• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    23/7 35åringen
    ca 8/8 tabbs
    ca 26/8 tm78 (försök nr. 17, nr. 11 efter MA)

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v29 JLD1979 
    v27 Draken 
    v22 Snöuggla 
    v21 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    23/8 TUL, Draken
    28/8 TUL, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • Draken

Vanligast runt v 32 men jag med min muppiga livmoder har redan haft ett förra veckan och kommer ha ett till innan vecka 32 och sedan beroende på hur det ser ut.

• Draken

Snöuggla, just nu är det så mycket rea överallt så tar man tid på sig kan man göra bra klipp. Vi har köpt litegrann men det är lite svårt med kläder när man inte vet kön...har jag kommit på. Vet ni förresten?

• Draken

CT, en snoogle?! Det ska jag googla...Glad Hoppas du mår prima topp.

Tm, förstår att det är drygt med alla tester men tänk att det ändå inte är så lång tid och då får du svart på vitt. Härda ut den här månaden. Jag ska heja på digGlad
    Åh, jag är så dålig med mitt foto. Försöker ta ett kort själv men det blir bara konstigt och har alltid lyckats missa det när sambon är hemma.

Snöuggla, hihi, spännande... En del läkare vill ju inte lova för mycket men de brukar ändå vara ganska säkra.

Tabbs, jäkla mensfan! Ska du kontakta RH om det gått ett år?

Ego, vi beställde ju vagn från Tyskland. Helt sjukt bra service och betalade 4500:- mindre än vi skulle gjort i Sverige. Den kom på två veckor och då fick vi vänta på en adapter några dagar. Nu till den första tabben. Adaptern passade inte alls det barnskydd, BeSafe Izi Sleep som vi valt. Grrrrrr! Det var ju hela tanken. Kan vara värt att kolla sådant lite extra för er som också har de tankarna.

• Draken
    CT11 skrev 2012-08-19 11:55:45 följande:
    Magfoto!;)

Vet inte om det blev så bra men det är iaf ett foto. Vecka 28.
  • Draken
    Snöuggla skrev 2012-08-19 12:22:07 följande:
    För varmt är det bara jag som tycker det är jobbigt att andas?
    kvavt som tusan. Blä urk!
  • Draken
    JLD1979 skrev 2012-08-19 14:36:05 följande:
    Jag håller med om att det är varmt och kvavt. Inge skönt alls.

Här håller vi på att börja småpacka inför flytten den 3 sept.
    Har precis rensat upp i förrådet och packat det som packas kunde i kartonger. Skönt. Ett problem mindre.

Nu börjar det bli riktigt tungt. Ryggen börjar kännas av. Börjar bli tungt att gå ned på huk och upp igen. Men än så länge så kan jag fortfarande stå rakt upp och ned och böja mig ned framåt och sätta handflatorna i golvet vid fötterna.

Imorgon ska jag till BM. Tycker just SF måttet är spännande att se. Tyvärr så visade mina senaste blodprover att jag fortfarande har en massa vitaminbrister så nu måste jag ta ännu mer piller.  Men men... va gör man inte för bebisen.

Vi kan inte komma på några namn och vi sågar varandras förslag hela tiden... bebisen kommer nog vara namnös länge :-/

Hoppas det är bra med er andra

Ta det lugnt med bärandet och låt andra göra jobbet. Du bär något mycket viktigareGlad
    Ja, du får tänka att pillrena bara är under en period.

Namn, ja, svårt som tusan. Har ni några förslag alls? Vi har lyckats enas. Nu har vi både ett pojknamn och ett flicknamn. Får se vad vi får använda.

Nu håller vi alla tummarna för tm! Snart BIM.  
  • Draken

Tabbs, välkommen tillbaka till verkligheten! Omväxling förnöjer...

Snöuggla, om du äter c-vitamin samtidigt som dina tabletter får du ett bättre upptag.

CT, grattis till vagnköpet! Mår du bra?    
    Jag hade helt missat att det var ett vanlig läkarbesök vi var inbokade påSkäms
    Men hon gjorde ett ultraljud för att se livmodertappen och allt såg bara bra ut. Så nu tycker vår läkare att vi kan satsa på vecka 38!

• Draken
    tm78 skrev 2012-08-29 07:45:25 följande:
    Mens idag på 17 DPO Gråter

Fan vad trist! Men du har som sagt en utredning framför dig. Det är braSkrattande
    Kramar i massor

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?