• Tabbs2

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

JLD- Om du är hundra på att tidigare gravtest varit negativa o hundra på att du inte kan vara gravid, så tror jag på ÄL! Det kan ju vara så att kroppen e lite knas efter MF/MA. Den kanske gjorde ett försök till att ägglossa för 14 dgr sen när du hade utslag men sen släppte inget..så nu försöker den igen...Så ligg i för säkerhets skull:)

Men om det finns en chans till graviditet så kan ju som redan sagts ÄL-test ge utslag för det... Har iof oxå hört att man kan få utslag med ÄL-test vid mens oxå...

hör av dig hur d går:)

• Tabbs2

Själv så skiter jag ju i ÄL-test o tempning den här månaden..Men jag vet ju för d vilken dag jag e på...så det blir ju jobbigt ändå! Nu tex är jag på dag 13 o vet att jag brukar ha ÄL dag 14-16 ngnting så då går jag ju lik förbannat o tänker på att vi måste ha sex si o så...bläää!!!
    Näe- blir d inget den här  gången heller trots varanandag metoden (typ) o "noll" koll så tänker jag baskemig köra med ÄL-test nästa gång...då har man ju ett hum i varje fall...

tm- hur går d för dig då med ÄL o allt:)

• Tabbs2

Låter ju inge vidare, vare sig att det gjorde ont eller att det verkar vara stopp i ena äggstocken...

men vad jag har hört så halveras inte chansen så endast pga att ena äggledaren (antar att det var endast ledaren o inte hela stocken el?)  är blockerad. tydligen kan det släppa ett ägg från den sidan som fångas upp av andra sidan så att säga...sen har man inte heller ägglossning varanannangång från de olika sidorna...hmm låter snurrigt men man kanske kan fatta lite:)

Sa det inget om det vid undersökningen? om man kan göra ngt åt det, hur chanserna ser ut osv?

Men annars då? såg andra sidan bra ut o så?

När ska du få prata med en läkare?

Kram o hoppas du piggnar på dig under kvällen!

• Tabbs2

JLD- tänkte bara fylla på lite infon om bidrottninggelen m.m.:)
    Bidrottninggelen ska oxå bidra till att bygga upp en bra slemhinna så att ägget fäster fint. Man ska ta det från mens till ÄL, helst på kvällen (tydligen har det ngt med hormonerna att göra)

Rosenrot ska man också bara ta fram till ÄL, har läst på många sidor att de tror att det kan bidra till missfall (om man skulle äta det efter ÄL...)

grapefruktjuicen är precis som tm sa för att det ska bli lätt för spermierna att simma in:) precis som det sägs om bisolvon:)

Andra  preparat som det finns en del trådar om är EPA glandin och munkpeppar (angus cactus)...

tm- hoppas det tatt sig den här månaden:) test nästa helg eller tidigare:)

Ct- hoppas att du får bra svar av läkaren sen då!

Draken- hoppas tentan gick bra igår??

ha en bra helg!

• Tabbs2

Nämen grattis JLD!!!!

Tror inte du behöver vara orolig för att du inte haft mens emellan...hade det funnits några rester kvar el liknande så hade du nog inte blivit gravid igen..tror att anledningen till att de säger att man ska vänta en gång är för att man lättare ska kunna räkna ut graviditetslängden...
    Många säger ju att de blir lättare gravida efter MF/MA så det gällde ju visst dig:)

Försök slapnna av....du kanske kan få komma på ett tidigt VUL?

Hur är det med andra då??

EGO- Nu får ni komma med vilda gissningar igen:)
    Imorses så ser jag att jag blöder! japp klart blod precis som i början på mens...
    Är på dag 17 och borde alltså haft ÄL för 2-3 dagar sen...
    Va kan nu detta vara?
    Vet att man kan få en liten blödning vid ÄL...men betyder det att jag eg har ÄL nu då eller blöder man efter ÄL?
    Asså shit va kroppen ska hålla på jämt!!

• Tabbs2

Ja det vore ju great CT:) men det är nog alldeles för tidigt för nidblödning....

• Tabbs2

Hmm nidblödning säger ni alltså... känner mig mkt tveksam..men vi får la se vad som händer:) näe jag har ju inte riktig koll på när ÄL va men ändå....den kanske är idag rent av...men nu ORKAR vi inte ligga mer hahaha:)

tm- låter oxå lovande:) vilken dag är du på?

jld- hur mår du nu då? tagit ngt fler test?

Draken- så du kör en sån månad;)

• Tabbs2

Nu spammar jag tråden igen...

hittade detta som jag tror på mer än nidblödning (även om det hade varit roligare...)

En del kvinnor kan rent fysiskt märka när de får sin ägglossning. De märker en svag smärta i underlivet. På fackspråk kallas det mittelschmerz, alltså en smärta mitt under perioden.
    Denna smärta tros hör samman med den lilla blödning som sker i äggstocken när ägget lossnar. Blödningen träffar då bukhinnan och ger upphov till en kortvarig smärta. En del kvinnor kan också få en sparsam blödning eller rosa flytning då ägglossningen inträffat och det är då resterna av blödningen efter ägglossningen.
    Sedan känner många kvinnor av mensliknande värk under dagarna innan/kring ägglossningen och det brukar så vara värk från äggstocken/äggstockarna som jobbar på att släppa ifrån sig ett ägg.
  • Tabbs2

JLD- låter ju super:) kommer säkert gå alldeles fin fint d här:) förresten en panda kan jag förstå kan bli svårt att få men en hundvalp vet jag nestämt är ganska lätt att hittaFlört

Tm- nja inte mycket senare än vanligt..har haft ÄL från dag 14 till dag 17 förut (o igår va dag 17) men som jag förstod det så kommer en sån blödninge efter att ÄL skett så i så fall stämmer det ju bra...

• Tabbs2

tm ja jag vet väntan är ren tortyr! Men just känslan av att mensen ska komma tycker jag har varit ett tidigt gravtecken...men ska inte få dig att börja hoppas...vilket man ändå gör jag vet...det är så jädra typikst att gravtecken o pms e så förädiskt lika..plus att man ju faktiskt inte behöver känna ngt alls fast man är gravid...

Antingen bestämmer du dig för att inte tänka på detta o hitta på massa annat...ELLER så bestämmer du att du testar varje dag så slipper du undra.Cool... nu är det vaddå fem dagar kvar till BIM? Så imorgon BIM-4...kör hårt med testandet vetja:)

Själv tänker jag absolut inte på ngra ev tecken eller känner efter...hahaha yeah right!!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?