• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Nej, jag har absolut ingenting inplanerat denna helgen... Så jag har massa tid att känna efter, grubbla och hoppas... Tungan ute
    Men jag funderar på att storstäda arbetsrummet - då blir jag genast sysselsatt hela helgen. Skulle behöva gå igenom alla pärmar med gamla papper och sortera. Fast först och främst hitta skrivbordet under all bråte som av någon mystisk anledning har hamnat där... Och så ska det ju komma en del snö, så skottning och skidåkning kanske jag också ska skriva upp på agendan.

• tm78

Jag har ganska nära till små alpinbackar, men det är längdskidor som gäller för mig. Och jag kan hoppa på preparerade spår ca 50 meter utanför ytterdörren Skrattande Men hittills i år har det varit alldeles för lite snö, så jag har inte kunnat åka än.
    Är det snowboard eller slalom du åker? Jag har bara provat snowboard en gång i hela mitt liv, och aldrig (!!) åkt slalom...

• tm78

Sådär... då var arbetsrummet skinande rent, alla papper sorterade och allt skräp kastat. GOOD GIRL!
    Frågan är nu vad jag ska göra hela dagen imorgon för att få tiden att gå...
    Idag har jag verkligen inte haft några känningar över huvudtaget. Zip. Nada. Rynkar på näsan Jag vet att det är en hel vecka kvar till BIM, och att hoppet inte är ute - men f-n alltså, det känns som att hoppet är ute Rynkar på näsan

Hur går det med er andra? Vad hittar ni på i helgen? Glad

Jag har också bytt nick som ni ser - för säkerhets skull.

• tm78
    Draken skrev 2012-01-22 14:32:22 följande:

När ni gör era ÄL-test, vilken tid på dygnet gör ni dem?

Jag har provat olika tidpunkter och kommit fram till att morgonen är bäst för mig, men ideellt sett ska man väl inte använda morgonurin på ÄL-tester. Tror jag har läst att ca kl. 10-11 på förmiddagen är bästa tiden att testa, men det blir en omöjlighet för mig då jag alltid är på jobbet då. På eftermiddagen när jag har kommit hem från jobbet har jag aldrig fått utslag, men jag dricker ofta mycket på en dag så urinen är nog ganska utspädd då. Men morgonen funkar som sagt för mig.

Är det ÄL-tider för dig nu? Lycka till! Skrattande

JLD1979: Tråkigt att det inte blev något husköp Rynkar på näsan Men det kommer fler chanser! Vi letade och budade i över två år innan vi äntligen fick köpt. Det sved många gånger att bli överbjuden, men så här i efterhand så är jag väldigt nöjd att vi inte fick något annat hus än just detta vi har nu Glad

Nix: Du har väl inte testat än...? Tungan ute Jag känner mig extremt ogravid just nu, så jag har i alla fall inte slösat några tester än.

Och, CT11: Lycka till på mötet imorgon!! För det var väl imorgon...?
  • tm78

Jag vaknade i morse med molvärk i ryggslutet, och extrema humörsvängningar. Förbannad utan att veta varför, och sedan började jag gråta - också utan att veta varför. PMS-häxan har med andra ord flyttat in... Jag blir så deprimerad Rynkar på näsan

Tabbs: Det låter som att du har en bra plan för att hålla dig sysselsatt...! Jag kan egentligen inte komma på så mycket mer man kan göra för att få tiden att gå. Försöker med en liknande plan själv - och det nya projektet som vi planlägger just nu är helrenovering av badrummet. Det kommer förhoppningsvis att stjäla mycket tid och energi ifrån mig så att jag inte tänker så mycket på bebisverkstaden... Men det största problemet just nu är att jag har ganska tråkiga arbetsuppgifter på jobbet som gör mig omotiverad och arbetsdagarna blir lååånga och tråååkiga. Men det är tack och lov tillfälligt, och ändrar sig snart.
    Det var dagens depp...nu ska jag försöka vara positiv resten av dagen! Skrattande (=påklistrat leende...Tungan ute)

• tm78

Tråkigt att läkaren inte kändes helt 100, men gud vad skönt ändå att få lite svar! Det måste kännas bra Glad

• tm78

Åh, Azorerna! Dit vill jag också resa! + hela resten av världen... hehe. Det är alldeles för längesedan jag gjorde en längre resa, men jag har tyvärr en extremt flygrädd sambo... Rynkar på näsan

Även om du testade negativt idag så betyder det ju ingenting Tabbs, det är väl BIM-4 eller något? Det är inte bra för psyket att börja testa för tidigt vettu Flört

Jag känner absolut INGENTING heller - varken åt det ena eller andra hållet idag. Igår var jag ju extremt ledsen och PMS-ig, men det hjälpte att äta en stor skål popcorn och se på flera avsnitt av The Big Bang Theory igår kväll Glad 
    Än så länge har jag inte testat... Men det känns som att jag går och väntar på mensen och inget annat, så det är kanske därför jag lyckas hålla mig?

• tm78
    CT11 skrev 2012-01-24 15:49:13 följande:
    Jag vet att jag inte "borde, och jag vet att jag drar ned mig själv och säkert er också.. Men idag känner jag mig bara hur ledsen och rädd som helst. Så snart jag slappnar av kommer tårar och jag sitter här på jobbet med blanka ögon, går in på toa och gråter kommer ut o lossas som ingenting såklart och sen kommer tårar igen bakom dataskärmen. Det känns obarmhärtigt och så orättvist. Att få barn "ska" vara någonting positivt och naturligt, komma av kärlek bla bla bla. Inget av det känner jag och min sambo just nu. I ett tappert försök igår skojade vi om runk på burk (rimmar nästan) men idag kom sorgen. Kö till ivf?? Overkligt. Kram t er
    KRAM! {#emotions_dlg.flower}
  • tm78
    Draken skrev 2012-01-24 16:44:20 följande:
    Det är ju därför vi finns här. Du ska vara precis hur ledsen som du är. Att inte våga känna sorg leder knappast till att du mår bättre (och inte vi heller för den delen).

Ja, det är fruktansvärt orättvist och utan logik. Jag tror att jag har skrivit det förut...om det är något jag har lärt mig är det att de sakerna man fått kämpa otroligt mycket för är värda så mycket mer när det väl lyckas... Nu menar jag inte att vi kommer att älska våra barn mer än någon som lyckas direkt men jag tror att det kommer väldigt värdefull erfarenhet som vi på olika sätt kan ge våra barn... Jag tror det enda vettiga är att fortsätta att älska livet och aldrig ge upp så lovar jag att vi alla lyckas förr eller senare.

Det var djupt men jag som inte tror på något "annat" tror iaf på karma...
    ...och att drakar enbart lyfter i motvind...Flört

STOR STYRKEKRAM      
    Väldigt fint skrivet Draken! {#emotions_dlg.flower}
  • tm78

Ja, väntan är det värsta... Men den slapp jag nu helt plötsligt när mensen bestämde sig för att komma 3 dagar för tidigt. WTF?? Men bättre för tidigt än för sent om den ändå ska komma antar jag. Blir bara så deprimerad Gråter Ont så in i h-vete har jag också. BLÄÄÄÄÄÄÄ

Hoppas att det går bättre för dig Tabbs! Har du känt något mer efter träningen igår?

JLD - har du fått dina tester och kollat om allt hcg är ute än?

CT - som Tabbs skrev, hoppas att det känns bättre idag!

Draken - du hinner väl inte titta in här nu när du är mitt i ÄL-perioden Flört Lycka till!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?