• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Sitter på Louvren nu och hittade wifi:). Borde vara lugn och lycklig men jag har fått blodblandade flytningar nu som jag såg när jag gick på toa. Känns hemskt, samtidigt som jag ju bara kan vänta och se. Kan missfall framkallas av ansträngning..? Igår när vi hade promenerat ganska långt hage jag riktigt ont i magen, som spänning inte växtvärk. Och idag det här. Orkar inte.

• CT11
    Draken skrev 2012-04-15 15:37:42 följande:
    CT, blod känns ju aldrig kul men behöver ju inte betyda vare sig bu eller bä. Har det hänt något mer sedan i morse eller har det stannat av? Finns inte en chans att en lång promenad kan framkalla ett missfall som inte hade hänt ändå.        

Det har stannat av nu, det var en ganska rejäl flytning (ursäkta...!) men ljus orange rosa färg. Blir så jäkla orolig, det har gått som på räls allting hittills men nu har jag inga symptom och känner mig inte gravid längre, vet att det kan gå upp och ned, men jag vill så sjukt gärna att det ska gå bra den här gången. Mailade Sophia hemmet, kände mig lite lugnare. Hur mår du Draken? Illa:)?
  • CT11
    Draken skrev 2012-04-15 17:21:51 följande:
    Jag förstår dig verkligen. Symptom kommer och går som sagt och flytningar kan man ju ha som gravid. Jag hade en brun och fick panik men allt såg ju bra ut på VUL. :) Hade du inte tyckt att det vore skönt med ett VUL snart för att lugna dig lite? Du får ju göra ett till i vecka 11-14 om du gör KUB. Tack, jag mår rätt ok nu. Inte så mkt illamående. Är du hemma igen?

Ha ha nej vi är kvar i Paris:). Paniken du beskriver är bara förnamnet när jag satt och hulkade i ett av Louvrens finaste salar haha. Känna bättre nu. Tack för ovärderlig support. Skönt att du mår bättre. Kram
  • CT11

Hello:). Jo paniken har lagt sig nu och jag har inte haft ngn mer färgad flytning. Har fått tid för vul på måndag 23de och så tror jag att jag är i vecka 8 eller sen v7 så förhoppningsvis ser man någonting. Ska uppdatera bim-listan och utgår nu från att embryot firtfarande lever tills motsats bevisas..

• CT11

JLD- Låter underbart!! Så fantastiskt det måste vara att få se ett litet liv sådär. Åh vad jag längtar efter det jag med! 

Tabbs- Börjar närma sig BIM snart för dig? Hur känns det?

Tm- Närmar det sig ÄL?? Kör ni på:) ?

Draken- hur mår du nu? Känningar? Läste att man blev sugen på salt i vecka 10, men såg sen att du ju har hunnit in i vecka 11, tiden går så fort!

Ego- Enligt min gravid-app så har jag gått in i vecka 7 nu, men jag tror jag fortfarande är i vecka 6 iom jag hade så sen ÄL och alla beräkningar verkar utgå från en 28-dagars cykel när jag har 35 dagar.. Men väldigt skönt med vul på måndag och idag har jag mått väldigt illa så det ser jag som positivt...

Ha en skön tisdagskväll nu! 

• CT11

Härligt Tabbs! Beundransvärt att du är så balanserad och lugn. Strongt. 

Tm- vet inte om det spelar någon roll för er, men Sophia Hemmet tog emot oss även när jag berättade när jag ringde dit första gången att jag hade haft ett missfall. Det var inget konstigt för dem, utan jag fick ju tid ganska snabbt då vi ändå försökt över ett år. 

• CT11

Hej nedstämdheten... Hej då glädjen och kraften. Hallå vad har hänt? Aldrig varit så här sur och nere mot min sambo någonsin. vad är det som händer........

• CT11

Hmm alltså det konstiga är att min livmoder var liten och embryot väldigt litet (dock synligt) så hon beräknade mig till vecka 6... Jag var så otroligt övertygad om att jag var i vecka 7.... Blir igen lite orolig. Hon sa att allt såg normalt och bra ut och att det ju var en konstaterad grav. Och hjärtat kunde man inte ta miste på! Det var större än embryot typ! 

• CT11

Ja precis, det är sååå skönt! Jag och sambon blir tårögda och pirriga hela tiden:). Nu räknas min grav som normal och inte komplicerad som den gjorde först, så jag ska skriva in mig hos mvc och ta det där ifrån. Känns jätte bra. Hur mår du Draken? Bakis fortfarande? Har du fått mage:)?

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?