - fyll i dig själv JLD!?

Ha en bra dag alla! Och lycka till idag CT, jag håller tummarna för att ni får bra svar!

HjärtaÄLHjärta 
    10-12/2 Tabbs
    Vetifan och skiter i att ha koll februari Draken
    4/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    24-25/2 Tabbs
    19/3 tm78

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979

GravidGRAVID VECKAGravid

v4?, JLD1979   

Nalle BF Nalle

BabyFÖDDABaby

• tm78
    Draken skrev 2012-02-21 13:42:15 följande:
    Tabbs2, vet du när du har BIM? 

Jag förstår din "leda". Jag och min sambo har gjort ett "få barn konto"... Vi ska spara ihop 55 000 till en IVF till nästa år. OM vi lyckas innan drar vi på en resa för pengarna istället. Känns som att göra något iaf...

Mitt försök håller konstigt nog än...men, men, man ska ju inte ropa hej...

Jag håller iaf tummarna för er.

Åh, vad jag hoppas att ni får en härlig semesterresa! För 55 000 kan man ju komma långt - eller lyxa till det ordentligt! Det låter som en bra plan i alla fall, allt känns ju bättre när man har en plan - ett mål att jobba emot.
  • tm78

Har du förresten bokat tid för utredning än Draken? Minns inte att du har sagt något mer om det?

• tm78
    Tabbs2 skrev 2012-02-21 13:32:52 följande:
    CT-välkommen tebax;)
    Då väntar vi på uppdatering imorrn istället då!

tm-hmm hoppas mensen kommer igång efter träningen ikväll, eller att du får ett fint plus :)

Jag har rosa flytningar..fattar nada...mens? redan? nidblödning? så här sent? nae fattar inte så jag får väl VÄNTA o se...som vanligt mao:)       
    Man kan väl få nidblödning så sent som runt BIM? Menar bestämt att jag har läst det! Så kanske? Håller tummarna för det i alla fall!
  • tm78
    Tabbs2 skrev 2012-02-22 14:09:18 följande:
    Usch sitter här på jobbet o e så grymt deppig...less på allt o alla o vill  bara hem! Säkert pms....bläää
    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • tm78
    JLD1979 skrev 2012-02-22 20:32:49 följande:
    Asså... jag känne rmig knappt gravid alls. Har återigen inga symtom, precis som sist. Enda som ger mig indikationer på det är tarmarna. De var lika knasiga förra gången när jag fick MF.

Igår åt jag en vanlig kycklingsallsd och hade riktigt ont i tarmarna i 5 tim efter det, Så nu vill jag inte äta längre. Jag håller mig till rostat bröd med messmör, bananer och nyponsoppa. Kulinariskt värre :P

Skulle kunna döda för en filé mignon el liknande. Sabla hungrig men vågar inte äta.

Å jag precis som CT11 undrar oxå över mötena på Odenplan?
    Gud, vad jobbigt med tarmarna Rynkar på näsan Jag hade fått panik om jag inte hade kunnat äta ordentligt!
    Hoppas verkligen att du får en "enkel" graviditet, och att det är därför du inte känner så mycket. Du var ju på kontroll för bara några dagar sedan och då såg ju allt bra ut så det tycker jag låer lovande
  • tm78
    CT11 skrev 2012-02-23 09:44:46 följande:
    Vårt möte blev en chock för oss båda tyvärr... Det visar sig att min sambos simmare är värdelösa.. De var många, men fel form/utseende och dålig rörelse, för lite zink och något mer kasst som jag inte minns. Jag däremot , kärnfrisk, fertil, inga konstigheter förrutom PCOS. Vi är båda chockade och ledsna. Nu blir det insemination nästa mens, mer utredning av sambon och sen ivf. Det kan inte gå "naturligt". Det lät på läkaren som att en simmare av tre miljoner borde vara frisk, men osäkert. Adoption nästa?! Känns ok med adoption men det stressar mig att vi bara blir äldre och jag vill ha barn NU. Man får inte alltid som man vill, den saken är klar.. Tack och lov jobbar gynläkaren väldigt snabbt och vill köra igång inseminationen direkt, och komma igång med all behandling nu direkt. Sambon är knäckt av skuldkänslor och jag sörger att vi inte blir med barn naturligt.. Aja, när chocken har lagt sig kommer det kännas bättre!
    Åh nej! Rynkar på näsan Åh, stackars din sambo, jag förstår att han har det jobbigt nu även om det ju såklart inte är hans fel.
    Men vad skönt ändå att höra att gynläkaren är så duktig och att ni får den hjälpen ni kan få. Jag håller alla tummar och tår för en vällyckad insemination nästa cykel!
    Gud, jag vet inte riktigt vad jag mer ska skriva... men KRAM {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?