• tm78

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs2 skrev 2012-05-11 13:55:27 följande:
    Tänkte bara önska er alla en trevlig helg!

tm- har tanten kommit än?
    Tack detsamma!

Jodå, tanten kom igår kväll - med full styrka. Det är bara bita ihop och att ta nya tag... Men humöret är i alla fall fortfarande stabilt, så det går egentligen ganska bra just nu.

Trevlig helg alla! Nu ska jag snart hem och grilla och dricka rosévin på terassen SkrattandeSkål (jag måste försöka göra er avundsjuka på något också... så att det blir lite balans Flört)
  • tm78

Hej alla! Har inte läst här på över en vecka tror jag, och hinner bara skumma igenom posterna nu, men jag hoppas att alla mår bra

Vi har haft vattenläckage i tvättsugan - så jag har haft en del att ordna med. Först fick vi bryta upp väggen mellan tvättstugan och arbetsrummet (vattnet kommer in i huset där, och där är också rörfördelningen till resten av huset), men där hittade man ingen läcka. Nu har vi brutit upp golvet i tvättstugan och det är fullt kaos i hela huset. Saker överallt. Suck och stön. Men det tar i alla fall bort fokus från bebisverkstaden.
    Jag har varit på akupunktur 2 gånger, och det verkar bra, hoppas att det kan hjälpa. Ägglossningen lyser med sin frånvaro (dag 15 idag), men akupunktören sa att den kunde bli lite ändrad nu efter att hon har börjat jobba med mig så förhoppningsvis kommer den idag eller imorgon.

Grattis i efterskott Tabbs! Men tråkigt med negativ test, jag förstår uppgivenheten...

Lycka till på RUL idag JLD! Och som andra har sagt; skit i vad andra tycker om din vikt just nu, det viktigaste är ju att bebisen mår bra och får all den näringen den behöver! Följ dietistens råd (hon vet ju vad hon pratar om!) och ät mer!

Kram på er!

• tm78

Hej alla!
    Och välkomna 35-åringen och BaraCarro!

Jag har varit på semester, därför inget ljud från mig på länge... Norska kusten rekommenderas STARKT!

Tabbs: Hoppas att den tydliga ägglossningen är ett gott tecken! Jag håller tummarna

CT: Spännande med KUB, men jag förstår dina tankar kring det och att du övervägde att inte göra det. Jag är själv väldigt kluven till det, om jag nu nån gång kommer så långt. När har du fått tid?

Draken: Har du känt något mer “fladder” i magen?

JLD: Grattis till huset! Det ser ju jättefint ut! Och vilken fin kula du börjar få! Gud vad spännande att ni har kommit så långt nu så att ni börjar känna bebisen!

Snöuggla: Grattis till KUB-resultatet! Dags att börja andas ut?

Ego: När jag började med akupunktur så verkar det som att min ÄL försvann... Trodde det skulle vara tvärtom, att den blev starkare?!?! Jag hoppas verkligen att det bara är en månad för att “rätta till” systemet, annars känner jag mig verkligen grundlurad... Akupunktören sa att endast ett fåtal av hennes patienter har fått utebliven ÄL när de har börjat med akupunktur - och alla av dem hade blivit gravida andra månaden... Hoppas, hoppas, hoppas! Jag är så less på detta nu
    Om två dagar skulle jag egentligen föda. Jag trodde faktiskt att jag skulle vara gravid igen när den dagen kom, men inte... Fy fan, det känns så tungt.

• tm78

Tack Draken och JLD, det är skönt att veta att ni inte överger oss så fort ni har fått era små Jag hoppas verkligen att jag inte ska behöva vänta så mycket längre nu, men har samtidigt en känsla av att det ALDRIG kommer att ske igen. Men det känns ändå lättare nu än för några månader sedan. Solen som har påverkat mig?

Skoj att du la ut din blogg här JLD, den ska jag kanske läsa lite idag när det ändå bara regnar...
    Ha en bra dag alla!

• tm78

Usch vad det låter jobbigt att må så illa CT...
    Jag har tyvärr inga bra tips på hur du ska lägga fram det på jobbet. Men som Tabbs skriver: tänk på dig själv i första hand!

Jo, jag har BIM nu i dagarna enlig min normala cykel - men jag vet ju inte riktigt om jag har haft ÄL denna månaden... Min akupunktör menar att jag kan ha haft det på dag 14. Och FF pekar ut dag 23 som ÄL-dagen. Själv har jag inte märkt något alls någon av dagarna! Har varit lite dålig på att tempa den här månaden också, så jag har egentligen inte en aning... Men jag är lika skengravid som alltid

• tm78

GRATTIS i efterskott Snöuggla! Hoppas att du blev ordentligt firad

Mens här idag, och jag känner mig som ett vrak Har ringt och bokat tid hos läkaren nu, men han ska givetvis ha semester från imorgon och en månad framåt så det blev inte innan 9 juli...

• tm78
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 31/5 Tabbs 
    ca 20/6 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 17/6 Tabbs 
    ca 4/7 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v21 JLD1979 
    v18 Draken 
    v14 Snöuggla 
    v13 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/6 + 8/6 KUB, CT11
    12/6 RUL, Draken
    9/7 RUL Snöuggla
    9/7 Första läkarbesök för vidare utredning, tm78

BabyFÖDDABaby
  • tm78

Lycka till idag CT!

Draken: nej, jag har inte en aning om vad det blir för utredning, eller om jag ens får någon (det har ju inte gått ett helt år än). Jag ska bara till min fastläkare först, och det är han som sedan hänvisar mig vidare. Men första steget är i alla fall taget nu.

• tm78

Gud vad skönt att höra CT! Förstår att ni grät av lycka Nu hoppas jag att du kan slappna av och njuta lite!

• tm78

Lycka till idag Draken!

Tabbs: Jag vet precis hur du känner... Men det är ju faktiskt så att plusset kan komma senare, så... jag fortsätter hålla tummarna! Kram! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?