• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Samma för mig Tabbs! Ingen nidis när det tog sig. Hoppas hoppas!!

• CT11

En ny metod har visat att om man skrapar efter missfall så skickar kroppen ut antikroppar. Direkt när detta är gjort har man lättare att bli gravid då försvaret inte är lika högt. Så nu utvecklas metod för att "reta" slemhinnan och aktivera antikroppar, för att sen inseminera och ha större chans att ägget fäster.

• CT11
    Tabbs2 skrev 2012-10-30 09:51:16 följande:
    ÄL+12 (?) o negativt test..så nu kan jag väl ge upp lite o bryta ihop eller hur?;) "Skönt" att ha fler prover o äggledarspolningen "att se fram emot"... Draken- hoppas att sonen fortfarande växer bra? Hur mår ni andra gravida?

Blä . Jäkla skit. Men precis som tm säger, ge inte upp förrän mensen kommer. Man vet ju aldrig.. Har du provat m äl stickor? Jag fick stegring p dem innan jag plussade. Dvs testade m älstickor i typ 4 dagar, sen testade jag m grav. test.
  • CT11
    tm78 skrev 2012-10-31 21:27:32 följande:
    Stötte på en riktig buffel till gynekolog idag... Rynkar på näsan “Detta ser inte speciellt bra ut. Du svarar jättedåligt på medicinerna, trots hög dos.” sa han. Gråter
    Jag menar inte att man ska packa in sanningen i bomull, men det går väl att visa nån slags hänsyn? Speciellt eftersom han först fick veta att detta är min första IVF-behandling.
    Det verkar i alla fall bara vara 3 folliklar som vill vara med vidare och slemhinnan är tunn, så förhoppningarna är inte speciellt höga - men det blir äggplock på måndag i alla fall. Håll tummarna.
    Åh. Jäkla bufflar till gyn.läkare det finns! Det verkar finnas någon slags cynism bland vissa. Hoppas ni ändå hittar bra ägg. En kompis till mig blev steril efter sin första grav pga endometrit, de gjorde IVF till slut för syskon och fick ut endast 1 ägg, de andra dog. "Trots" det sitter hon nu höggravid hemma och väntar på en liten nu.

Massa kram, jag håller tummarna!! 
  • CT11
    {#emotions_dlg.flower}BIM{#emotions_dlg.flower} 
    ca 31/10 tabbs 

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v36 JLD1979 
    v36 Snöuggla 
    v34 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken   
    121203 Snöuggla 
    121220 CT 

ÄppleCOMING UPÄpple 
    31/10 VUL, tm78 
    6/11, första samtal på Rikshospitalet (statligt finansierat IVF), tm78  
    12/11 äggledarspolning, tabbs 
    11/12 återbesök gyn få provresultat m.m., tabbs

BabyFÖDDABaby 
    Drakens lille son!!
  • CT11
    Draken skrev 2012-11-02 21:15:26 följande:
    Tabbs, trist med mensen men bra med delmål framöver. Måste bara kommentera din egen känsla av att vara ego. Du är HELT fel person att känna så! Jag har flera gånger under vår tråds gång tänkt på vilken ödmjuk och omtänksam person du måste vara med alla fina kommentarer och lyckönskningar till alla här. Fasiken, nu är det ju faktiskt du som är viktigast (och tm du också såklart).

Håller helt med Draken!! Word.
  • CT11
    tm78 skrev 2012-11-02 10:18:14 följande:
    Åh... Men ganska träffande beskrivelse ang. dåliga serier (jag vågar mig inte på att försöka stava följetong (å eller o? - lite osäker) i plural...hehe) Men jag hatar Glamour! Jag hoppas verkligen på en ny serie, med nytt innehåll nästa månad!! Jodå, jag känner mig ganska lugn just nu. Det går som det går. Jag är egentligen en sån person som alltid försöker förbereda mig på det värsta, för att ?slippa? besvikelsen när den kommer. Men nu har jag börjat tänka om. För sorgen och besvikelsen blir ju inte mindre bara för att man (trodde att man) var förberedd. Så varför i hela friden ska jag behöva sörja två gånger över dåligt resultat? Nä, nu ska jag vara glad åt de 3 folliklarna jag har - som ju alla kan innehålla ägg. Och guldägget kan ju finnas där! 

Lycka till idag tm!!!!
  • CT11
    tm78 skrev 2012-11-05 16:02:21 följande:
    Imorgon får vi veta hur många ägg som har blivit befuktade, så just nu är det ganska nervöst. Tydligen så var 3 av äggen inte helt mogna, så det är osäkert om de kan bli befruktade, men de skulle låta dem "eftermogna" lite i labbet och göra ett försök. Vi fick tydligen den informationen när vi var färdiga, men jag har en minneslucka just där så det är min sambo som hr berättat det för mig nu. Lite läskigt att man är så borta så att man inte minns något... Men det var i alla fall inga problem med äggplocket - det gjorde inte ont alls. Men det var väl kanske en kombination av 1500mg paracetamol, 5 mg valium + en väldigt färgglad tablett och en lika färgglad liten "shot" som gjorde att jag tyckte att allt var super (och att jag inte minns så mycket...) Så nu kan vi bara vänta och hoppas på att i alla fall ett ägg blir befruktat och delar sig som det ska så att det blir tillbakasättning på onsdag. Annars får vi väl snopet åka hem igen imorgon... Snacka om antikimax i så fall! Ikväll fick jag lov att dricka vin enligt läkaren, så vi ska ut och äta och dela på en flaska tänkte vi. Man får ju passa på Förhoppningsvis dröjer det ju läääänge innan jag kan dricka igen!

Men hejja tm!!!!!!! Å va bra! Då håller vi tummarna för nästa steg, men gu så skönt att första etappen gick bra. Ut och fira! Kram!
  • CT11
    Snöuggla skrev 2012-11-04 14:08:03 följande:
    29 dagar kvar nu, ska jobba sista veckan konstigt.... Hade sf mått 34 i fredags 35+3 bra blodtryck och järnvärde. Har fortfarande sammandragningar när jag rör mig. Men känns ändå helt ok :)
    Skönt att jobba sista veckan nu då. Förhoppningsvis blir sammandragningarna färre med vilan Glad. Men det är ju iof mkt bra att livmodern övar sig! 
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?