• Tabbs2

Gomorron på er!

Jo jag vet att det är 45% chans att det lyckas, o att vi faktiskt kan bli gravida osv...o som min sambo sa: det är bara statistik älklsing:)... Iblan döversköljs man bara av saån hopplöshets känsla, men det går över...

Positivt ÄL-test igår kväll, fickk till det nu på morgonen, så vi är vi är på banan igen:) o har man gett sig in i leken får man leken tåla:)

Catarina- kan ju tipsa dig oxå om att prova akupunktur (jag gör det i kombination med kinesiska örter)...o så ägglossningstest men det kör du kanske redan? o så min favvo: att tempa:)

Kram på er!

• Tabbs2

Catarina jag kan helt hålla med dig om att man blir deppig av att se alla gravida runtomkring...

Två av mina bästa vänner fick barn nu i oktober, jag skulle oxå ha haft ungefär samtidigt som dom så det har varit ganska tungt att följa deras växande magar o veta att så där skulle jag oxå ha varit osv... samma vecka som jag fick MF nu så ringer min sju år yngre bror o säger att de ska ha barn i juni! det skulle jag oxå ha fått om det inte skitit sig igen:( så ja tungt e bara förnamnet...

Men det är okej att vara nere, det måste man få vara! De säger ju att det är som att sörja vid dödsfall så man måste tillåta sig det...

Angående din ÄL, kan du inte få typ pergotime el liknande utskrivet som kan hjälpa till? Annars kanske akupunkturen kan hjälpa till o ge den en skjuts...

Jag tror att min ÄL va igår, tempen gick upp lite idag så vi får se imorrn om den håller sig så... Vi fick bara till det en gång..har faktiskt ingen vidare lust alls...o jag har inga förhoppningar att det ska gå fortare än efter de tidigare missfallen...

• Tabbs2

Hej på er!

Håller helt med dig Draken att det är lite sjukt det här att man ska hyscha o hymla fram till v 12, man blir ju ledsen oavsett, plus att det spär på känslan av att misslyckas m.m. Helt klart känslor vi svenskar borde bli bättre på att hantera... Man ska tydligen låtsas som att allt går som på rullande band o inga motgångar osv..helst ska man ju inte ens säga att man vill ha barn o försöker utan det ska bara vara som: oj titta vi är med barn gu va kul o lätt det gick:)
    Inte alls bitter:)

Är på ÄL + 5 o börjar redan hoppas...faan va det är påfrestande:(

Tror helt klart på Clearblues ÄL test, jag älskar dom:) om inte annat så blir jag jädrigt glad när det är en liten gubbe som ler åt en:)

• Tabbs2
    Inatt drömde jag att jag plussade, jättestarka röda streck var det:) Dessutom svettades jag som en gris så jag fick byta lakan m.m. det gjorde jag sist jag va gravid oxå...
    Därför var det extra deppigt när testet i morses (in real life) var super negativt...
    Är på ÄL+9 så jag veet att det är tidigt o allt det där...ska se om jag kan skita i att testa för jag tror ju eg inte att det blir ngt...men man kanske kan tvinga fram ett plus av ren tankevilja eller va tror ni?

Catarina- jag har inte spolat äggledarna...funderar du på det el?
  • Tabbs2

Ja det är ganska frustrerande det här barnagörandet;)

Jag har hört både och om spolning, alltså en del som säger att det inte känns alls o en del som säger att det gör himla ont...men man kan ta värktabletter innan så ska det visst dämpa lite... o det är ju många som blir gravida efter en sån så det kan ju vara värt att prova?

Jag går akupunktur o dricker kinesiska örter, det är för att föröska förhindra fler missfall... innan graviditet två provade jag apiforce, epaglandin OCH rosenrot:)
    Sen ska jag på utredning nu i nov så får vi se om de kan hjälpa på ngt sätt...

• Tabbs2
    Draken skrev 2011-10-31 21:30:16 följande:
    Hej!

Kom och tänka på en sak. Har ni varit och tagit några vanliga blodprover? TSH, blodvärden etc?

Nej, jag har inte spolat äggledarna jag heller.
    Ja jag va strax innan jag blev gravid nu o bad dem ta alla möjliga prover (för att kolla sköldkörteln m.m.) allt så g br aut då iaf..jag bad att få se alla siffror o inte bara få hem en lapp där det står att allt är ok...
  • Tabbs2
    Draken skrev 2011-11-01 20:54:25 följande:
    Har du kvar resultatet? Är mest nyfiken på ditt B-Trombocytvärde...
    Ska kolla hemma, tror jag sparade det men är inte säker...
  • Tabbs2

Förresten så kommer nog mensen idag...lite blod imorses så d e på g..

• Tabbs2

Hallåj!

Draken- Jag får alltid (för det mesta..hänt en gång att jag bara fick en dag..) två dagar med glad gubbe..sedan har ägget  släppt allt från dagen efter det första positiva till två dagar efter det andra positiva...(ser på tempen när den går upp)...

Jag fick min mens, bläää....den var lite annorlunda den här gången tyckte jag men det kan ju bero på att det var första efter MF...en dag blödde jag mer än under missfallet...skumt...

Nu är det bara en vecka kvar till vår utredningen Draken:)!

Catarina...spännande med BIM snart...du har inte börjat testa än?:)

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?