• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs2 skrev 2012-03-26 10:46:39 följande:
    Hej på er!

Vilken härlig helg det varit:)

Jag blöder som en stucken gris o har så sablans ont så jag får knapra alvedon hela tiden:(
    Har bokat resa runt nästa ÄL, kanske kan liva upp lite:)

Draken- det kommer att gå fint på ditt VUL på onsdag:)!

CT- dina ägg är det säkert inget fel på:) Håller tummarna att simmarna hittar  fram o inte förirrar sig ngnstans!

tm- ÄL snart eller ? shit det går bara runt runt hela tiden:)

Kram på er!
    Tabbs - blöder du mer än vanligt...? Mer ont än vanligt? Hoppas inte. Har du förresten läst om missfall/barnlöshet kopplat till immunförsvaret? Jag hittade en intressant tråd här på FL om det, många verkar bli hjälpta vid utredning framför allt i Aten och London. 
  • CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 20/3 CT11
    ca 29/3 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 24/3 Tabbs 
    ca 10/4 CT11
    ca 15/4 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v10 JLD1979 
    v6 Draken 

Nalle BF Nalle 
    121026, JLD1979

BabyFÖDDABaby 
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-03-27 09:47:41 följande:
    JLD- hoppas blodtagningen går bra idag! Det finns ju sådan där plåster man kan sätta på innan som bedövar, har du provat det?

Draken- det är ju jättebra att gravtestet ger starkt utslag:) Nu är det bara idag kvar sen får du se imorrn att allt ser bra ut:)

CT- jo det är mer än vanligt men det verkar som tur va inte bli så långvarigt...börjar klinga av lite redan..
    Jo jag har läst alla dom där trådarna oxå o även varit i kontakt med en tjej...
    Vid nästa mens tänkte jag skicka prov till Aten (de kollar lite olika saker som inte kollas här..) O blir det ett fjärde "riktigt" missfall så har vi sagt att vi åker till Aten (el London) o gör en oredntligt immunologisk utredning...
    Jaha, det l åter jättespännande! Jag skulle gärna haka på på det om det är ok? Alltså få lite info från dig på vem man ska kontakta och hur du gör när du skickar prover etc. Jag tror att både jag och sambon har ett aktivt immunförsvar, bla. har han munblåsor som är ett uttryck för det. Jag i min tur har inga sådana grejer utan mest "känner det på mig" utifrån vad jag har läst och förstått att det kan innebära. 

• CT11

Idag har jag fått veta att vi står i kö t Ivf på Huddinge sedan 22a februari:). Så det kanske kanske kommer hända att jag blir gravid 2012

• CT11

Draken- Lycka till!!! Solig Hör av dig sen!

Ego- Hur hade ni gjort i mitt läge... Börjar nytt jobb på måndag, hade tänkt att skippa en insemination för att kunna fokusera och inte vara borta första månaden eller t.om första 2 månaderna. Jag har 2 inseminationer kvar. MEN, jag kan åberopa vårdgarantin och då får jag IVF inom 3 månader, men på annan ort i annat Landsting. 

Hur hade ni gjort? Jag hoppas ju bli gravid med insemination, helst... Och med nya jobbet och kombinera det med att åka till typ Falun....??

Villrådig! 

• CT11

Grattis Draken!!! {#emotions_dlg.flower} Så underbart det måste kännas! Nu kan vi pusta ut ett tag Flört. Guuuuuu vad jag längtar efter den upplevelsen, kan inte sätta ord på det knappt. Bestämde ni nytt datum i vecka 12 eller så? Vad sa BM om din träning? 

Jo alltså jag menar att man kanske måste träffa läkare, göra VUL och äggplock-insättning på dagtid på vardagarna.. Och att då vara ny på jobbet och åka iväg till typ Örebro eller Falun ett par dagar i månaden plus alla hormonbehandlingar som hör till första halvåret känns lite sådär... Sen jobbar jag statligt så det är nog inga problem så, men ändå...  

• CT11

Ni har nog rätt känner jag. Dessutom kanske vi kommer till Uppsala och då är ju inte redan så lång.

• CT11
    JLD1979 skrev 2012-03-29 14:42:36 följande:
    Skumt... men jag känner mig inte gravid. Har inget illamående sen några dagar tebax, ingen växtvärk, inga ömmande bröst och kan inte påstå att jag är särskilt trött heller.

Jag får helt enkelt lägga min tro på att jag fortfarande är gravid tills motsatsen bevisas.
    Jag tror ju inte att UL och VUL är helt ofarligt så jag har ingen lust att göra såna stup i kvarten bara för att jag får tillfälliga psykbryt titt som tätt.

Enda som jag har märkt är att jag har blivit svagare. orken räcker inte riktigt till. 
    Håller ju på att packa i min hyresrätt. Bar ner kartonger till nedervåningen igår. Var max 7 st men det var så himla tungt. Var helt slut efteråt. Jag som i vanliga fall gör sånt med lätthet utan problem.

När vi har hittat vårt nästa hem kommer jag aldrig mer flytta. De får fanimej bära ut mig i en liksäck då. jag hatar det verkligen. Stressigt, jobbigt och så är man så beroende av hjälp. Sedan så har jag råkat göra grova långa repor i golvet i vardagsrummet så jag måste slipa golvet för hyresvärden slår ned på det med all säkerhet. Å då det är en hyresrätt får jag inte utnyttja ROT-avdraget. Man måste äga bostaden för att få göra det. tycker det är dåligt. Jag har alltid bott i hyresrätt och jag har målat om i samtliga bara för att de standardtapeter som de har är riktigt hiskliga. Det är nog många som lägger sina pengar på en hyresrätt just för att man vill trivas där man bor och få sätta sin egna prägel på det.

Nån som känner el kan rekomendera nån som slipar golv i Stockholm? :)
    Tankespöken!! Lägg ned dem genast Flört. Ta ett test som Draken gjorde?? KRAM på dig!
  • CT11

Tack för era synpunkter på IVF och vårdgaranti. Jag är fortfarande lite kluven. Saken är att vi hade faktiskt en kris i vårt förhållande under vintern, till råga på allt elände som var då. Jag drogs väldigt starkt till en kille på jobbet och mådde SKIT över det och förstår fortfarande inte vad som var grejen med honom. Sen är jag säker på mina känslor för min sambo (var på något underligt sätt ändå inte så osäker på dem), och jag pratade med sambon om mina känslor för den andre och självklart var det jobbigt för honom att få reda på det. Men det känns överstökat nu, vi har valt att gå vidare tillsammans och bygga upp vår relation igen, men det har varit förjävligt jobbigt faktiskt... Det här med barnaskapande kan knäcka även oss tydligen Rynkar på näsan. Vi har alltid sett på oss själv som så himla starka och övertygade om varandra, men det sattes på spel hur det nu kunde hända men det hände... 

Så, nu när det har blivit mycket bättre mellan oss (phew!!!) så funderar jag på om IVF kan sätta oss i gung igen, kanske bra att landa lite och vila, pusta ut ett tag innan IVF.

Men jag blir väldigt sugen på att köra vidare på IVF. Vårt förhållande känns starkt som "vanligt" igen så ser egentligen inga problem... men blir ändå osäker.. Hmm, jag får se.

• CT11

Sant! Känns skönt att iaf äntligen kunna kontrollera någonting i den här processenFlört. Trevlig helg alla!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?