• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Att inte tänka på det funkar uppenbarligen inte... Så jag får nog testa varje dag då
    Hur går det för dig då? Fått någon klarhet i vad det var för blödning du hade?

• tm78

Jag var också lugn innan ÄL denna månaden och tänkte att "ja, ja detta kan jag ju ändå inte styra över så varför fokusera så mycket på det?" Men när ÄL har passerat och BIM närmar sig så är jag inte den lugna personen längre... Känner mig typ manodepressiv - högt uppe och långt nere samtidigt Tungan ute

• tm78

Jo, jag gör väl det. Det är bara BIM-4 idag. Men jag kände så mycket igår och började faktiskt tro att det kunde vara något... Jag ska försöka att inte deppa ihop riktigt än
    Hur går det för dig/er? Har du fått prata med läkaren än, angående äggstocken/äggledaren?

• tm78

Ok, lite stirrig nu...
    Jag gick på toa när jag kom hem efter jobbet och det första jag ser är testen jag gjorde i morse som ligger kvar på bänken. Och där är ett teststreck! Förvisso är det väldigt tunt, och väldigt svagt - men det är ju där...
    Så jag var ju tvungen att leta fram den andra testen jag gjorde (på BIM-6, kvällsurin) för att se om det också hade fått ett streck. I så fall hade jag kunna avfärda det med att det är de nya testerna som uppför sig så. Men det var lika blankt och fint som när jag testade.
    Jag VEEEET att man bara ska läsa av testerna inom en viss tid osv. men ändå?!! Hur kan det plötsligt titta fram ett streck som inte var där i morse? VARFÖR? Jag har aldrig upplevt det tidigare. Gaaahhhh, varför hade jag inte kastat testen? Då hade jag ju aldrig sett den och behövt bli så här...

Det betyder ju ingenting, jag vet ju det. Men tänk om... Tänk om! Tänk om!!
    Jaja, jag behövde bara skriva av mig lite... Ha en trevlig kväll alla, jag ska försöka att inte spamma tråden mer nu (i alla fall inte förrän imorgon igen...Tungan ute)

JLD: jag har också läst någonstans om vilka som simmar snabbast, men minns inte riktigt. Tror kanske att det var vi tjejer som var snabbast, men som sagt minns inte.

• tm78

Testen heter TestView, och jag har ingen erfarenhet av de sedan innan. Jag väntade några minuter igår, men inte så länge som 10 minuter. Men - dagens test var också negativ (även efter 10 min) så det är nog inget... Rynkar på näsan 

• tm78

Tack söta ni Jag vet ju att det fortfarande är tidigt, men det där strecket igår fick upp hoppet så mycket... Skulle verkligen önska att jag inte hade sett det! Men, men vi får se vad som händer i helgen.
    Nästa månad måste ni hjälpa mig att hålla förväntningarna nede... Jag hamnar snart på psyket annars!
    Ha en förträfflig helg allihopa!

• tm78

Ingen mens, inget plus. Men helskumma tester. De är negativa först, men får ett teststreck efter några timmar. Efter så lång tid är ju testresultatet inget att lita på, det vet jag. Det som är så himla skumt är att teststrecken ändå blir lite bredare och lite tydligare för varje dag som går...?!?!
    Jag gjorde ju inga ÄL-tester denna månaden, men trodde att jag var ganska säker på när jag hade ÄL ändå. Kanske jag har haft fel, och den var senare än jag trodde...? *väldigt förvirrad*

Helgen har ändå varit bra, trots denna förvirring Det är ju typ vår ute redan (inte vanligt så här tidigt där jag bort!). Idag var jag och sambon ute och gick 8 km i värmande sol och fågelkvitter. Härligt! Hoppas att helgen har varit bra för er andra också!

JLD - hur går det? Har illamåendet satt igång på riktigt än? Glad Har du bokat tid hos BM?
    Tabbs - du kryper närmare BIM... Börjat känna något än? Snart din tur att åka känslomässig berg-och dalbana...! Skrattande
    Draken - Har du haft ÄL än? Jag vet att du “inte har nån koll” denna månaden, men... jag vet också att det är lättare sagt än gjort Flört
    CT - läkarbesök på tisdag? Spännande!

• tm78

Herregud, JLD det låter som att du har haft en riktigt jobbig helg...! Men skönt ändå mitt i allt att graviditeten såg bra ut och att du blev sjukskriven. Se nu till att verkligen ta det lugnt och ta hand om dig!

• tm78

Två olika tester imorse, bägge lika blanka... Nu hoppas jag bara att mensen ska sätta igång idag och inte dra ut på tiden.
    Och vad har vi lärt oss denna månaden?
    • KASTA tester som är negativa på morgonen. De blir inte mirakulöst positiva under dagen! Även om det ser så ut.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?