30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
Och skönt att höra att du inte har blött mer CT! Detta går bra ska du se
Och skönt att höra att du inte har blött mer CT! Detta går bra ska du se
Jag är på dag 7 och har ÄL nån gång i helgen tror jag. Börjar redan känna “stickningar” i äggstockarna. Mina cykler blir bara kortare och kortare... Från 30 dagar i november till 24 dagar förra månaden! Och ÄL har flyttats från dag 12 till dag 10. Det känns som att jag springer i ett ekorrhjul som bara snurrar snabbare och snabbare. Lite stressande, men det är väl bättre med korta cykler än långa när man håller på med det här “projektet”... Vi kör på i alla fall, och hoppas att det ska funka snart. Denna månaden är det “kvantitet, kvantitet, kvantitet” som testas
Nu har vi ju passerat 1 års försök, men jag vet inte om vi har rätt till någon hjälp än, i och med att vi har lyckats bli gravida en gång. Suck.
Jag kanske också borde läsa på lite om immunologiteorin... Du kan väl ge ett kort omdöme om boken när du har fått den Tabbs?
Tråkigt med tanten Tabbs, nya tag nästa månad... kram!
Hoppas att det blir en trevlig middag ikväll JLD, trots att du är sliten. Maten låter i alla fall väldigt god
CT - tack för tipset, men jag bor inte i Stockholm. Inte ens i Sverige faktiskt Vi ska ge det 2-3 månader till och om jag fortfarande inte har blivit gravid då så ska vi söka hjälp. Reglerna är ungefär de samma här i Norge som i Sverige så det är 1 år eller 3 missfall som gäller. Ska börja undersöka nu vart man kan vända sig.
Draken - hur går det med träningsabstinensen? :)
Jag är inte så bekymrad för att jag har kort cykel, det är mest det att det känns som att tiden går så fort och det är lite stressande. Men lutealfasen har aldrig varit kortare än 14 dagar (har varierat mellan 14-17, men oftast 14), det verkar vara ägglossningen som kommer tidigare och tidigare. Och så länge lutealfasen är 14 dagar så är det väl egentligen bara bra med kort cykel
Kram CT! Förstår att det är jobbigt med såna humörsvackor. Men det är ju vanligt att bli "humörsjuk" (kanonbra norskt uttryck...) i början av graviditeten! Försök att tänka att det ju faktiskt är ett tecken på en normal graviditet
Ego: jag väntar fortfarande på ÄL, dag 12 idag. Inga tecken på att det är på gång heller. Blir det kanske ingen ÄL denna månaden?
Grattis CT, Gud vad skönt!
No pressure, eller hur Tabbs... Jag har ju lagt så mycket press i detta att jag till och med lyckats skrämma bort min ÄL, som fortfarande inte gett sig till känna. Gud vad jag hatar att jag inte kan styra något själv! Nära psykbryt för ett kontrollfreak som mig...
Men, men... det är kanske nyttigt för mig att uppleva att jag inte har kontroll på allt?
Jag är på dag 14 så det är väl inte onormalt på något vis, det är bara det att jag har haft ÄL på dag 10 de senaste månaderna, och aldrig senare än dag 12 någon gång (när jag har tempat eller testat).
Så här ser tempkurvan ut:
Det är ju en "dip" med påföljande stegring på dag 6, men stegringen är inte så stor och jag tror inte att det var ÄL sååå tidigt. FF har ju inte heller tolkat det så. Jag får nog bara fortsätta vänta...
Hoppas att du är på bättre humör idag igen Tabbs!
Draken, det är många som inte får mage förrän runt vecka 20!
Speciellt inte med första barnet. Du behöver helt säkert inte bekymra dig för det!
Var det nästa vecka du skulle på NUPP? Då får du ju se att allt står bra till För det gör det
Allt detta tjat om barn och bebisar ja... Det är ganska frustrerande. Det är skrämmande ofta att folk säger “när ska ni skaffa barn då?”. Jag fattar inte hur man kan komma med en sån kommentar?! Om folk visste hur ont det gör när dom säger det...
Nej, jag har inte tagit något progesteron nu, jag testade det förrförra månaden men bara efter ÄL. Det är nog psykisk stress eller något som skjuter på ägglossningen. Jag har inte mått speciellt bra på sista tiden och det påverkar ju såklart kroppen även fysiskt. Vet inte riktigt vad jag ska göra heller för att ändra på mitt tankesätt för att komma ur denna “onda cirkeln” Tror jag närmar mig en depression på riktigt.
Men, men... jag ska inte tynga ner er med mitt depp. Det är ju faktiskt inte synd om mig överhuvudtaget egentligen - jag har ett väldigt bra liv jämfört med otroligt många andra här i världen. Måste bara påminna mig själv om det oftare tror jag. Så, hej hopp nu skakar vi av oss det och går vidare.
Draken och CT, ni får fylla i BF på listan också! Hade inte du gjort det en gång Draken förresten? Har det försvunnit någonstans på vägen?
JLD, hoppas verkligen att järndroppet hjälper så att du får tillbaka lite energi! Det finns inget värre än att vara trött och orkeslös.
CT, hur går det med din nedstämdhet? Hoppas att den bara var tillfällig!
Draken, vilken dag är det jag ska hålla tummarna nästa vecka?
Tabbs, färdig med mensen och redo för en ny runda snart?
Lycka till idag Draken! Jag ska hålla tummarna hela dagen