Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

CT11 skrev 2012-01-23 17:45:25 följande:
    Hej, mkt fin och trevlig lista Tabbs! Har en liknande. Köksrenovering, festligheter och några resor. Känns bra. Jag var hos Sophia hemmet idag. Läkaren var ganska konstig och otrevlig först, sen blev det bättre. Kan inte rekommendera henne. Däremot verkar hon handlingskraftig och hon sa att jag har PCO. Därav svårt att bli gravid. Mao jag har förstorade äggstockar och väldigt många ägg. Hon ställde oss i kö för ivf och jag ska på röntgen för att ev spola äggledarna och sambon ska lämna prov samt ny mötestid bokad igen om fem veckor då jag ska börja med äggstimulering. Så ganska bra möte ändå trots att hon var lite galen;)
    trist när man springer på socialt handikappade läkare men verkar ändå som om att hon kan kicka igång lite saker åt er så det var ju bra Skrattande

Här är det leta ny bostad och inte bli galen av att bo två pers på 40kvm efter att jag är van att bo på 60 kvm ensam. Försöker även gå ned lite i vikt bara för att jag inte trivs i min egna hud. Skulle gärna gå ned 5-10 kilo till igår typ :)

Varför är allt som jag gillar dyrt och/el fettbildande?

Ibland känns det som om att jag fortfarande är gravid... att jag har gått in i den perioden då man bara är hungrig. jag kan äta hur mycket som helst för att vara hungrig en timme senare igen. Är det vanligt efter MA?
    hade det för en vecka sen idag kom jag på nu oxå....
    Diagnosticerad m Endometrios. 1:a MF 120116 men skam den som ger sig!
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-01-23 12:43:43 följande:

haha jag e veligast i världen:) bytte signatur igen saknade det:) kändes liksom som mitt namn:)

Ja, va för roligt projekt skulle d kunna va? För att skingra tankar gör jag just nu:

tränar två dgr i veckan
    fokuserar på att hundarna ska få långa promenader o mkt lek
    målar o tapetserar hemma
    försöker ha mkt på jobbet
    planerar resa (men blir inte förrän april)
    bokar in middagar o fikor m vänner
    kollar massor av serier
    städar som en tok
    shoppar alldeles för mkt kläder och blommor till trädgård o stuga
    försöker spara pengar (går sådär ihop med ovanstående punkt)

Förslag på annat?:)

jag vill oxå resa. Hade som ingen semester i somras heller och det börjar kännas nu. Min semester förra året gick åt till en flytt. Är lagom sugen på att packa ihop och flytta igen samtidigt som jag längtar efter ett nytt och gemensamt hem.

vart vill du/ni åka? :)
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-01-24 09:33:07 följande:
    CT- ja det är väl märkligt att läkare inte kan vara lite mer sympatiska...men jäkla skönt att det verkar hända lite grejer! Måste ju va skönt att ha en slags plan? Hmm har för mig att jag hört att pergotime kan hjälpa de som har PCO, men d va inget hon nämnde? ( eller är det d som menas med äggstimulering kanske:) )
    Vårt kök skulle oxå behöva en uppfräschning!

tm- hur känns d idag då? fortf inte testat ngt? Jag känner INGET men va ändå tvungen att testa idag...nada/zip/zero/inget!:)
    Jag är oxå ganska omotiverad på jobbet (märks ju om inte annat av att jag hänger här hela tiden:) ) men ska försöka intala mig att det kul!
    Åh badrum vill jag oxå renovera:)

JLD- jag kan oxå va så där omåttligt hungrig ibland...tror man kan bli d om man e lite nere o deppig o så...
    Har du förresten kollat att allt hcg gått ur kroppen?
    Usch låter tungt utan semester, de måste man ha för att orka:) Men du kommer hitta ork när du väl ska flytta för då är det ju så kul o spännande samtidigt:)
    Ja du vart vill inte åka;) men tid o pengar sätter som vanligt stopp! Vi lutar åt att det blir azorerna över påsk...min sambo har tjatat om de i typ nio år nu:)

Draken- hur går? närmar sig ÄL?
    Så fort min käre sambo hämtat ut paketet på posten med mina test stickor så ska jag börja kolla det :)

Trodde aldrig jag skulle säga det här men jag vill ha min mens nån j**la gång så jag får ÄL nångång! Orkar inte vänta.

