• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hej, mkt fin och trevlig lista Tabbs! Har en liknande. Köksrenovering, festligheter och några resor. Känns bra. Jag var hos Sophia hemmet idag. Läkaren var ganska konstig och otrevlig först, sen blev det bättre. Kan inte rekommendera henne. Däremot verkar hon handlingskraftig och hon sa att jag har PCO. Därav svårt att bli gravid. Mao jag har förstorade äggstockar och väldigt många ägg. Hon ställde oss i kö för ivf och jag ska på röntgen för att ev spola äggledarna och sambon ska lämna prov samt ny mötestid bokad igen om fem veckor då jag ska börja med äggstimulering. Så ganska bra möte ändå trots att hon var lite galen;)

• CT11

Jag vet att jag inte "borde, och jag vet att jag drar ned mig själv och säkert er också.. Men idag känner jag mig bara hur ledsen och rädd som helst. Så snart jag slappnar av kommer tårar och jag sitter här på jobbet med blanka ögon, går in på toa och gråter kommer ut o lossas som ingenting såklart och sen kommer tårar igen bakom dataskärmen. Det känns obarmhärtigt och så orättvist. Att få barn "ska" vara någonting positivt och naturligt, komma av kärlek bla bla bla. Inget av det känner jag och min sambo just nu. I ett tappert försök igår skojade vi om runk på burk (rimmar nästan) men idag kom sorgen. Kö till ivf?? Overkligt. Kram t er

• CT11

Åh. Så fint skrivet. Draken- är du poet? Borde bli. Tack va ni är underbara. Puss&Kram

• CT11

Hej!
    tm- härlig inställning! Jag jobbar på att se saker ur samma vinkel. Att saker händer för att de ska hända. Jag tror även att kroppens styrka osv kan vara viktig under graviditeten. Och absolut en ekonomisk buffert. Min ena syster och hennes kille har varit arbetslösa och fått barn ändå (vissa är så härligt spontana och fria...??) men själv känner jag väl att när det ändå tar tid så kan man ju förbereda sig ordentligt Oskyldig.

Tabbs- kämpa på med testandet, men vet ju aldrig!! Jag fick plus på BIM + 5! Vem vet? Jag håller stenhårt tummarna!!

Draken- Spermier lever väl ganska längeFlört. Det kanske inte alls är kört! Vet inte vad ni tycker, men verkar det inte som att alla får pojkar? Runt mig får ALLA pojkar. Min syster fick iof en flicka. Men ändå. Jag har en teori om det, och det är att vi är så himla duktiga på att pricka ÄL och de manliga simmarna är snabbare än de kvinnliga och simsalabim så blir många fler bebisar pojkar nu för tiden. Så enligt min teori, om det vill sig den här månaden så får ni en flickaHjärta.

Jag själv mår bättre. Har rest med jobbet några dagar och fått tänka på annat. Har dessutom en satsning med sambon om fritidsintressen. På lördag ska vi "vandra" Sörmlandsleden och jag har börjat åka skridskor. Typ. Även den här köksrenoveringen känns riktigt rolig. Jag funderar också på att starta eget företag... Men vet inte om jag vågar... Kanske är dags nu ändå!! 

KRAM! 

• CT11

Hej hopp!
    .. Hur gör man när man vill lägga in sig på en lista? Hur kopierar man? Jag har BIM typ 1/2a.

Kram! 

• CT11

Åh, det går rätt bra tack;) Jag har blivit kallad på röntgen med kontastvätska för att kolla äggledarna och ev spola dem. Sambon lämnar prov på tisdag. Jag ska ta blodprover på tredje mensdagen. Så det känns som att det har rullat igång bra! Igår var vi ute och vandrade och nästa helg ska vi åka skridskor. Jag har fått ett nytt trevligt jobb på en myndighet som jag tror jag kan landa i ett par år iaf, och det känns väldig skönt efter att jag har hoppat runt en del de senaste åren. Köksrenoveringen är på g;) Desstuom har jag världens hälsoindpiration så har kommit igång m träningen och börjar äta Super Greens igen (vetegräs). Tänkte sambon ska börja äta krom, det är bra för fretilitet hos män. Testade grav test idag, neg såklart men det kändes helt i din ordning. Jld1979- det är nog bra att vänta en cykel!

• CT11

Tack!

Draken skrev 2012-01-29 09:32:33 följande:
     CT11, jag fixar...  ÄL    27/1 Draken 7/2 tm78 BIM  1/2 (ca) CT11 10/2 (ca) Draken 22/2 tm78 PLUS    BÄTTRE LYCKA NÄSTA GÅNG GRAVID VECKA   FÖDDA    

• CT11

Hello!
    Jag väntar och väntar... Ingen mens. Mina bröst är knappt ens pms-iga och jag har inga andra symptom på att den är på väg. Tyvärr är jag hemma med magsjuka (bläää) så det kan vara det som gör att den inte dyker upp. Jag väntar dock spänt, första dagen på mensen ska jag kontakta röntgen och på tredje dagen ska jag ta blodprover. Som pco-donna är det lite nytt att lära sig! Sambon lämnade sitt prov igår så det är klart. Han har också lämnat blodprov och vi ska få svar på allting nästa gång vi träffar läkaren. På sätt och vis är det här jätte bra, men jag kan inte hjälpa att starkt känna hur onaturligt det är och hur jag hade trott och velat att det skulle gå mer av sig själv. Varför är inte barnaskapandet så naturligt som man har lärt sig att det ska vara? Med den man lever med och har givit sitt liv åt, så bara går det här "naturliga" emot. Usch, jag kommer inte ifrån en gnagande känsla av att det känns fel.. Men men. Jag tror det är mitt ego som skriker. Har alltid sett på mig själv som kompetent och "duktig" och detta är verkligen inget som jag kan kontrollera och göra "rätt". . Vi hade sex några gånger denna cykel, men efter missfallet var jag inte så på, och jag har testat negativt nu flera dagar i rad, som väntat.  Min syster är gravid med sitt andra barn, suck. 

Är det någon av er som funderar på Bidrottninggelé? 

• CT11

Ja eller hur! Jag ska verkligen börja släppa på det där med att vara duktig. Så trött på det. För övrigt så verkar det för mig med PCO finnas en hel del fördelar;
    1) Fertil upp i högre ålder
    2) Lätt att lyckas med IVF
    3) En kropp som har lätt att bygga muskler och styrka
    4) Etc, säkert någonting mer:) 

Så naturen ger och tar kan man ju säga!

Tabbs- hur många månader testade du med Bidrottninggele? Jag har hört att tex apiforce ska vara jättebra. Jag testade en månad, men det blev inget förrutom gigantiska bröst haha. Det var iof lite kul:) Kanske om man testar ett par månader?

Draken- snart bim för dig:) Några symptom? Kanske för tidigt ännu..:) 

• CT11

Draken- låter mkt spännande!! Håller tummarna!! Jag fick mens idag, och har bokat in mig på röntgen. Känns toppen!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?