30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
Tack Tabbs! Fick åka hem. Det lugnade sig och tappen var stängd så det var nog väldigt vattniga flytningar. Fjuh!!!
Tack Tabbs! Fick åka hem. Det lugnade sig och tappen var stängd så det var nog väldigt vattniga flytningar. Fjuh!!!
Tm, hur känns det inför IVF? Tänkte att på ett sätt är det ju bra att ni är oförklarligt barnlösa. Det betyder ju att ni är friska. Bra med så snar start som möjligt för IVF. Jag håller mina tummar och tår.
Ja, jag älskar det där citatet och jag lever alltid efter det. Man mår så mycket bättre då.
Ja, själv är man tillbaka på förlossningen. Det forsade vatten imorse så ligger med CTG och väntar på barnläkare... To be cont...
Ja, grattis Snöuggla!
CT, visst är de underbara på förlossningen :D Men vad skönt att det såg bra ut. Du får se det som att livmodern övar mycket nu. Tycker verkligen du ska ta det lugnt. Inget vatten? Här forsar det då och då. Man kan inte missta sig. Som svar på din fråga är jag som tur är inte öppen något än. Tappen är dock en cm kortare än igår.
Tabbs, ja, jag känner mig konstigt nog rätt lugn. Har fått medicin nu som ska stoppa värkarna och hindra att bebisen kommer alltför tidigt plus kortison för lungmognaden om det skulle hända ändå.
Vi har fått ett eget rum med två sängar här, en till mig och en till min sambo. Skönt!
Bara en snabb uppdatering. Idag kl 14.08 föddes vår lilla son 1758 gram.
1728 gram menade jag ju
Jag lovar att uppdatera så fort jag bara kan. Vår lilla kille mår bra, slipper kuvösen, och som Tabbs skrev är vi på neonatalen nu. Tack fina ni för alla ord.
Tabbs, ja det är helt sjukt att han är här nu. Som sagt skriver mer snart.
Ska göra ett försök att skriva lite.
JLD, usch vad drygt med komplikationer. Undrar också vad? Hur går det? Hoppas de sätter igång dig som du vill. Håller tummar och tår. Sjukhuspersonalen på förlossningen är iaf helt fantastiska så du är i goda händer.
Tm, hade också väntat om det känns pressat. Ja, tänkte som Tabbs, får ni inga försök betalda?
Ego, nu har vi landat lite. Vi bor på neonatalen där vi jag ett eget rum. Vår lilla kille fick flytta in hos oss direkt och ligger nu under tillväxt- och stabiliseringsbevakning. Känns bra men man klättrar lite på väggarna. Var tredje timme är det matlags enl neoschemat och då får jag även sätta mig vid bröstpumpen. Hela procedurern tar drygt en timme så när det är klart är det hvå timmar till nästa gång. Allt flyter ihop och man vet knappt om det är dag eller natt. Jag skickar iväg det här medd nu då min uppkoppling är lite skum...
forts. En gång har han fått sola då hans bilirubinvärden var lite höga (läs gulsot) och det lutar mot solariet inatt igen. Det är ju vanl även hos fullburna barn så inget konstigt. F.ö. är alla värden och kontroller på topp! :D Han ligger i min famn nu och tittar med ena ögat.
Tänkte att jag skulle skriva lite om förlossningen lite senare.
Fan vad trist Tabbs! Jag önskade också av hela mitt hjärta att det var din tur nu. Förstår att du är less. Hoppas att du får något konstruktivt hos läk nästa gång! En massa stora varma kramar
Ska försöka skriva lite mer under dagen...
Har bara min mobil att skriva från just nu och det är så svårt att gå tillbaka samtidigt som man skriver så ber om ursäkt om jag missar något nu.
CT, lite svar på dina frågor. Vi hade valt KS, mest för att de är bäst på neonatalvården och vi anade att det kunde bli tidigt. Dock var det sådan platsbrist där så jag fick inte ens ett förlossningsrum när det väl var dags (skyller inte på vården då jag hade lite svårt att skilja på sammandragning och värk, och de tänkt flytta mig men hann inte). Vi födde alltså på KS. De var helt fantastiska där! Sedan låg vår lille pöjk kvar en natt men det var platsbrist på neo också så vi fick åka till SÖS, där vi är nu. Tycker det är jättebra här också. Vi har eget rum med tv och badrum. Vet inte hur det ser ut på förlossningen men andra familjer här har varit väldigt nöjda. Tror att vi ska vara väldigt glada att vi bor i Sverige då vi har bland de bästa förlossningsvården i världen var vi än hamnar.
Snöuggla, han kom i vecka 32, så som vården räknar (33+0 som vi räknar)...