Pengar och tid... det eviga gisslet. Ska försöka få iväg mig och mannen i vår nånstans med om så bara för en weekend. behövs efter denna vinter. Hoppas ni hittar en billig resa och tid att rymma fr verkligheten en stund :)
  • JLD1979

*hålla med Draken och CT1*

man måste få känna sig sårad, ledsen, förbannad och besviken på livet ibland. Annars skulle man inte veta när guldögonblicken sker och uppskatta dem.

Kram

• JLD1979

Tm78.

Testerna sa idag att jag inte är gravid men däremot har min ägglossning. Ska dock låta det gå en mens efter missfallet innan vi försöker igen :)

Hoppas ni alla får en underbar helg!!!
    Kram

• JLD1979

Hatar å ha ÄL. Det är kring den tiden som min endometrios härjar som mest. Visade positivt på ÄL test häromdagen och de senaste 30 timmarna har jag haft smärtor. Så min sambo tycker säkert att jag är världens bästa fästmö just nu ;o)

Jäkla påfrestande att veta om att man har ÄL och låta bli att leka kaniner när man har den barnlängtan som man har. Använde gummi imorse. Roligt värre... Rynkar på näsan

CT11: Oj vad ni har grejer på gång. Bra att hålla sig sysselsatt iofs :)
    Skulle oxå vilja ha ett nytt jobb. Har bara ett vik som går ut i augusti i år... skulle kunna offra en njure för att få en fastanställning nu.

• JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-01-27 09:34:34 följande:
    Nu är nog mensen på g har rosa spottings idag...Men det känns inte så jobbigt nu, hade nog mitt psykbryt för några dagar sen!
    Försöker tänka som du tm:) låter kanon:)

Draken jag håller också med om CTs teori!
    nej det känns inte så bittert, har lite svårt att känna så när det är min egen bror..o sen är det bara inse fakta att de är mycket yngre...då är det jobbigare med de i ens egna ålder på ngt vis...

Tjiho- första dagen på mensen kan ju faktikst vara första dagen på nästa graviditet:) bring it on:)

Ha en bra fredag!
    Åldern är orättvis. Tänk om man för 10 år sedan vetat det man vet idag :(
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-01-30 10:24:52 följande:
    Hej på er!

CT- låter ju super att det går framåt så bra:) åh himla kul med nytt jobb o allt annat! Bra!

JLD- låter inge kul att ha så ont...kan man göra ngt åt just smärtan? Kan som sagt va bra att vänta en mens...men förtsår precis hur frusterande d e...

Draken-hoppas helgen vart bra?

Själv hade vi en bra helg trots mens;) åkte längdskidor igår för första gången på typ 15 år, kass teknik så jag har fruktansvärd träningsvärk idag:) men kul va d! Ska verkligen försöka tänka att jag nu har lite mer tid på att komma i form m.m...
    TYvärr inte... har tidigare kontrollerat den m p-piller och morfin. Inget som jag vill ta nu när jag vill bli gravid :(

Långfärdsskridskor...va 15 år sen jag åkte det med... jag e kass på vintersporter. Å så fryser jag jämt. Satsar som du på att komma i form. Lika bra... håller mig sysselsatt och får mig att sluta tänka för mycket. Hejja oss! :)
  • JLD1979
    Draken skrev 2012-01-31 09:47:01 följande:
    Andra smärtstillande är för svaga? Lider med dig med smärtan. Usch!

Ja, heja heja heja oss nuSkrattande  
    Ja tyvärr så är det de :(
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-02-01 11:21:27 följande:
    Hej på er!

Bra draken att du tog bort bättre lycka nästa gång:)
    Jodu väldans träningsvärk i ljumskarna, kunde knappt gå:)

Angående mindre fest så tänker iaf jag på att hålla igen mellan ÄL o BIM i fall....speciellt nu efter den där danska studien som visar på att även små mängder kan påverka ( o de råder alla som försöker att inte dricka alkohol..)

Jag ville ju ha ngt annat att tänka på o de har jag fått:) vår luftvärme pump har kaikat ihop..så ingen värme o inget  varmvatten jipi!! lyckades i alla fall fixa igår så allt e lite ljummet nu...reparatör kommer to...typiskt att sånt händer när det ska bli typ 20 minus...man märker snabbt hur beroende man e av alla dessa moderniteter som värma, vatten o el:)

CT- hur var det försökte ni denna månaden? hur går det ngn mens ännu?
    Vart finns den där danska studien att läsa? Hört om den men inte sett den. Vad handlar den om?

Aj va trist att den pajja... typiskt att de dyra sakerna  inte kan hålla för evigt.
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?