• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Äntligen fredag! Tabbs- har ni fått igång värmen? Jag tog blodprov idag igen som man ska såhär 2-3 dagen på mens. Röntgen bokad till på torsdag sen kommer "dommen". Men det har iaf satt igång. I helgen ska jag åka skridskor och gå på 7års kalas och middag hos mamma;). Ikväll blir det vin och soffan!! Underbart! Hur ser det ut för er andra? Hur är de Mtt- läget med dig? Kram

• CT11

well, jag vet inte exakt men jag tror det är hormoner. Det var meningen att det var just under mensens 2-3e dag så någonting i stil med hormoner eller nivåer av hormoner typ.. De andra testerna är mer köldkörtel hiv och njure typ. Jag tror de vill kolla om jag har ägglossning och att cykeln fungerar som den ska kanske. 

Ååå nu har jag fått erbjudande från mitt nuvarande jobb där jag iof inte riktigt trivs, men om en chefsroll med ansvar för 2 länder i norden... Men har tackat ja till ett "enklare" och lägre avlönat jobb men på ett ställe där jag tror jag kan trivas väldigt bra. ... Svårt!! Varför händer vissa saker precis samtidigt.:)

• CT11

Jag har ingen aning när ÄL är för mig:) Så jag lägger in BIM när jag har haft ÄL. Tror BIM borde vara 7 mars. 

• CT11

Hej! Idag var jag på röntgen, HSG. Jag tyckte det gjorde otroligt ont, men är rätt klen vad gäller smärta.. Men sen fick jag gå hem, somnade direkt och nu känner jag mig vimsig och darrhänt.. Skumt! Men det de såg var ganska intressant. Inte ens när hon pumpade in mer vätska för tredje gången kom det in vätska i höger äggstock. Höger äggstock är tydligen helt igenkloggad och typ inte ens i bruk. .. Jag får se vad läkaren säger men för mig låter det som höger äggstock inte ens kunnat fungera under hela året som vi försökt få barn och därmed har jag haft 50% chans att bli gravid. Eller?? Vad tror ni om det?

• CT11
    tm78 skrev 2012-02-09 20:14:38 följande:
    Du menar att den ena äggledaren var tät? Inte äggstocken väl? Äggledarna går i alla fall att spola rent tror jag, så det borde kunna åtgärdas ganska enkelt. När jag hade mitt MA så trodde dom först att det var ett XU, och jag fick tid för titthålsoperation i äggledaren. Jag fick veta att det kanske skulle bli nödvändigt att helt enkelt operera bort äggledaren. Då frågade jag en del om det och fick veta följande: Om den ena äggledaren inte fungerar/är borta så minskar det chanserna att bli gravid lite grann, men ägget kan hitta fram ändå - det får bara en krångligare väg. Dessutom så släpper man inte ägg varannan gång från höger eller vänster sida, utan det är helt ?random?, precis som Tabbs skrev. Kroppen är ganska finurlig, och om den möter mycket motsånd på ena sidan så kan det bli så att den oftare släpper ägget på den friska sidan. Hoppas att du känner dig bättre nu ikväll, och hoppas att du får bättre svar från läkaren när du får prata med honom/henne!

hej, alltså.. Vet inte riktigt.. Hon pratade om äggstock och inte äggledare men så var hon ju oxå röntgenläkare och inte gyn. Men hon var helt tydlig med att det var ovanligt och konstigt och att vänstra "äggstocken" var perfekt. Hon såg i högra någon slem klump bl.a. Som kan göra att det inte kom in kontrastvätska. Jag har återbesök hos min läkare 21a feb. Det kommer att bli mycket spännande och höra vad hon säger!!
  • CT11
    JLD1979 skrev 2012-02-10 10:52:09 följande:
    Jag håller tummar och tår för att det räcker med en spolning så är allt bra igen! Klen tröst kanske men min syster har PCO på sin ena äggstock men läkarna sa till henne att hon har bra chanser ändå för att hon har en som är frisk och helt fri fr PCO. Som sagts innan. Kroppen är jäkla bra på att anpassa sig och börja använda den friska delen om man har två och en av dem är sämre. Precis som med syn och hörsel. Det andra örat el ögat börjar kompensera för det dåliga örat/ögat. Tror äggstockarna gör samma sak. Kram!
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!

Låter ju bra!;)
  • CT11
    JLD1979 skrev 2012-02-11 17:46:39 följande:
    Clearblue digital: Gravid 1-2 v.
    ÄL sticka: fullt utslag
    Gravsticka: svagt gravid men starkare än igår.

Den 27 jan efter MA så slutade jag ge utslag på att vara gravid på mina gravstickor. Det är samma stickor jag använt nu efter...

Så frågan är om jag inte är gravid igen iallafall. Å det gör mig rädd.. Jag har ju inte haft nån mens sedan MA...
    Hur farligt är det? Risk för MA igen? Skador på bebisen? Mest rädd å orolig nu å hur säger man det till sambon när jag velat ha skyddat sex just för att ha en mens innan vi försökte igen?

Det sjuka är att vi bara har haft sex 4 ggr efter mitt MA då jag inte känt nån direkt lust alls..

Vet inte riktigt hur jag ska reagera... Vågar inte vara glad å rädd för nytt MA osv... Känner mig som blank... Vad gör jag nu?
    Stort grattis JLD!!! Så härligt! Smitta av dig till oss:) 
  • CT11
    tm78 skrev 2012-02-16 07:27:09 följande:
    Negativt
    Kanske du testar för tidigt ändå?! 
  • CT11
    tm78 skrev 2012-02-16 08:18:35 följande:
    Jo, jag gör väl det. Det är bara BIM-4 idag. Men jag kände så mycket igår och började faktiskt tro att det kunde vara något... Jag ska försöka att inte deppa ihop riktigt än Hur går det för dig/er? Har du fått prata med läkaren än, angående äggstocken/äggledaren?

Åh inte ännu, den 21a ska vi dit. Så länge är vi lite avdankade på alla fronter. . Jag har haft blödningar och lite ont sen röntgen. Tror jag har äl nästa vecka så då sätter vi igång igen;) Är så ininorden utom mig av längtan efter ett barn!! Kan det inte snälla snälla bli vår tur nu??! Så känns det;) Tm- testa igen varje dag fram till mens eller plus. Då har du superkontroll på kroppen, kan kanske vara skönt ist för att "hålla sig" från att testa?
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?