30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
Åh, grattis! Vad härligt Nu kan du äntligen börja slappna av lite och NJUTA av graviditeten
Åh, grattis! Vad härligt Nu kan du äntligen börja slappna av lite och NJUTA av graviditeten
Ändrar mina datum bara. Jag hade ju ÄL 4 dagar senare än normalt, så BIM blir därmed också senare. Än så länge känner jag ingenting. Och det är ju ett gott tecken Men det är en hel vecka kvar, och jag har lärt mig att inte ha för höga förhoppningar...
ÄL
ca 3-5/5 Tabbs
ca 25/4 tm78
BIM
ca 18/5 Tabbs
ca 11/5 tm78
PLUS
11/2, JLD1979
1/3 Draken
27/3 Snöuggla
9/4 CT11
GRAVID VECKA
v16 JLD1979
v13 Draken
v9 Snöuggla
v 7 CT11
BF
121026, JLD1979
121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus enl läk, pga min hjärtformade livmoder
121201 Snöuggla (om jag räknat rätt)
FÖDDA
Vaknade upp till yrande snöoväder idag... Bläää! Det var ju över 20 grader för bara några dagar sedan.
Hur har ni andra gjort med alkohol, mögelostar osv. innan BIM? Jag ska egentligen på ost- och vinkväll idag, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag brukar försöka låta bli allt som evt. kan vara skadligt för ett embryo innan jag vet att mensen kommer, men samtidigt kan man ju inte sluta leva heller... Men det skrämmer mig att även små mängder alkohol väldigt tidigt i en graviditet kan vara skadligt - för TÄNK OM...
Tog ett test i morse, men det är ju egentligen för tidigt att testa och det var givetvis tokblankt (BIM-6). Hur hade ni gjort? Jag känner mig inte gravid överhuvudtaget, och går egentligen och väntar på mensen. Men samtidigt så har jag inte börjat känna av PMS-humöret och ryggvärken än. Men det kanske är för tidigt, är ju 6 dagar kvar. Har beslutsångest! Hjälp?!
Lycka till imorgon CT! Jag håller tummarna
Åh, grattis CT! Gud vad skönt
Tabbs: Gud vad jobbigt med massa blödningar hela tiden... Men kanske en nidblödning...? “Om man får en sådan blödning så kommer den ca 3-8 dygn efter ägglossningen. “ Jag håller tummarna stenhårt för det!
Ego: Jo, det närmar sig BIM, men jag vet inte riktigt hur jag känner mig... Jag har inte haft mitt typiska PMS-humör med gråt och depp. Har egentligen varit på väldigt bra humör senaste veckan. Och det är väl kanske ett gott tecken. Och jag har inte haft så ont i ryggen som jag brukar ha innan mens, bara svagt molande värk till och från. Också ett gott tecken? Och så sticker och drar det i magen ibland, och har gjort det i flera dagar. Men det har hänt flera gånger tidigare så det betyder ju ingenting.
Imorse satt jag på toa med plastburken i handen, men vågade faktiskt inte kissa i den... Besvikelsen blir för stor.
CT: Vad skönt att du mår bättre och får prata med någon! Det är viktigt att ta tag i såna saker så fort som möjligt, innan det växer sig för stort.
Tabbs: Om du är helt säker på att det inte är en nidblödning så kanske du ska följa Drakens och CT’s råd och boka ett VUL? Man undrar ju vart blodet kommer ifrån och vad som händer i kroppen!
Snöuggla: Skönt att du inte mår så illa längre!
Ego: Tant Röd är garanterat på intåg... Ryggvärken har tilltagit, och jag är lös i magen (ursäkta just den detaljen...men det är ett av mina säkraste tecken på mens). Kunde inte låta bli att testa imorse, eftersom tempen hade stigit lite, men det var negativt. Hade jag varit gravid så borde en test vara positiv nu, 13 DPO.
Humöret är i alla fall fortfarande tipp-topp, och det är ju alltid något. Även om jag lät mig luras av det...
Nu har jag ringt och bokat tid för akupunktur, och fick tid på måndag förmiddag. Efter helgen ska jag boka tid hos läkaren också, för att kunna starta en utredning.
Spännande med era pojke/flicka-tester... Ska bli intressant att se hur väl det stämmer sen!