• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken- va kul med flytt! Blir det ngt större? Alltid spännande att se hur man trivs i det nya! Har du varit med lilleman på någon mer kontroll/uppföljing?

• CT11
    Snöuggla skrev 2012-11-06 22:10:40 följande:
    Jag har fått min bebis en liten tjej 3055g 50 cm 36+0 startade halv fem inatt hon var ute kl 11 verkar gå fint är lite omtumlad men glad :)

Men va säger du???!!! GRATTIS!!!!!!!!!!!! Så underbart!! Ojojoj, vilken grej!! Massa kramar t er alla tre!
  • CT11

Men tm så himla bra! Nu jäklar kan det bara gå bra ju :). När testar du dig? Drack ni något gott vin igår förresten?

• CT11

Tm- Grymt bra! Låter som att du är jäkligt på g ;-D. Tror verkligen på det där med positiv energi! Jag lyssnade hela tiden på rolig och bra musik efter min insemination, dansade och sjöng och gick loss :). Hur funkar det nu, planerar de in embryot så det fäster eller är det meningen nu att de ska fästa av sig själv?? 

Snöuggla och Draken- Hur gjorde ni för att hantera värkarna? Både i öppningsskedet och i utdrivningsskedet. Vilken strategi använde ni? Röra på sig, målbilder, andning osv??

Ego- Jag har ångest inför förlossningen. Känns spännande och jag vill verkligen få min bebis liksom, men molande ångest/dödsångest över att gå sönder helt, svimma av smärta, dö av smärtan, skada mitt barn, inte kunna samarbeta osv. Det blir tydligen värre om man under grav har känt av mycket ångest och oro så som jag har. Är ett enda hormonmonster! Lunchade igår med min mamma, bröt ihop fullkomligt för att de inte tog kort på stället, satt sen i 1h och storgrät över hur ensam jag kände mig, hur ska jag klara att bli förälder, jag förtjänar inte det här, jag är ju dum i huvudet, tvivel på min relation, på mig själv, på min omgivning. Och så vidare och så vidare.. Puh. Idag mår jag bättre men längtar efter "mig själv". Jag var utbränd för ca 12 år sedan, och det har kommit fram igen under grav, vilket ju också är kopplat till rädslan inför förlossning. Det som är lite jobbigt är att överallt så står det att förlossningen ofta blir negativ om man innan är negativt inställd.... Hjälp! Så nu övar jag, ska gå mindfullnesskurs inför förlossningen och läser Gudrun Abascal för fulla muggar Allt för att hjälpa mig själv på traven så gott det går.   

• CT11
    {#emotions_dlg.flower}BIM{#emotions_dlg.flower} 
    21/11 tm78
    ca 30/11 tabbs 

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v35 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken   
    121203 Snöuggla 
    121220 CT 

ÄppleCOMING UPÄpple 
    12/11 äggledarspolning, tabbs 
    13/11 första samtal på Rikshospitalet (statligt finansierat IVF), tm78  
    11/12 återbesök gyn få provresultat m.m., tabbs

BabyFÖDDABaby 
    Drakens lille son!!
    JLD's lille son!
    Snöugglas lilla dotter!!
  • CT11

Åh, plinkeliplonk musik är helt min grej! Ska kolla den appen, tack. Att inte få panik och att "bryta arm" med mannen känns också tilltalande. Läste om en punkt under fötterna där man kan trycka för att avbryta panik och hyperventilering. Hoppas jag inte ens behöver testa det. Suck, jag hoppas att dessa inre demoner som ploppat upp nu kan avta när bebis är född. 

Fasiken hörrni, det här med graviditet och bebis kan ju få vem som helst att bryta ihop

Kram till er alla och trevlig helg!  

• CT11

Tabbs- lycka till idag! Be röntgenläkaren kommentera det han/hon ser, om de inte kan svara så skickas ändå ju bilderna t läkaren som kan berätta. Jag tror att det kommer se bra ut!

• CT11

Tabbs- å du vet att det enda jag känner när jag läste ditt inlägg är att jag inte kan annat än att jag skulle känns ungefär precis som du i samma situation. Inte så konstigt hur du mår och känner!! Det här är ju sjukt jobbigt. Galet stört jobbigt. Inget rosa fluff som man såg framför sig i tonåren att det skulle vara..... Nej, du har rätt t dina känslor och att få uttrycka dem. Du är så himla tapper som kämpar på trots motgångar. Du är jätte stark. Kram!!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?