• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Åh va underbart!!!
    Stort stort grattis tjingeling!
    Vad skönt att allt gått bra o att ni mår bra:)

• Tabbs2

Förresten haft telekonsultation med den engelska läkaren, det gav väl inte jättemkt..han frågade massa frågor o berättade vad de ville kolla o vad det fanns för behandlingar..inget jag inte redan visste men var väl ett nödvändigt första steg... Nu ska vi till London den 2 december o ta alla prover o göra en del undersökningar... Han tyckte också definitivt att vi skulle avvakta med nästa IVF tills vi kollat detta o fått ev behandling...

• Tabbs2

Men TM vad jobbigt med ägglosningen..näe klart du inte är slut som kvinna!Kroppen är kanske i lite obalans efter behandlingar o stress o sånt? Har du provat Q10 och DHEA ska förbättra äggkvalitén.. och överdos av D-vitamin är också bra äggen...(det höjde tom mitt AMH-värde)

Känns skönt att ta tag i det här med immunologin, men är sur att vi behöver punga ut så mkt pengar på att åka utomlands...

• Tabbs2

TM- fasen va drygt med ägglossningen... du kan inte få typ pergotime utskrivet? Ang DHEA kanske din gyn kan skriva ut Prasteron? (det gör kliniken i Falun tex)...

Jag ser framemot besöket i London, men mest för att få det gjort liksom..
    I övrigt kännet jag mig så oerhört sliten o i obalans...
    Jag hade ÄL i tisdags men har sedan dess haft rejält blödningar, fattar ingenting..jag blöder som vid mens typ och i onsdags kom det stora klumpar (sorry för äckelinfo)... Är det ngn annan som haft ngt liknande??

• Tabbs2
    CT11 skrev 2013-11-29 13:21:47 följande:
    Tabbs- jag har haft så. Trodde då det var missfall men gyn sa att det lät osäkert med tanke på att jag inte testat för grav.

Tyckte också att det liknande lite missfall, kom en störtflod när jag stod o väntade på bussen så trodde jag hade kissat på mig... o så klumparna... Men jag har ju inte varit gravid nu... o fick positivt ÄL test i måndags (negativa innan) jaja jag vet inte.. kanske kroppen som håller på att ställa om efter alla hormoner man fått iproppade...
  • Tabbs2

God Jul till dig också tm!
    Skönt att ÄL kom!

Jo vi har varit i London och testresultaten har redan börjat trilla in... vi ska väl ha ett samtal med läkaren i nästa vecka om vad provsvaren visar...

• Tabbs2

Hej!
    Förlåt för lång frånvaro, men har haft en välbehövlig paus och två veckor i mexiko:)

Har nu fått behandlingsplan av engelska läkaren, jag ska dit o ta ngt som heter LIT...de tar ut blod från min man som sedan behandlas o sprutas in i mig... hoppas detta ska göra susen nu....

CT- förstår att det är tungt att börja jobba igen... shit va tiden gått fort!

TM- hur går det??

• Tabbs2

Hej på er!

Jag har tyvärr inte så mkt tid som jag önskar att vara inne o läsa o skriva...Nytt jobb o annat som tar all tid..

Men men jag o min man kom hem inatt efter att varit i London och fått vår första LIT-behandling..det gick bra tror jag och gjorde inte så fasligt ont...Nu ska vi dit igen om 3-4 veckor o upprepa proceduren... Hoppas nu att detta hjälper för jag börjar bli fasligt less på allt detta...för att inte tala om alla pengar vi spenderar..bara igår gick det 800 pund på LIT 450 pund till endometrial biopsy, 300 pund blodprov + flyg o hotell m.m m.m. Pust!

TM- hur har det gått???

• Tabbs2

Men tm shit vilket bra resultat!!! Vad har ni gjort annorlunda den här gången?? Håller tummarna så d vitnar:) Vi ska göra nästa o förhoppningsvis sista behandlingen om ca tre veckor.. Sen gör vi ivf o försöker själva:) Vi har också ställt oss i adoptionskö...

• Tabbs2

Hej! Hur går det??? Tråkigt om d inte funkat... Men ni har ju ngtra i frysen i så fall... Näe adoption är ju inte samma sak alls.. Men kan vi inte få barn så känner jag att jag iaf kan hjälpa ett barn som redan finns... Har nu börjat med prednisolon o hoppas att d e sista felande pusselbiten... Inte fått nytt datum än för nästa behandling men borde ju bli snart... Sen gör vi nästa IVF vid nästa mensstart.. Om ca två veckor.. Kram

• Tabbs2

Hej draken! Du har varit saknad:) Imorgon får jag tillbaks en blastocyst:) i fredags plockades 10 ägg ut och i måndags när återföring eg skulle ske så ringde de o sa att de ville odla vidare:) ska bli spännande att se om vi får ngt till frysen oxå... Har så sjukt höga förväntningar på det här försöket så d kommer bli ett hårt slag om detta oxå skiter sig... Tm Hur går d?

• Tabbs2

Hej på er!
    Inte orkat skriva på ett tag..

Vad jobbigt tm med jobbet o cystan o allt..hur går det nu?

Shit vad tiden går o era barn börjar redan på dagis...

Tja vad ska jag säga då... vårt sista försök gick inte heller...
    Nu ska vi göra ett forsök med de frysta..sen blir det väl ett uppehåll o nya förösk efter sommaruppehållet...
    Förra månaden hade jag blödningar och spottings I stort sett varje dag..hoppas det inte är ngt knas utan endast tillfälligt...men sager som du tm- alltid är det ngt...

Hoppas ni alla kan njuta av den kommande sommaren iaf:)

Kram på er!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?