• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Mäh, va fasen liksom:) varför vill d inte ta sig nu!?
    Blir så satans frustrerad över d här...
    BIM ungefär måndag..efter min väldigt långa cykel fick jag en väldigt kort förra ggr så nu är jag smått förvirrad..men ÄL va måndagen den 15:e iaf..
    Har du nu på onsdag? Några symptom än?

Ja stoor lyckokram till dig oxå!

• Tabbs2

neej, va trött jag blir..
    skönt att yrseln e borta iaf...
    men juni bebbe e inte heelt fel d heller:)

Jag ska verkligen göra en kraftansträgning nu och fokusera på NGT annat än bebisgörandet...
    ska träna ordentligt o sätta upp lite små mål, gå till frisören, kanske planera en weekendresa, kanske ska ta o gå ngn hundkurs också... Måste inse att det här kan ta sin lilla tid:(

• Tabbs2

hej hej!
    hur e läget?

Mens här:( Tror jag iaf..e ganska lite så jag kan inte ens använda tampong men färskt blod är det liksom...har fortf ömma bröst men det betyder väl nada...hur faan kan hoppet finnas kvar att det ändå skulle vara något när man blöder liksom...:)

Gjorde misstaget att berätta för en kollega om våra MF o att vi försöker (i våras ngn gång, hon är 50+ o berättade då lite om egna MF o så..) idag kommer hon in o blinkar lite menande o frågar hur jag mår o hur d går!! va faan! o så lägger hon till- ja alltså jag menar ju inte så, att snoka eller så men du är så försiktigt med att äta fisk...
    Blir knäpp...

ha d gott!

• Tabbs2

Hallåj!

Skönt att ha fullt upp så man inte behöver tänka så mkt:) Inte behöver du be om ursäkt för sent svar inte:)

Jo jag sa att jag tycker det är jobbigt med pressen o att hon får veta så fort ngt hänt...

Äl-tider nu? Jag borde ha idag..fick positivt ÄL-test igår..fick till det både i lördags o söndags får se om mannen ställer upp idag också... Han vill ju helst inte veta när jag har ÄL för han tycker att det blir så konstlat då men oftast är han ganska ofrivillig i veckan o då måste jag ju nästan säga att jag har ÄL så han ställer upp...ahh svårt det där..Hur får ni till det under veckan med jobb o plugg o annat? eller ni kanske inte har såna problem?
    Eller så kanske jag bara ska tycka att det räcker med igår..?

Om det tar sig nu så är det sjätte försöket efter MF, det tog sig på sjätte försöker efter förra MF...

Ja kämpa på!

• Tabbs2

Brukar du använda ÄL-test? Jag menar så du vet om du brukar få så sent eller om det bara är just denna gången?

Man brukar väl säga att den luteala fasen behöver vara minst 10-11 dagar (har för mig det iaf) för att det ska hinna fästa ett ägg...Men du kanske fick ÄL senare den här månaden så din mens också blir sen..

Jag brukar få utslag på Äl-test allt från dag 14 till dag 16, och själva ÄL en eller två dagar senare (det ser jag ju när jag tempar och tempen hoppar upp när ÄL skett), min luteala fas brukar också variera från 13 till 16 dagar (fast dom säger att man "alltid" ska ha samma...)

Jag trodde att jag hade ÄL i måndags för jag hade så himla ont, men ingen tenpökning och idag gick tempen ner ett snäpp så jag gissar att ägget släpper idag då... Lyckades förföra mannen imorses iaf så nu känns det lugnt:)

BIM runt den 28 ungefär, du då?

• Tabbs2

Inte testat då?

En vecka kvar för mig, så mkt kan hända...ändå pendlar jag mellan att redan ge upp nu o ..ja..hopp om att det kanske kan ha tatt sig..som vanligt alltså:)

• Tabbs2

men hallå! vad händer nu då? hur många dagare efter ÄL är du? Kan ju vara så att allt blir förskjutet om ÄL va sen...

Jag vågar nästan inte säga det men...jag är gravid:) Testade superduper svagt i söndags/igår (syntes bara om jag höll mot en lampa:) ), men i morses syns det med blotta ögat:) tjiho! MEN (alltid ett men känns det som)..jag har blodblandade flytningar...:( så jag vet inte alls vad som händer...bara hålla tummar o tår att det inte är ngt knas....

Håller tummarna för dig nu då!
    Kram

• Tabbs2

Hej!
    Usch låter inge vidare att ha ont..kanske bättre att inte veta om d va MF el inte?

Själv är jag helt lamslagen..vet inte vad jag ska tro...idag var testet svagare än igår:( Kan det bero på att jag drack väldigt mkt igår kväll (urinet var väldigt utspätt imorses..), kan nivån av hcg variera så här i början? ahh griper efter halmstrån jag vet..o d ända jag kan göra är att vänta o se..blää!!!

• Tabbs2

Jag har bestämt mig för att försöka slappna av lite, jag kan inte göra mer än vad jag gör för att det ska gå vägen...
    Inget rosa el brunt varken igår el idag och tempen upp ytterligare två snäpp idag så det är ju positivt..ska INTE göra ngt mer gravtest förrän tidigast nästa vecka.. o då digitalt så jag inte analyserar sönder mig:)

• Tabbs2

Ja men eller hur:) ibland så...

Idag har jag kräkits:) det får man ju se som ngt positivt i sammanhanget!
    Klarat mig från att testa iaf!

Ska du köra med ÄL-test denna månaden oxå?
    Jag kan varmt rekommendera att prova att tempa, det ger en sån himla koll..(vet inte om du tycker om det men jag tycker det känns skönt..) kolla på fertilityfriend.com...

Kram

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?