Hej alla bästa! Har varit lite dålig på att uppdatera då vi varit på bröllop, på Capri av alla ställen. Suck, var 38 grader varmt och fruktansvärt svettigt.
JLD, åh vad fin du är.Så himla mycket har du ju inte gått upp. En kompis till mig gick upp 30 kg... 15 kg försvann vid förlossningen och vara bara vatten så det vet man ju inte heller.
Snöuggla skrev 2012-08-02 00:19:40 följande:
Det sparkar snett under min navel så det syns :) häftigt......innan har det bara "ploppat" långt ner :)
Haha, ja visst är det häftigt. Min lilla sak tyckte inte det var så kul att flyga tror jag. Den sparkade och hade sig av bara den...
CT11 skrev 2012-08-02 11:41:40 följande:
Hej, behöver era klocka ord. Jag har kännt mig väldigt sårbar och "hudlös" hittills i grav och har haft så otroligt mycket tankar kring hur jag ska klara av att bli mamma. Massa tankar och oro, massa skuldkänslor för det och att inte vara "starkare". Lyfte det med bm och började stortjuta. Hon bokar mig hos chefsbarnmorskan som ber mig berätta och jag börjar stortjuta igen. Nu t sak, att de vill att jag sjukskrivet mig ett par veckor. Har fått tid hos kurator för att prata mödraskap etc vilket känns bra, men sjukskrivning? De vill att jag tar hand om mig. Känns lockande men så skamligt inför min chef! Är ju ny och "besvärlig".. Eller..? Hur hade ni resonerat?
Tycker du har fått så många kloka ord av övriga. Alla är vi olika och jag tycker verkligen att du ska lyssna på din kropp och dina signaler. Du kan inte gå ner på halvtid? Det hade jag gjort då jag bara skulle ha grubblat ihjäl mig om jag gått hemma och tappat rutinerna. Men som sagt, det där måste du känna själv.
Tabbs2 skrev 2012-08-03 11:49:22 följande:
Hej på er!
Vilka fina magar ni har:)
Draken vill ju se din oxå;)
CT- tycker du ska lyssna på BM o va sjukskriven ett tag...det är ingen som tackar dig senare för att du jobbar på o e "duktig", men ngn kankse tackar dig för att du tar hand om dig själv:) om inte annat för att du ska känna dig bekväm med mammarollen osv...det är nog inget som bara löser sig av sig självt, o inget som blir bättre när bebis är här- bättre att ta tjuren vid hornen nu! Det är inget skamligt med att behöva vara sjukskriven!
TM-hur har det gått? BIM har passerat eller?
35-åringen-hur går d för dig?
Själv så är jag på ÄL+9, känner inget speciellt...har den här gången festat ganska mycket o druckit en hel del kaffe...Men har å andra sidan smörjt med progesterAll så d kanske väger upp mitt "syndiga" levene;)
Ha det gott!
Kram kram
Just ja, magbilden skulle jag ju få in. Kommer asap!
Tycker också att du är helt rätt i ditt leverne. För tusan, man lever ju bara en gång och man blir ju knäpp om man ska gå runt och vara miss duktig hela tiden.
CT11 skrev 2012-08-04 13:04:50 följande:
Draken- du har ju för tusan passerat din "drömvecka"! Grattis!
Jaaaaaa, det är så sant så! Känner mig lite mindre nojig faktiskt...hmmm, fast förra veckan trodde jag att bebisen skulle trassla in sig i navelsträngen iofs...