• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hallåj!

Hur går det för er??

Själv räknar jag ner mot ÄL....

• Tabbs2

Då ligger vi väldigt lika:)
    Hoppas det tar sig för oss båda, så får vi en härlig nyårspresent!

• Tabbs2
    CT11 skrev 2011-12-12 21:34:43 följande:
    Jag inväntar mens! Som vanligt... Den liksom bara rullar på, helt oinskränkbar. Vi ska boka utredning nu.
    Men man vet aldrig:) plötsligt händer d! Å så undrar man va fasiken man gjorde annorlunda den gången mot alla andra:)
  • Tabbs2

Hallåj!

Draken- kul att se dig:) Skönt ändå att ha annat att fokusera på! När har du BIM, ÄL m.m.?

Catarina- usch va trölit med neg, när har/hade du BIM, kan det vara för tidigt? Har inga bra knep angåend etiden...vart ska du boka? Ultragyn vid Odenplan (om du bor i Stockholm) är bra men har för mig att det kan vara svårt att få tid om man inte gått där tidigare...ett annat tips är Victoriakliniken vid medborgaplatsen- de ska visst va bra oxå.... Du får ursäkta mitt dåliga minne (o lathet att jag inte läser bakåt i tråden) men vad söker ni för nu?

mtt78- hur har det gått med ÄL? kör du med tester? hoppas att du får/fått ÄL o att ni lyckades få till det (kan va nog så jädra komplicerat att lyckas ha sex när man ska...)

ego- tror o hoppas att ägget släpper idag...glad gubbe på testen igår både morgon o kväll o neg imorses...ingen tempstegring imorses o alltså borde ägget släppa idag....vore great för då har vi prickat precis i så fallTungan ute
    jag har nu officiellt börja tilbe tomten så att han snällt ger mig ett plus:)

Ha d gott nu!

• Tabbs2

Hallåj på er!

Hoppas helgen varit bra?

Catarina- Tråkigt att mensen kom (för det gjorde den väl?) Bra att ni söker hjälp tycker jag, förstår att det kan ta emot men kan också va skönt att få kollat upp o förhoppningsvis känna att man får lite stöd o hjälp....

mtt78- hade du ÄL nu då i helgen? :)

Själv e jag sjukt nervös...vi ska på återbesök till läkaren vid tre o få alla provsvar...har legat vaken inatt med massa hemska o konstiga tankar...

kram på er!

• Tabbs2

Mötet gick bra:)

Kromosomtesterna hade inte kommit än , typiskt..men hon skulle ringa om dom...

Övriga prover såg bra ut förutom att jag hade lite låga d-vitamin värden, det tror läkarna numera kan ha viss betydelse vid missfall...så jag fick d-vitamin på recept..

Sen fick jag även progesteron som jag ska ta två ggr per dag från plus till vecka 11 ungefär. Jag ska även komma på VUL i v7 o får då innohepsprutor som jag ska ta tom v 30 ngting...

Så på det hela känns d mycket bra!

Nu ska vi bara fixa till ett plus oxå:)

• Tabbs2

Va skönt att du fick tid så fort! Jo sophiahemmet ska vara bra (de är duktiga på ofrivillig barnlöshet vet jag iaf)
    Kanske var ÄL senare än vanligt? Annars kan ju mensen krångla om man e dålig..

Jadu jag tycker det är en djungel d här m alla mediciner, vet knappt vad de ska göra o d känns knappt som läkarna vet heller... D-vitamin brist kunde tydligen göra så att man får missfall (så det receptet va ju lätt att fatta), progesteron är det som gulekroppen ska producera fram till moderkakan tar över (så kroppen fattar att den är gravid typ) att jag fick det beror mest på att det kan liksom inte skada iaf eftersom mina prover inte påvisade ngn brist....innohep ska förhindra ev blodproppar och har även en antiinflammatoriskt effekt (typ)...

Jo jag har hört om krämen (tror den heter progesterall, googla på d) den ska tydligen kunna va bra för lite av varje beroende på hur man använder..(står oxå på deras hemsida)

• Tabbs2

Neeej! Catarina vad tråkigt!! Men du det behöver inte vara kört!! vet många som blöder men där det ändå gått bra...håller tummarna att det trots allt kommer gå vägen.. testa om några dagar så ser du kanske om det blir starkare eller svagare...

Själv testade jag minus idag på ÄL+ 12...hade nog börjat hoppats lite för jag har haft brännande ömma bröst o molvärk i ngra dagar nu... men men..tomten glömde ng mig ändå..

Nu får fasiken 2012 bli bättre!!!    

• Tabbs2

Hej på er och god fortsättning!

Catarina- Vad skönt att du slutat blöda så fort ändå...jag har kunnat räkna de två senaste MF som mens +- ngn dag. Jag kör med ÄL-test för att veta, tycker det är svårt att se på sekret o jag tycker att jag känner av det fast det brukar vara några dagar tidigt då....Jag tempar oxå- kan kanske vara ett tips då ser man lättare när man haft ÄL o så..(kolla på fertilityfriend.com)

Mina MF har skilt sig lite åt. Det första gjorde så jädrans ont...åkte in till gynakuten o blev inlagd med dropp o morfin, blödde ganska länge...det andra började med en blödning utan smärta, sedan gjorde det bara ont när själva "klumpen" skulle ut...det sista nu va nästan precis som en mens....
    Min mens har ändrats lite efter MF:en tycker jag men det som är mest märkbart är att jag känner av ägglossningen..det har jag aldrig känt innan...

Det är så svårt att veta vad MF beror på så det tjänar inget till at grubbla för mycket på det...då blir man tokig snart...kunde jag gjort så eller så eller tänk om jag inte ätit det där eller tränat då eller festat då eller ätit huvudvärkstablett då osv osv....Man får försöka tänka o hoppas att det löser sig så småningom....

Fast just det har jag lite svårt med just nu...firade nyår med mensvärk som hette duga vilket bara det fick mig att deppa ihop... Dessutom så firade vi med samma vänner som förra året o då har två par sedan sist blivit gravida OCH fått sina bebisar! Jag å andra sidan är på exakt samma plats som förra året (förutom då att jag varit  gravid två grr men UTÁN bebis som slutresultat:( )

Känner mig misslyckad, o hatar att vänner som redan har barn ska "tycka synd" om en....hatar denna väntan på BIM, ÄL, sex m.m. Hatar ovissheten, att inte vet aom det kommer gå vägen nästa gång..o när är denna nästa gång...Hatar att blivit så besatt...jag tycker ju egentligen inte ens om barn så mycket...AHHHH!!!

Förlåt för depp men måste skriva av mig känner mig så frustrerad o kluven o vilsen...

2012 MÅSTE bli ett bättre år för oss allihopa...!

Nu ska jag deppa klart o gå vidare...sätta upp lite mål som inte har med bebisverkstan att göra o så...

Kram på er o tack för att ni finns!

• Tabbs2

Åh tack för ert stöd:)

Känns redan lite bättre, det är väl så att det går upp o ner o ibland kommer allt liksom ikapp...

Hur mår du nu Catarina?

mtt- då väntar vi båda på ÄL igen nu då:)

Draken- hur gjorde du med ÄL-testen?

Kram på er o hoppas ni får en bra dag!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?