• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Glad påsk Draken

Hur mås det här? Hur har ni det allihop?

Ego- Vi har flyttat och det tar ganska mycket kraft men det tar mest kraft att vår dotter fortfarande inte sover utan vaknar o vaknar varje natt flera gånger....SkrikandesSkrikandesSkrikandes Liknar ibland ett dårhus här hemma på nätterna. Hon skriker, jag får panik, mannen rusar runt o försöker lugna ner oss, jag svär, han svär, dottern skrattar o är plötsligt klarvaken... Obestämd Sen ska man jobba hela dagen o jag reser ganska mycket i tjänsten, försöka vara fokuserad och ambitiös... huh.

Kram på er!

• CT11

Draken- det är blandat, hon sover mest i sin egen säng. Hon är ett typiskt "överlevarbarn". Mannen är f-ledig tills augusti. Längtar tills hon börjar f-skola- få igång ekonomin igen och hon kan få ännu mer stimulans. 

Hur fungerar det för er/dig att jobba och lämna/hämta på fsk? 

• CT11

Tm- Åh va roligt att läsa- du verkar ha energi och känna dig bra med ledighet, välbehövlig sådan! och att slemhinnan var fin, skönt. Nu håller jag verkligen (såklart, som jämt.. men ändå) tummarna!!!! Uppdatera så snart det händer ngt, om du orkar. Spännande! 

Tabbs- suck över blödningar och tråkigheter.. Hoppas du mår bättre nu och att det är stabilt. 

Kram t er alla o hoppas ni får en skön sommar

• CT11
    tm78 skrev 2014-07-08 15:01:36 följande:
    JAG ÄR GRAVID!!! Shit, jag vet inte vad jag ska tro! Blodprovet idag visade hcg på 125, så det är ingen tvekan enligt sjusköterskan. Herregud, jag bara tjuter och vet inte vad jag ska göra. Jag har verkligen inte känt någonting, och var helt säker på att det var negativt i morse när jag åkte in.
    WOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWWWWW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jippieee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SoligSoligSoligSolig
  • CT11
    tm78 skrev 2014-08-05 19:03:05 följande:

Skulle precis skriva och berätta Draken Vi fick se en 2 cm "lång" miniatyrmänniska med ett hjärta som slog med jämna och fina slag. Man såg ju tydligt huvud, kropp och början till armar. Så sjukt häftigt! Nu kanske man kan börja tro på det lite mer... Det känns helt otroligt! Glädjetårarna har runnit/sprutat hela dagen.

Såååå fantastiskt tm!! Vilken vecka är du i då..? 2 cm låter stort:) Fattar om det är många känslor och en del rädsla. Så kan det ju vara med allt ni gått igenom. Sakta men säkert ska du se att du slappnar av och då blir det ju mer verkligt. Fast för mig var det iof overkligt ända tills hon kom ut:) 
  • CT11

Draken- men GRATTIS!! Åh faan va avis jag blir!!! Men på ett positivt sätt, lyckos dig:) 

Jag och dottern skolar in henne denna vecka. Verkar ok förrutom att hon (jag och hennes pappa...) har problem med sömnen och det kommer att bli svårt tror jag för personalen att få henne att somna på madrassen. Men men. 

Syskonförsöken rullar på... Blir inget. Ibland dubbla ÄL på en månad, ibland fördröjd ÄL och även om vi prickar och ligger vid rätt tid så blir det inget. Utredning på Sophia hemmet igen och vi försöker kanske med insemination igen i höst. Så många runt mig är gravida med syskon trots att nästan alla har sagt att NEJ GUUUUUD vi ska vänta med syskon!! om samtalsämnet kommit på tal. Känns jobbigt.. 

• CT11
    tm78 skrev 2014-09-11 20:32:42 följande:

Hoppas att ni snart lyckas igen CT, det är ju så tungt när det inte fungerar. Men visst var det så att det var din sambos simmare som hade lite dålig kvalitet och ni lyckades på första inseminationsförsöket förra gången? Då finns det ju stort hopp om att det ska fungerar igen tänker jag...

Vi var på privat UL igår och fick se en liten livs levande människa som sparkade och hade sig. Så otroligt skönt och glädjetårarna rann hela tiden. Jag hoppas att jag kan bli lite lugnare nu och njuta mer av graviditeten.

Åh så fantastiskt tm!!! HjärtaHjärtaHjärta Hoppas du kan njuta mer nu. Känner du några rörelser än?
  • CT11

Draken- men va trist! Åh störigt med de som tar för givet och säger han eller hon...:( Förstår att ni blev sura! Hur mår du? Är det risk för prematur denna gång också? Du har väl redan gått längre denna gången än förra.

TM- hur mår du? Allt väl hoppas jag:)!

Tabbs- länge sedan vi hörde från dig.Hur har du det?

Själv har jag plussat nu, så jag tackar universum/gud/livet/osv och såklart Sophia hemmet för att inseminationen lyckades även denna gång.

• CT11

Hej hopp!
    Så härligt att höra att du mår bra TM:) Glädjer mig! När var nu igen BF? Har glömt. 

Draken- misstänker att lillen har kommit nu:)? 

Tabbs- hur mås, hur går det för er?

Ego- kub på onsdag, sjukt nervös. Har mått och mår fortfarande APA. Kräks och hulkar äter och sover, rapar fiser och mår så jäkla kass;( Men på onsdag får vi se hen och jag hoppas det ska kännas bättre efter det... Om det går bra vill säga.. Nervös!

• CT11

God Jul allihop! Hoppas att allt är bra med er alla. Jag mår ok men kräks fortfarande. Är i vecka 16 nu.. Men känns lite bättre nu iaf än tidigare veckor. 

Kram på er!!

• CT11

Hej alla fina,
    Hur mår ni? Hoppas det går bra för er alla.

Vi har varit på RUL och fick (frivilligt) reda på att vi väntar en fin liten pojkeHjärta.
    BF 14 juni.

TM- hur går det för dig? allt bra?

• CT11

GRATTIS tm!!!!!!!!!!!!!!! Så UNDERBART!!!!! Grattis grattis grattis! {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?