• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Draken- Låter som ni kan ta det lugnt nu då och lära känna den lille Hjärta. Mig veterligen är gulsot jätte vanligt. Blir nyfiken vilket sjukhus ni är på..... I Stockholm?? Vi väljer mellan Huddinge och Sös. Min lillasyster är BM på SÖS, men jag har hört väldigt många skräckhistorier från SÖS just, så är osäker trots att det ligger väldigt nära där vi bor. Huddinge är andra alternativet då vår MVC rekommenderar dem. Dock har min sambo lite trauma från Huddinge då han var där och lämnade alla sina olika prover i vintras.... Vi får se Flört.

JLD- Hur går det för er??

Tm- Skulle också vänta om det inte känns hundra att börja nu. Tänk va spännande att det börjar hända saker!

Tabbs- Hur är läget med dig? Mår du bra?

Snöuggla- Får du också mycket sammandragningar? Hur känns de? Mina krampar så det känns som jag knyter näven det hårdaste jag kan, typ. Och de avlöser varandra utan att vila (knappt) och kan hålla på så i flera timmar. Har du pratat med din BM om det, vad säger hon?

Ego- Vi ska på tillväxtultraljud på onsdag då läkaren på Huddinge tyckte att min mage var på tok för litenObestämd. Ska även träffa läkaren igen på min MVC i hopp om att bli sjukskriven deltid. Är hemma idag pga förkylning, och märker att det känns otroligt skönt att bara få vara stilla och vila. För första gången i hela mitt liv som jag uppskattar det... Är annars ganska så ADHD av mig! 

• CT11
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    ca 2/10 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v36 JLD1979
    v33 Draken
    v30 Snöuggla
    v28 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken 
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple 
    26/9 TUL, CT
    10/10 TUL Snöuggla

18/10 Gynläkarbesök forsatt utredning?
    IVF- Tm

BabyFÖDDABaby
    Drakens lille son!! 
  • CT11

Hej!
    Snöuggla- TUL gick helt ok, vår lill* är 13,5% mindre än normalt, men inom kurvan. Vägde ca 1000 gr, när "normalt" är 1200gr. Så ska dit igen om 2 veckor och hoppas h*n fortsätter att växa till sig!

Tabbs- {#emotions_dlg.flower} KRAM t dig!! {#emotions_dlg.flower} 

Tm- Förstår verkligen det där med pengar vs. tid. Var hittar man alla pengarna liksom? På något sätt får man kanske fram dem... Och det här är ju viktigt!!  

• CT11
    Tabbs2 skrev 2012-10-01 09:26:48 följande:
    Hej på er! Hur går det för er? JLD? Draken? Hoppas CT o Snöuggla oxå mår bra o inte har för många krämpor? Ego- ÄL+12 o neg på gravtest...faan va less jag blir...ömma bröst o mensvärk sedan flera dagar men kroppen tycker visst att det är kul att luras o få en att få upp hoppet... Usch vill bara gå o lägga mig igen o dra täcket över huvudet...less less less!!! vette faan hur jag ska orka mer...

Ååååååhhh fan fan fan fan!!!! Jag tänkte att låt det nu vara ett jubel från Tabbs snälla snälla men tydligen inte. Va faan. Jag blir också jävligt less!! Massa kramar!!!!!
  • CT11

Jahapp då var man sjukskriven för depression.. Känns faktiskt otroligt skönt och som en chans till återhämtning.

• CT11
    Draken skrev 2012-10-07 14:53:07 följande:
    Tack Tabbs, ja, det känns helt sjukt overkligt. Var ute med vagnen och funderade ett tag på om jag var barnvakt. Konstigt! Men är så lycklig. Förstår inte hur man kan älska någon så mycket.

Tänker mycket på JLD och undrar så hur det går?! Förstår självklart om man inte har tid att hänga här.

Mycket som händer nu i oktober såg jag i listan. Spännande!

Har ni haft en bra helg?
    Låter underbart Draken. Låter som ni landat väl hemma. Förstår dock "overklighetskänslan"!
  • CT11
    {#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    ca 31/10 tabbs
    ca 18/10 (sista BIM innan första IVF... HÅLL TUMMARNA!!), tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v36 JLD1979
    v32 Snöuggla
    v30 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken 
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple 
    10/10 TUL, CT
    10/10 TUL Snöuggla

18/10 Gynläkarbesök forsatt utredning, tabbs
    ca 19/10 IVF-start, tm78

BabyFÖDDABaby
    Drakens lille son!! 
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-10-05 10:22:14 följande:

Hej!

CT-va bra att det känns skönt, o helt rätt inställning att du kan återhämta dig... Du får väl hjälp också? prata med ngn o så?

Längesen vi hörde något från JLD.. hoppas allt är bra?

Åh, ja jag får hjälp men just nu ser det ut att bli kbt, som jag inte tror är min grej riktigt men det verkar vara vad Landstinget erbjuder. Jag kan ju annars betala själv för psykoterapi men jag får se. Går du hos någon Tabbs? För stöd kring fertilitetsgrejen och sånt?

• CT11

Åh grattis Snöuggla!! Låter underbart, och bra med +7%:). Själv såg vi inget kön idag på TUL och vår bebis ligger -14%.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?