• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Men CT missade att du skrivit precis!

Ja det var ju inga glädjebesked precis...men nu har ni något att utgå ifrån, eller hur?
    Förstår att det är tungt just nu, men låt det landa så kommer det säkert kännas bättre... Vid IVFborde väl chanserna vara ganska goda, eller sa de ngt om det? O släpp alla tankar på naturligt hit o dit!!

Massa kramar till er!!

• Tabbs2

CT- skönt att höra att du börjar tänka lite positivt! Det kommer gå superbra det här:)
    14% vid insemination är ju ungefär vad "vanliga dödliga" har vid hemmaförsök:)
    Ta hand om o peppa sambon i helgen!

Här tror jag tanten kommit...men som vanligt har jag nog haft mitt depp lite innan...försöker intala mig att för varje mens o månad som går så är vi ett steg närmare ett plus...eller hur?

Ha en bra helg!!

• Tabbs2

HjärtaÄLHjärta 
    8-9/3 Tabbs 
    Vetifan och skiter i att ha koll februari Draken
    4/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    22-23/3 Tabbs
    19/3 tm78
    ca. 3 mars

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979

GravidGRAVID VECKAGravid 

v6, JLD1979    

Nalle BF Nalle
    121020, JLD1979

BabyFÖDDABaby 

• Tabbs2

Hej på er!

JLD- förstår att det är en påfrestande vecka nu...hoppas att du får ett UL så att du kan lugna dig lite iaf...

Draken- innan mitt första MF hade jag ingen aninga alls om när mens o ÄL va m.m. jag fick faktiskt sätta mig o läsa på om hur det egentligen var, när blir man gravid eg osv:) känns som väldigt länge sedan!! Jag va osäker på när min mens hade startat men som tur va visste jag när jag blivit gravid för det va enda gången vi hade sex på evigheters evigheter:) Kändes så skönt att jag blivit gravid bara så där hoppsan hejsan...men icke sa nick d va inte meningen...

CT- låter skönt med en helg på landet:) lite spännande med insemination ändå:)

Jodå jag har mens, men den är ganska konstig precis som hela den här jädrans cykeln...men nu får man blicka framåt mot nästa ÄL...har beställt 14 nya ÄL-tester o 20 gravtester så jag är set to go:)

• Tabbs2

CT- kan absolut vara gravsymptom, men behöver inte vara ngt alls:) Tror hur som inte att det är ngt farligt som du behöver vara orolig för!
    Ngra andra symptom? Testat ngt?:)

JLD- låter ju ändå positivt med illamående även om jag förstår att det tar på krafterna...hoppas du inte mår alltför dåligt?

tm- snart dax för ÄL igen eller?

Jag har fortf mens...men borde väl klinga av snart, känns som jag blödit typ hela cykeln från o till, hoppas nästa blir bättre...
    en annan sak såg jag i dag...mina bröst va så svullna innan mens så jag har fått blåmärken efter bh:n:)

• Tabbs2

MEN DRAKEN!!!! Nu börjar jag gråta!:) Fy fasiken va kul!!!
    Åh det är ju trots allt ett nödvändigt första steg:)

ÅHHH du ska se att det kommer gå bra nu! Men förstår att ni inte sprudlar av glädje, man är ju lite luttrad vid det här laget...

Du kanske kan behålla tiden på ultragyn o få ett tidigt VUL istället??

• Tabbs2

Draken- förstår så himla väl hur det känns m d däringa toabesöken...men försök att inte oroa dig alltför mkt...det är ju trots allt mkt mer ovanligt att få tre MF i rad än två MF i rad...

Hmm svårt det där med VUL då...jag har ju aldrig ens sett ett hjärta så jag tänkte inte på d...
    Hur gör du annars? ngn självmedicinering?

Stor kram!! Tror på att det här kommer fint:)

• Tabbs2

draken förstår att det är nästintill omöjligt att vara avslappnad o positiv, men försök att putta in lite positiva tankar o känslor emellanåt så tar de kanske över helt så småningom:)

CT- låter härligt att du är så positiv nu! Skönt! O va underbart med nytt kök, jag vill oxå! Va har ni för kök, färg m.m.?

tm- känner igen mig i att känna sig deppig o "svag", men hoppas d känns bättre snart o att du hittar lusten under ÄL:) Jag försöker intala mig att det inte är tvång... Åh snart e d helg o d ska bli sol!!

Ego- blöder fortfarande! när ska man bli orolig?

• Tabbs2

Åh CT- jag lider verkligen med dig...bruar oxå va så där..åh inget man gör eller tänker kan liksom ändra hur man känner...

Man behöver inte känna likadant som förra grav, vilken dag är du på nu?
    Va va d för negaitva besked sophiahemmet gav då?

Jag tror hur som att det är jätteviktigt med ngt slags grundhopp o positiva tankar så det är inte fel att känna det även om man sen blir besviken...tror "lyckohormoner" är bättre än ständiga depptankar iaf:) Håller fast vid att 14 % chans vid insemination  är bra! Det är ju ungefär vad jag har vid min ålder vid vanlig försök...

Jag har blivit gravid de gånger vi träffat ÄL, men iof så träffar vi ÄL i stort sett varje månad utan att det blir plus varje månad så att säga...men vi har aldrig lyckats med den däringa varannandagsmetoden:) Både första o andra gången hade vo bar ahaft sex en gång under hela månaden...det jag vill ha sagt är att de e så olika va som funkar o det är så mkt som ska klaffa för att det ska ta sig så även om man gör allt "rätt" kanske det inte vill sig just då o även om man gör "fel" så kanske d blir ngt just då ändå! äsch nu svamlar jag men du kanske fattar...?:)

DRaken hur mår du nu efter helgen?

tm- fått lite ork inför ÄL? Eller har den varit nu?

JLD- hoppas du kan äta någotsånär? 

Jag är på dag 11, slutata blöda bara lite bruna flytningar...började tempa imorses (ska tempa lite halvdant denna månaden), ska ta första ÄL-testet i kväll..

Eg är det meningen att jag ska ta cellprov imorgon..tror ni att det är dumt på ngt sätt, jag menar att det kan påverka ens gravchanser?

Ha en bra dag!                  

• Tabbs2

JLD låter verkligen fruktansvärt!
    Men ngt måste ju gå att göra för att lindra det tycker man?
    Klart att VUL kommer gå bra!!

Kram   

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?