Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tack så mycket för ditt inlägg! Helt plötsligt så känns de som att jag vågar andas igen :)

Känns overkligt dock då vi har haft skyddat sex. Fattar det inte riktigt själv. Känner inte av nått heller. Kan dock bero på att jag varit magsjuk en vecka nu så jag är allmänt trött, hungrig å grinig av det.

Ska självklart smitta av mig av gravidbaciller till er andra

• JLD1979
    HjärtaÄLHjärta   
    7/2 tm78
    10-12/2 Tabbs 

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    22/2 tm78
    24-25/2 Tabbs 

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979

GravidGRAVID VECKAGravid
     v4?, JLD1979

BabyFÖDDABaby  
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-13 16:48:52 följande:
    Nu spammar jag tråden igen...

hittade detta som jag tror på mer än nidblödning (även om det hade varit roligare...)
    En del kvinnor kan rent fysiskt märka när de får sin ägglossning. De märker en svag smärta i underlivet. På fackspråk kallas det mittelschmerz, alltså en smärta mitt under perioden.
    Denna smärta tros hör samman med den lilla blödning som sker i äggstocken när ägget lossnar. Blödningen träffar då bukhinnan och ger upphov till en kortvarig smärta. En del kvinnor kan också få en sparsam blödning eller rosa flytning då ägglossningen inträffat och det är då resterna av blödningen efter ägglossningen.
    Sedan känner många kvinnor av mensliknande värk under dagarna innan/kring ägglossningen och det brukar så vara värk från äggstocken/äggstockarna som jobbar på att släppa ifrån sig ett ägg.
    Aaa och när ägget släpper för att vandra ned så kommer även lite vätska ut i bukhinnan. Vissa kvinnor reagerar inte alls på denna vätska sedan finns de dom som mig som får tokont när detta händer.
  • JLD1979

*nyser graviditetsbaciller hej vilt härinne* :)

Håller alla tummar och tår för er allihopa!

• JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-13 16:33:15 följande:
    Hmm nidblödning säger ni alltså... känner mig mkt tveksam..men vi får la se vad som händer:) näe jag har ju inte riktig koll på när ÄL va men ändå....den kanske är idag rent av...men nu ORKAR vi inte ligga mer hahaha:)

tm- låter oxå lovande:) vilken dag är du på?

jld- hur mår du nu då? tagit ngt fler test?

Draken- så du kör en sån månad;)
    Jag mår bra :)

Har tagit tester och jag visar full pott än men det som talar mer är att jag nu har grav.symtom som jag saknade under den tidigare graviditeten.

Förra graviditeten kände jag mig skendräktig. Som att jag plussa på testerna men det fanns inget i kroppen på nått sätt för jag kände inte nått. Så förra missfallet. Även fast jag streta emot för att få det rent mentalt så visste jag som redan när första lilla blödningen kom att det var ett MF. Fast jag ville inte att det skulle va så och därför så intala jag mig att så inte var fallet även fast jag innerst inne visste hela tiden. Jag hoppas att kroppen fattar galoppen nu och håller kvar detta. Speciellt nu när det känns på riktigt i kroppen och psyket.

Nu har jag dragningar i äggstockar, ömma bröst, ett jävla humör och så fick jag mig en släng av ett lättare illamående imorse som varade till ca 10.00.
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-13 11:11:10 följande:
    Nämen grattis JLD!!!!

Tror inte du behöver vara orolig för att du inte haft mens emellan...hade det funnits några rester kvar el liknande så hade du nog inte blivit gravid igen..tror att anledningen till att de säger att man ska vänta en gång är för att man lättare ska kunna räkna ut graviditetslängden...
    Många säger ju att de blir lättare gravida efter MF/MA så det gällde ju visst dig:)

Försök slapnna av....du kanske kan få komma på ett tidigt VUL?

Hur är det med andra då??

EGO- Nu får ni komma med vilda gissningar igen:)
    Imorses så ser jag att jag blöder! japp klart blod precis som i början på mens...
    Är på dag 17 och borde alltså haft ÄL för 2-3 dagar sen...
    Va kan nu detta vara?
    Vet att man kan få en liten blödning vid ÄL...men betyder det att jag eg har ÄL nu då eller blöder man efter ÄL?
    Asså shit va kroppen ska hålla på jämt!!
    Ska fråga min BM sen när jag ringer för att boka tid. Tänkte ringa nu i veckan så man kan få välja en tid :)

Du kan mycket väl ha en ÄL nu. Cykeln kan ha rubbats av stress, sömnbrist, sjukdom el bara nån hormonell grej utan anledning.
  • JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-13 17:03:47 följande:
    Jag är på dpo+8, men ska inte testa förrän tidigast fredag tänkte jag. Om jag kan hålla mig så länge...
    Tabbs, det låter ju som att det skulle kunna vara en ÄL-blödning du har, men då har ägget släppt flera dagar senare än normalt?
    DPO? jag måste skaffa mig ett lexikon asså. jag fattar inte hälften av alla förkortningar på denna sida :)
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-02-13 17:58:15 följande:
    Tabbs, ibland önskar jag att man kunde se in i kroppen för att se vad som verkligen händer...för ja, det kan vara ÄL-blödning, blödning från sex, annan blödning eller det vi alla vill nidblödning... Jag tror iaf fortfarande på nidblödning, så det så :D
    Jag vill ha en egen röntgen sån där som de har på Ultra-gyn avdelningen!
    Sambon låter mig inte få en sån... å andra sidan får jag ingen lejonunge, panda, sengångare el hundvalp heller Skrattande

japp, jag är besatt av animal planet å alla söta djur *biktar sig*
  • JLD1979
    tm78 skrev 2012-02-13 20:41:27 följande:
    Hahahaha Skrattande DPO = Days Past Ovulation = Dagar efter ÄL

Här: www.blimamma.se/termer-och-forkortningar

Vad skönt att du mår lite illa och överhuvudtaget känner mer av denna graviditeten. Det är ju ett gott tecken!
    Gulle dig! Tack, i dubbel bemärkelse! Skrattande
  • JLD1979

Hoppas att ni alla har haft en fin Alla Hjärta Dag!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?