• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Snöuggla skrev 2012-08-02 00:19:40 följande:
    Det sparkar snett under min navel så det syns :) häftigt......innan har det bara "ploppat" långt ner :)

Coolt! Det är jätte kul ju. Det enda som jag tycker är att jag mår lite illa när bebisen sparkar runt bland tarmarna..
  • CT11
    JLD1979 skrev 2012-07-30 14:23:06 följande:
    CT: Så fin mage Alla säger att jag har en flickmage men jag vet ju att jag väntar en pojke. De säger att jag bär den så som flickmagar är... Jag tycker jag bär magen "all over the place". Har ju gått upp 10 kilo men har stått still på den viktuppgången i ca 1 månad nu. Hoppas på att det inte blir så mycket mer med 11 veckor kvar. Det ska ju bort sen oxå  :-/ v.29. Nu börjar det kännas att man är gravid. Magen börjar bli tung. Parerade en snubbling i trappen med magmusklerna. Det gjorde ont och jag märkte av att magmusklerna har delat sig nu... De satt inte där de brukar längre. Nu har jag som träningsvärk i dem och den sitter inte där den normalt brukar sitta när man har tränat magmusklerna fram. Det är även knöligt att vända sig i sängen. Vaknar och måste vända mig. Kan inte göra det i sömnen längre. Sover numera som prinsessan på ärten. Vanlig sängmadrass + 3 st tältsängsmadrasser på det. Måste ha de så... får ont i bäckenet å fogarna annars. Annars har jag mått rätt bra mentalt sista dagarna. Känt mig mer stabil. Börjar se fram emot flytten. Otålig rättare sagt. bestämt att det blir en resa till sol och värme nästa sommar oxå. Less på kass sommar utan sol och bad och då kommer jag kunna sitta i solen och dricka drinkar. Längtar! Skulle kunna döda för ett glas rött på kvällarna nu. Å ostbricka. GUD SÅ GOTT! Hoppas ni alla har det så bra ni bara kan!  
    ♥ BF 121021 ♥

Du ser ju supersnygg ut! Vilken pingla! Har du läst/hört om sovkudde för gravida? Jag har bara hört om det men inte hittat. Så man sover skönare på sidan.
  • CT11

Hej, behöver era klocka ord. Jag har kännt mig väldigt sårbar och "hudlös" hittills i grav och har haft så otroligt mycket tankar kring hur jag ska klara av att bli mamma. Massa tankar och oro, massa skuldkänslor för det och att inte vara "starkare". Lyfte det med bm och började stortjuta. Hon bokar mig hos chefsbarnmorskan som ber mig berätta och jag börjar stortjuta igen. Nu t sak, att de vill att jag sjukskrivet mig ett par veckor. Har fått tid hos kurator för att prata mödraskap etc vilket känns bra, men sjukskrivning? De vill att jag tar hand om mig. Känns lockande men så skamligt inför min chef! Är ju ny och "besvärlig".. Eller..? Hur hade ni resonerat?

• CT11

Tack Tabbs. Hmm ja det verkar vettigt. Just nu idag känner jag mig ganska bra dock. Får se. 

Härligt förresten med lite syndigt leverne! Helt rätt! 

• CT11
    Hjärta ÄLHjärta 
    ca 16/7 tm78
    25-27/7 tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    23/7 35åringen
    ca 31/7 tm78 (försök nr. 16, nr. 10 efter MA)
    ca 8/8 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v29 JLD1979 
    v24 Draken 
    v22 Snöuggla 
    v21 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121220 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/8 TUL, Draken
    23/8 TUL, Draken
    28/8 TUL, JLD1979

BabyFÖDDABaby

• CT11

Draken- du har ju för tusan passerat din "drömvecka"! Grattis!

• CT11

Jag har precis fått hem min snoogle . (gravid-och amningskudde) Väldigt mysigt och bekvämt i sängen eller soffan. Rekommenderas!

• CT11

Snöuggla- förresten var är din magbild?:). Du kommer inte undan:)

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?