• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Blir ett snabbt medd nu... Jag vågar knappt berätta det men jag är gravid! Hade nog en vag känsla trots att jag inte haft några symtom alls, precis som de förra gångerna... Dock hade vi ett konstigt antiklimax imorse...kändes som om, ok, då får vi se hur länge den vill leva den här gången...

Kramar till er alla!

• Draken

Åh, tack TM! Vågar knappt vara glad... Kollade kalendern nu första gången sedan förra mensen och är på dag 25...vilket ju är aptidigt så vi får väl se...

Förresten, du kanske får dina D-vitaminer nu! Det är ju vår i luften.
    El, boka in en massage kanske? En massa må-bra-hormoner som frisätts?

• Draken

Tack vad ni är söta! :) Nu får vi nysa en massa gravidbaciller här så att det smittar alla er. Som sagt så vågar jag ju inte hoppas riktigt än...och varenda toabesök finns skräcken för blod...

Tabbs, jag har så dålig erfarenhet av VUL. Båda gångerna har det visat ett tickande hjärta för att sedan i vecka 7 vara ett MA så...hmmm...kanske inte ett så tidigt iaf?

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-03-01 16:39:48 följande:
    Draken- förstår så himla väl hur det känns m d däringa toabesöken...men försök att inte oroa dig alltför mkt...det är ju trots allt mkt mer ovanligt att få tre MF i rad än två MF i rad...

Hmm svårt det där med VUL då...jag har ju aldrig ens sett ett hjärta så jag tänkte inte på d...
    Hur gör du annars? ngn självmedicinering?

Stor kram!! Tror på att det här kommer fint:)
    Jag vet att du har rätt. Ska försöka...det tjänar ju inget till att oroa sig och det som händer hade ju iaf hänt...så jag ska försöka fokusera på annat Glad 

Mm, tror jag gör ingenting med tiden så länge så kan man ju ringa när det närmar sig...

Funderade lite på självmedicinering men har inte gjort det...kanske dumt...    

Hur mår du? Något skojigt som händer i helgen?  
  • Draken

CT11 skrev 2012-03-01 18:05:22 följande:
    Draken- jag har varit glad hela dagen;) Jag tror också att det kommer att gå bra. För mig, är det att inte stressa som är det viktigaste. Är jobbet stressigt eller liknande så tror jag det minskar risken för missfall. Men det är ju självklart individuellt!

Åh, vad du är söt! Håller med dig om att inte stressa är viktigt...inte så lätt alltid dock...

Hur känner du dig?
  • Draken

Tabbs, jag har också haft skumma cyklar där mensen varit mycket längre än vanligt. Tror inte att det är farligt men det är nog bra med extra järn. Hur länge är det?

Tack, jag ska försöka vara positiv. Nu har jag iofs åkt på någon jäkla influensa...jag som aldrig är sjuk. Tänker om det hör ihop och mitt immunförsvar jobbar...gulp!

• Draken

CT11, det är så jobbigt när man känner sådär. 

Vi prickade också ägglossning (enl test) en herrans massa gånger. Det var inte förrän den här gången, utan test, och varannandagmys som det äntligen gick (som gyn sa...). Trodde verkligen inte att det skulle ha någon betydelse och det kanske bara är slumpen men hur som helst gick det ändå vägen.

Hur känner du dig idag?

Stor kramHjärta     

• Draken

Tabbs, du har rätt. Det är så himla olika det där med att ÄL-testa eller inte. Något jag dock tror på är varannandagmyset... Det tar lite tid att producera nya fräscha spermier.
    Hoppas du får starkt utslag snart :D

Har åkt på värsta dunderförkylningen och har molvärk så in i helvete. Känns ibland lika starkt som de där cytotectabletterna. Det kommer inget blod så jag får se det positivt, som växtvärk.
    Har ett litet dilemma. Vi ska till Vemdalen över helgen men frågan är om jag kan/bör åka med två missfall i bagaget?!?!

Jld, fasiken vad drygt :( håller tummarna för ett glatt besked imorgon så du kan få en massa må bra energi :D Vilken vecka tror du att du är i?

• Draken

Ja, vet i tusan vad jag gör...tennis, ridning, squash, spinning (ffa stående) och alpin skidåkning hör till risksporterna...

Tabbs, har du tagit första ÄL-testet?  

• Draken

Tabbs, jäklar, jag skulle ju svarat om cellproven förut men såg att jag aldrig gjorde det. Kör på, de tar prov från tappen och det ska inte påverka alls.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?