• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

CT11 skrev 2012-03-24 14:11:35 följande:

Kan man ta ett nytt grav test för att se om hcg nivån fortfarande är hög??

Done! Tack för tips. Det var starkt. Ingen säkerhet såklart men bättre än att det var svagt...Obestämd

CT, har du smält inseminationen? Vad har du hittat på i helgen?
  • Draken
    JLD1979 skrev 2012-03-24 18:11:44 följande:
    Draken: det finns ju dom som mår kalas å utan illamående under hela grav. Du kanske är en av dem. Vissa får symtom lite senare å andra jätte tidigt. Jag tror inte på att graviditeten är starkare bara för att du mår illa konstant. Vissa reagerar mer å andra mindre på hormonpåslaget. Sista dagarna har jag varit helt symtomfri ändå är allt som det ska. Så ta det lugnt till ul för du har fått ett plus å det är allt som räknas nu :)
    Så hoppas vi på att din kropp nu har fattat galoppen å behåller det denna gång.

Kram
    Sant, jag får väl se det positivt...men det är bara det att jag haft symptom som molvärk om försvunnit helt. Aja.. jag kan ju inte göra så mycket åt saken iafGlad

Hur känner du dig nu JLD?
  • Draken

Den här immunteorin tror jag också starkt på. En sorts autoimmunitet där kroppen reagerar mot främmande ämnen som den tror är sjukdomsframkallande och stöter bort/inte tar emot ett embryo. Det sägs ju att personer som sällan blir sjuka hör till riskgruppen pga ett överaktivt immunförsvar. Tycker definitivt att det är värt att kolla upp.

Tack för alla era peppande ord inför imorgon. Just nu känns det som om jag hittat på att jag är gravid...känner fortfarande inte ett jota...ja, förutom min träningsdepression... {#emotions_dlg.djavulsk} 

Jag uppdaterar iaf listan till att jag är i vecka 8 så får vi se vad som händer imorgon... Gulp!  

• Draken
    HjärtaÄLHjärta
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken

GravidGRAVID VECKAGravid
    v10 JLD1979
    v8 Draken 

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • Draken

Den lever! Skrattande Nu ska man ju inte ropa hej...men hjärtat tickade på men en bra frekvens och hon räknade till 7+1, mao i vecka 8 som jag trodde. Fjuuuuh! Vilken pärs...satt och darrade i väntrummet.

CT, vad svårt. När har du BIM? Vad menar du med att vara borta från jobbet? Dagarna runt inseminationen? (ursäkta trög-Draken här...Glad)

• Draken

Såg precis att min svar igår inte kom med...hmmm...aja, gjorde ju ingenting då JLD svarade CT så bra. Jag håller också med. Kör!!!!!! Du kommer knappast ångra dig efteråtSkrattande 

Tack för alla era "glada kommentaren". Jag frågade inte om missfallsrisken. Inte heller om träningen. Jag vet ju att det fortfarande kan hända mycket så jag tar det lugnt med träningen. 

Kom på en sak. Jag vet inte om jag skrivit det men Tabbs frågade en gång om jag skulle självmedicinera något. Tror jag hade bestämt mig för att inte göra det...men så ångrade jag mig... Har tagit 1/3 albyl minor sedan mitt +.    

• Draken

JLD, har en kompis som gått lite längre än dig...hon fick spökveckor precis där du befinner dig nu. Allt är säkert precis som det ska. Men, believe me, jag förstår din noja. Trots mitt VUL igår kan jag inte sluta vara nervös Drömmer

CT, du har nog bästa svaret själv. De flesta beslut har ju sina för- och nackdelar, vilket alltid gör det så svårt...  Hoppas du får lite ro i helgen att besluta dig för det bästaGlad 

• Draken

Tabbs, inte ett dugg avundsjuk...Tungan ute Här i Sverige får man ju inte direkt någon positiv energi av vädret...

Kram och njut av semestern nu 

• Draken
    HjärtaÄLHjärta
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78
    ca 5-7/4 Tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower}
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78
    ca 21/4 Tabbs

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken

GravidGRAVID VECKAGravid
    v11 JLD1979
    v9 Draken

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979
    121112, (men antagligen 4 veckor tidigare pga min hjärtformade livmoder) Draken

BabyFÖDDABaby

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?