-
Haha, ja visst låter d bra:) Men min kropp har tyvärr inte vart så tillförlitlig det senaste så jag vet faktiskt inte vad jag ska tro...har inte BIm förrän till helgen typ...CT11 skrev 2012-03-19 10:13:14 följande:Men Tabbs man kan ju inte annat än att tycka det låter bra det här!!! När har du bim? Måste ju va nu? Har du testat dig??
-
Åh Draken, dessa symptom va d ska ställa till...
Har du känt mkt innan eller känns det annorlunda på ngt sätt nu?
Det kan ju variera från dag till dag och det är helt normalt!
Förstår att det är nästintill omöjligt att släppa tankarna på att det kan gå fel, men försök att hitta en strimma av hopp i tanken o håll fast vid det...
Massa kramar till dig! -
Jippi CT va bra:) Hoppas hoppas att de får fram ngra riktigt fina simmare till ditt guldägg!
Ego...fick ett supersvagt andra streck idag på testlagrets graviditetstest..så svagt det kan bli kan man säga...men det är ändå där så jag kan inte ignorera det...är på ÄL+10 så det är ju inte konstigt att det är svagt...
men hur ska jag göra nu? ska ju börja med progesteronvagitorer från plus...är detta ett plus då eller ska jag vänta tills det blir starkare? eller är det inte bättre att börja med prog ändå, det kan väl inte påverka gravtesten sen o så?
åh hur fasen ska jag palla med det här? man kan ju tycka att man haft massa tid på sig att förbereda sig mentalt, men jag är redan ett smärre nervvrak...men min hjärna blockerar på ngt vis också..jag har inte ens sagt ngt till sambon...knappt jag vågar skriva här... -
Hej JLD! Skönt att illamåendet lättat lite men himla jobbigt och med depressionen... hoppas verkligen du kan ta dig ur den...får du prata med ngn?
Du kan boka privat UL/VUL på bla ultraljudsbarnmorskorna Liljeholmen el på mamamia, el tittut...
Hur mår du Draken idag då?
Själv är jag ganska övertygad om jag kommer få lägga till en kemisk graviditet på min lista...bara känner d på mig...svagare gravtest idag o pyttebruna flytningar trots progesteronet...känns som jag kommer få mens som vanligt på fredag typ...
känns hopplöst på ngt sätt men är inte så ledsen..än...bara jvligt irriterad att jag skulle få veta att jag va gravid hade vart bättre o väntat o fått mensen oanandes...vore ju gött om jag hade fel men tror tyvärr inte d... -
Hmm har googlat lite...tydligen kan man få så där bruna lite oregelbundna flytningar av progesteronet...så de kanske va d då...
Men gravtestet då? hmm kan ju vara också att det varierar en del i början när det är låg hcg-nivå, o jag va ju uppe o kissa på natten o glömde av att jag skulle ta ett gravtest på morgonen så jag kissade en massa innan jag kom på mig o körde in en mugg...hmmm
Detta att slängas mellan hopp o förtvivlan gör mig tokig!!!
Är testet inte starkare imorrn slänger jag in handduken o slutar med progesteronet o inväntar mens...typ.. -
Tack för uppmuntran:)
Näe jag är inte ens på BIM, det är på fre el lö..så jag vet att det är tidigt..det är lite det som stör mig också..att jag redan testat o fått positivt....hade jag väntat till BIM o fått neg då så hade jag ju sluppit den här ångesten...
Jag tog ett test för att jag va så säker på att jag va gravid..nu är jag inte lika säker längre vilket också gör att jag tänker att det e kört...
Men ska försöka göra som ni säger (men kan inte lova ngt) o inte testa förrän på fredag..då borde det vara ett tydligt ja el nej...
Draken förstår att tiden kryper fram...men håll ut:) -
Hej på er!
testade trots allt imorses..hade hållt mig hela natten..
helt blankt va testet nu, så nu hoppas jag blödningen kommer igång ordentligt snart...
Känner mig inte så ledsen mest tom, trött och uppgiven...
runt nästa ÄL är vi lediga känns skönt men börjar mer o mer känna att det här kommer aldrig att gå...
skönt att det är sol o vår på gång iaf:)
-
CT- grattis till lyckad insemination:) gjorde det ont?
Håller tummarna stenhårt at det tar sig nu:) gött att spermierna hade ökat också du ska se att det kommer gå fin fint!
Åh nej jag testar inte mer nu utan väntar på att mensen ska komma ordentligt...
Åh härligt JLD att allt såg bra ut!! Verkligen skönt så du kan andas ut lite:)
Draken- "vår" läkare sa bestämt från plus...det skulle dessutom bli alldeles för dyrt att ta progesteron varje månad från ÄL till BIM..det kan man ju få göra i massa månader innan det blir plus...dessutom så har jag ju egentligen ingen brist utan vill bara ta som extra stöd för att jag ska känna mig lite lugnare...det finns nog olika teorier bland läkarna tex ska jag ju få innohep från ca v 7 o många nadra från plus... -
Hej på er!
Vilken härlig helg det varit:)
Jag blöder som en stucken gris o har så sablans ont så jag får knapra alvedon hela tiden:(
Har bokat resa runt nästa ÄL, kanske kan liva upp lite:)
Draken- det kommer att gå fint på ditt VUL på onsdag:)!
CT- dina ägg är det säkert inget fel på:) Håller tummarna att simmarna hittar fram o inte förirrar sig ngnstans!
tm- ÄL snart eller ? shit det går bara runt runt hela tiden:)
Kram på er! -
JLD- hoppas blodtagningen går bra idag! Det finns ju sådan där plåster man kan sätta på innan som bedövar, har du provat det?
Draken- det är ju jättebra att gravtestet ger starkt utslag:) Nu är det bara idag kvar sen får du se imorrn att allt ser bra ut:)
CT- jo det är mer än vanligt men det verkar som tur va inte bli så långvarigt...börjar klinga av lite redan..
Jo jag har läst alla dom där trådarna oxå o även varit i kontakt med en tjej...
Vid nästa mens tänkte jag skicka prov till Aten (de kollar lite olika saker som inte kollas här..) O blir det ett fjärde "riktigt" missfall så har vi sagt att vi åker till Aten (el London) o gör en oredntligt immunologisk utredning...