• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Hallå allihop! Jag fick neg test idag. Skulle ringa och boka utredning hos gyn idag men blev inkallad på möte så missade telefontiden, morr! Har någon ett tips på hur man gör för att snabbt få en tid..? Tänker hur ska man orka vänta i flera veckor;) Hur mår ni? Någonting nytt? Kram å trevlig helg

• CT11

Hej igen;) och såklart välkommen mtt78!;) Jag bor i Stockholm, tack för tipset om de på medborgaeplatsen, ska ringa dit. Vi söker pga efter missfallet för 2 år sen så har jag inte blivit gravid igen. Vi har försökt nu "ordentligt" med äl tester etc i över ett år. Så hoppas en fertilitetsutredning kan hjälpa oss samt ev kicka igång ivf. Både jag och min sambo har känt lite motstånd mot att ge oss in i vårdapparaten, men nu ska vi våga det;). Längtar så efter barn!! Jag hade bim idag. Det som är positivt iaf är att min cykel är väldigt stabil! Låter som vi allihop har mkt bra äl;) heja oss!! Då får jag önska er en mysig helg med mycket bra mys;) själv blir det väl smärtstillande och film haha.

• CT11

Grattis Tabbs va kul att höra!! Vad används progesteronet och innohepsprutor till? För att kunna behålla fostret antar jag men på vilket sätt? Jag läste någonstans att man kan smörja in sig med progesteronkräm för att förstärka äl, är det ngt ni har hört? Låter som du har fått bra hjälp på vägen nu, och ni har ju fått plus ett par gånger nu så det är förhoppningsvis inte ett problem:)

Mtt78, tur att ni låg i så bra den här månaden, går säkert vägen låter det som.

Draken- hur är det med dig?

Jag bokade utredning på Sofia hemmet idag, fick tid 23 januari. Tjohooo! Fick berätta om missfall och hur länge vi har försökt etc och de verkade väldigt proffsiga. Hoppas hoppas att det kan hjälpa oss. Jag är förvisso hemma och är sjuk, men min mens är fördröjd, den dyker inte upp, men alla grav.tester är negativa.. Så det är väl bara att vänta.  

• CT11

God jul på er! Jag fick två streck på Apotekets grav test idag, men har även en underlig slags mens så vågar inte hoppas men ändå!

• CT11

Plus plus plus plus!!!! Helt otroligt!!!! Jag har väntat på det här i 2 år!! KRAM till er!

• CT11

Åh tack! Jag var nog iof lite snabb. Blöder en del och har kramp, så det är nog ett missfall. .. suck..

• CT11

Det är så nedrigt att man kan längta så mycket så länge och sen funkar det ändå inte när det väl händer. Men jag ska ta det lugnt nu, vi är ju inbokade hos Sophia hemmet 23 jan så hoppas på någonting konstruktivt där. Jag började blöda och trodde det var mensen, som ju skulle komma då. Den var något försenad och betedde sig underligt, kom väldigt lite, försvann, kom igen, ingeting på natten etc. Så testade igen efter ett par dagar med denna konstiga mens. Positivt, 2 dagar i rad. Igår, efter vi haft sex kom blod (färskt) har hört man kan få det... Sen började det komma mer blod. Även kvällen innan kom det mer, men jag mådde samtidigt illa så trodde det var ok. Igår efter långpromenad hade jag smärtor liknande menssmärta, mkt spänd mage och hade en stor brun fläck i trosan (ursäkta alla detaljer!!) sen dess har det kommit en del färskt och gammalt blod. Inget illamånende men molvärk i ryggslutet. Ingen jättekraftig värk idag men färskt blod fortsätter att droppa tex när jag kissar, vilket jag gör ofta. På vårdguiden sa de att det enda jag kan göra är att vänta, testa igen om ca 2-3 veckor. Är det positivt då är jag gravid, annars inte. Men jag målar Faan på väggen så blir jag inte lika besviken senare.. Hur går det för er andra? Draken- kul att du tittar in. När har du ÄL? Satsar ni på att pricka den?Hur mår ni andra?Kram

• CT11

Hej! Tack va ni är gulliga. Jag håller hoppet uppe, men, jag blöder massor och har krystat ut en slemliknande tråd - verkligen ursäkta detaljerna!!- så tror men vill inte tro att det är kört. Brösten är mindre, har fått tillbaka kaffesuget osv. Skit också. Jag har några trevliga saker på gång och gläds åt att vi har tid för utredning. Känns även bra att jag åtminstone blev gravid, bättre än den här mekaniska mensen som bara kommer och kommer! Hur har det varit när ni har fått missfall, OM någon vill berätta hur det gick till vid något tillfälle vore det intressant att höra. Hur vet man när äl är nästa gång till exempel? Har ni kört stickor för att kolla den "nya" cykeln?

• CT11

Ja, snart händer det!!! För alla 4a! 
    Draken- fasiken, känner igen mig i känslan. En av mina närmsta trodde jag också skulle bli sist. Hon är dessutom otroligt ny med sin kille numera sambo, de hade bara varit tillsammans i 2 månader på distans... Man gläds lite då och då, när man orkar helt enkelt. Och känn inga krav på att bli superlycklig för deras skull när du inte orkar! De är ändå så inne i sitt så de behöver inte en extra person som utbrister men åååhhhh va rooooliiiiigt för er!!!!!!!!

Tabbs och mtt78- ni testar nog för tidigt! Spännande!!! Det låter lovande, jag testade ju neg bim +2, och positivt på bim +6. Jag håller tummarna! 

Själv blöder jag syndafloden och är svag. Brösten gör fortfarande ont och lite illamående. Ska testa mig imorgon tror jag bara för att göra det mer verkligt. Sen är det på't igen!

KRAM! 

• CT11

Godmorgon,
    Gott nytt år!

Va tråkigt mtt78, spökstreck är jätte jobbiga! Man får upp hoppet, blir glad, och sen inget mer.
    Tabbs- har du testat igen? 

Jag får se nu hur mensen blir, jag har slutat blöda nu och det känns jätteskönt. Var hos Gynakut på Huddinge i fredags pga smärta, men läkaren hittade inget och sa att allt såg bra och "rent" ut. Hon trodde även jag hade låga hormonnivåer som kan ha orsakat detta. Själv tror jag även att missfallet berodde på stress (nytt jobb, jättemycket att göra etc) samt att jag var sjuk och åt värktabletter, ca 2-3 om dagen i en vecka. Jag var dessutom i new york och ställde om dygnet med väldigt starkta värktabletter med sömnfunktion... Men min cykel är lång och oregelbunden (30-45 dagar) så läkaren tyckte inte det var konstigt att vi inte lyckats i år då det är nästan omöjligt att veta när jag har ÄL. Det var ganska skönt att höra. 

Nu är det nya tag. ..

KRAM t er 

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?