-
-
Men det är mao 45% chans att det inte blir mf nästa graviditet!Tabbs2 skrev 2011-10-18 16:35:30 följande:sahlgrenska.se/upload/SU/omrade_oss/reprodukt...
hittade den här länken, på sid 46-51 står om upprepade missfall... ganska nedslående läsning (om jag förstod allt rätt..)bla att jag har 55% risk för missfall nästa graviditet...känns helt plötsligt oerhört tungt o får hålla tillbaks tårarna här på jobbet... -
Hej Tabbs och Catarina!
Har varit lite dålig på att skriva här de sista dagarna men har tänkt på er
Trots att jag självklart unnar mina nära och kära all lycka och är glad för deras graviditeter och små barn som ploppar ut så kan jag också bli sådär fruktansvärt irriterad (och besviken varje gång mensen kommer) på att det verkar gå så himla lätt hit och dit. Sedan har jag förstått att det finns ett mörkertal på "vår sida" som är ganska stort. Det är accepterat att prata om det som går bra...och många inom vården rekommenderar fortfarande att inte berätta före vecka 12 för risken för missfall. Jag tycker att det är rätt konstigt. Det säger ju egentligen bara att det inte är accepterat att bli besviken? I det här landet ska vi för tusan lära oss att ta hand om sorg och de gånger det inte går som man tänkt lite bättre.
Aja, min mens kom iaf idag. Blä!
Funderar på att byta till Clearblue Ägglossningstest med glada gubben... Tror ni på det? -
Hej!
Kom och tänka på en sak. Har ni varit och tagit några vanliga blodprover? TSH, blodvärden etc?
Nej, jag har inte spolat äggledarna jag heller. -
Har du kvar resultatet? Är mest nyfiken på ditt B-Trombocytvärde...Tabbs2 skrev 2011-11-01 09:19:13 följande:Ja jag va strax innan jag blev gravid nu o bad dem ta alla möjliga prover (för att kolla sköldkörteln m.m.) allt så g br aut då iaf..jag bad att få se alla siffror o inte bara få hem en lapp där det står att allt är ok...
-
Hur mår ni?
Tabbs, fick du din mens?
Har helt missat både tempning och ägglossningstest nu men kom på det idag och köpte CB digital. Är på dag 15 och fick en glad gubbe. När jag använt de billiga teserna har det visat först dag 18...hmm...
Ni som använt dem förut? Kan man få glad gubbe flera dagar? -
Mmm, mycket att göra låter tankarna vara borta...CT11 skrev 2011-11-08 08:45:03 följande:Hej! Jag tror att om man får en glad gubbe så säger den att de två följande dagarna ska man ha sex;). Men om man använder vanliga stickor kan man se om man är gravid genom att teststräcket är starkare än kontrollsträcket. Har jag hört!! Det har inte stämt för mig tyvärr.. Jag har enorma bröst, de började göra ont och växa redan innan ÄL. Mitt humör är i botten .. Och jag har fått konstiga flytningar.. Hu! Denna väntan!! BIM till helgen. Hur mår ni? Lät lite skönt att glömma bort äl och det andra ett par dagar!! Kram t er
Nu håller jag tummar och tår att din mens inte kommer! -
Okidoki...testade idag igen...utan glad gubbe... Så antingen var dagen innan igår också en glad gubbe (el så var den det inte...). Kan inte tempa nu då jag inte är riktigt kry. Hmm...Tabbs2 skrev 2011-11-08 09:26:44 följande:
Hallåj!
Draken- Jag får alltid (för det mesta..hänt en gång att jag bara fick en dag..) två dagar med glad gubbe..sedan har ägget släppt allt från dagen efter det första positiva till två dagar efter det andra positiva...(ser på tempen när den går upp)...
Jag fick min mens, bläää....den var lite annorlunda den här gången tyckte jag men det kan ju bero på att det var första efter MF...en dag blödde jag mer än under missfallet...skumt...
Nu är det bara en vecka kvar till vår utredningen Draken:)!
Catarina...spännande med BIM snart...du har inte börjat testa än?:)
En del ser det ju som positivt att ha fått en menstruation efter ett missfall innan man kör på...så nu får du se det så. Det kanske fanns lite blod kvar som skulle ut också.
JA, nu är det tamejtusan bara en vecka kvar. Undra vad vi gör första gången... Vet du om det blir gynundersökning också? Skulle behöva det då jag inte varit sedan förra missfallet i jan.
Ta hand om er i höstmörkret!
Kram -
Nä, jag förstår hur du tänker... Isf åker jag också!
-
Trist! Bra råd Tabbs, bryta ihop och komma igen är det enda som funkar.
Ja, har inte hunnit bli nervös än men ska bli väldigt intressant å se om de planerar något konkret. Vi måste berätta efter! :D
Kram till er båda!