• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

JLD- va skönt att du får lite hjälp! Hoppas det hjälper:)

CT- leverpastej ska vara ok! lever ska man inte äta pga av höga doser A-vitamin men leverpastej innehåller tydligen så lite så det är ok. Du har säkert redan gjort det men läs på livsmedelsverkets sida, de har jättebra info!

• Tabbs2

CT- förstår att du nojar ur helt! MEN det behöver inte betyda att ngt är fel!! Veckoindikatorn är inte exakt, den kan slå fel... du kan också ha utspätt urin så hcg-nivån är lägre, din hcg-nivå kan variera lite under dygnet o även från dag till dag...

Så försök tänka positivt...

kanske kan boka ett VUL så du kan få se att allat ser ok ut?

Kram i massor

• Tabbs2

CT- usch förstår dina känslor så väl!
    Men en flytning behöver INTE betyda att det är ngt galet! Det kan komma lite blod från alla möjliga ställen:)
    Irriterad livmodertapp, känsliga slemhinnor m.m m.m. det ärju positivt att det inte kommit mer!

Kram

• Tabbs2

JLD- håller tummarna för dig:)

CT- skönt att det är bättre nu o att du har ett VUL att se framemot...det kommer gå fint...

• Tabbs2

Åh JLD va skönt!! Grattis grattis:) o vilka bra siffror!
    Nu hoppas jag du kan slappna av lite och hoppas du mår bättre oxå?

• Tabbs2

Hallåj!
    Hur mår ni idag då?
    bra hoppas jag?

Jo jag borde väl ha BIM typ fre eller nått, men räknar det knappt som BIM den här gången utan mens...
    känner väl inget egentligen, brösten börja ömma lite men ovanligt lite om man jmf med senaste månaderna så d e skönt.. Så ja jag väntar som vanligt:)

Beställde igår boken "Is your body baby friendely?" av en Alan E. Beer som typ är stamfadern inom immunologinteorin... ska läsa på lite o förbereda mig för ev utlandsbesök...
    ska oxå den här månaden försöka få iväg mensblod för test i Aten....

Så så är läget för mig...

tm- hur är det med dig?

• Tabbs2

tm- har du provat ngt för att förlänga/stabilisera cykeln? Det är ju skönt med korta cykler men det är ju oxå viktigt att lutealfasen inte blir för kort...
    Det blir lite moment 22 där det med rätt till utredning...man får ingen hjälp förrän man gått ett år utan att bli gravid, men heller ingen hjälp förrän man haft tre MF...
    Men du ska se att ni snart plussar igen:)

Lämnar självklart omdöme om boken om det är av intresse:) Du har ju "bara" haft ett MF (eller hur?) så det är säkert inget fel alls på ditt immunsystem:) du kommer bli gravid snart igen o det kommer att gå alldeles utmärkt:) håller mina tummar för det!

Fortsätter mina försök att planera in andra saker i mitt i liv o leva på som vanligt, anmält mig till ny kurs i afrikansk dans, funderar på en tredje hund:) planerar tusen projekt hemma o vid stugan o har faktiskt ingen sån däringa ångest än...hoppas att jag kan hålla kvar det på den här nivå är så himla skönt!

• Tabbs2

Godmorning!
    Hoppas ni mår bra idag alla?

Här är ju vädret piss men annars e d ok:) gött m fredag!

Tanten kom igår kväll...hon är ju ganska punktlig ändå det får man ju ge henne...

• Tabbs2
    HjärtaÄLHjärta
    ca 3-5/5 Tabbs
    ca 21-23/4 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 18/5 Tabbs  
    ca 7/5 tm78

PlusPLUSPlus
    11/2, JLD1979
    1/3 Draken
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid
    v13 JLD1979
    v11 Draken
    v 6 CT11

Nalle BF Nalle
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby
  • Tabbs2

MMM JLD det låter jättegott:) inte tråkigt!

Jag har ett recept på en enkel fläskkarregryta om du skulle va sugen på att den göra den...
    har oxå en superbra chili (tar dock hela dagen men man behöver inte göra ngt...) serveras sen med nachochips, avokado, tomat m.m. typ som tacos...

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?