• Ijaah

Tetra i nappflaska

Hej!

Jag har en son på snart 8 veckor som jag ammar. Men på kvällen när han ska sova för natten får han en flaska med ersättning.
    Eftersom han äter ur flaska så sällan så har jag inhandlat Nan 1 tetror som jag ger honom. Han vägrar äta ersättningen när den är uppvärmd så han får rumstempererat.
    Nu till min fråga.

Han äter oftast inte upp en hel tetra så det blir en del över i flaskan, kan man förvara det i kylskåpet och ge vid ett  senare tillfälle?

En öppnad tetra kan ju förvaras i kylskåp i 1 dygn, är det samma om det är i flaska? Är väl bättre omslutet i flaskan än i en öppen tetra? 

Tacksam för svar!

Kramar! 

• Svar på tråden Tetra i nappflaska
  • Ijaah
    She is Me skrev 2011-05-26 11:39:04 följande:
    Du kan eller du bör inte förvara ersättning som har varit i flaskan,  för då har den varit i kontakt med munnen och bakterier. Du kan däremot hälla upp lite mindre och spara det som är kvar i kylen.
    Tack så mycket för svaret :)
    En till fråga.

Om jag sparat litegrann i en tetra tills nästa dag, kan jag blanda ihop det med den nya tetran nästa kväll eller ska jag först ge den öppnade och sen nya? Kan jag låta den kylskåpskalla tetran stå framme tills den blir rumstempererad eller ska jag värma den på en gång?
Svar på tråden Tetra i nappflaska