Inlägg från: Thomas 66 |Visa alla inlägg
  • Thomas 66

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Alternativ 1Skulle gå dit med min vältränade kropp, och säga att det är dax för honom/ henne att flytta. Alternativ 2 flytta själv

• Thomas 66
    Laurora skrev 2011-05-14 10:40:19 följande:
    Kommentarer som denna gör mig mer rädd för alla ickepedofiler, det skulle aalltså vara väldigt enkelt att få en lynchstämning, en mob av människor som bestämt sig för att nu ska vi hata och driva bort en annan människa.

Spännande... småbarnsfamlijerna är alltså mer skadliga än pedofilerna.
    Hur kan det vara mer skadligt ? Väljer definitiv att min dotter har en så säker miljö som möjligt.
    Det är bättre att den personen är olycklig än att vi blir det
  • Thomas 66
    Krake skrev 2011-05-14 12:33:29 följande:
    När du säger att de "förlorat sin rätt att leva" låter det för mig som att du vill att de ska dö.
    agtiwi skrev 2011-05-14 12:31:01 följande:
    Din mamma: Har du eller någon i din närhet varit utsatt för en pedofil?
    Jag känner mig manad och svarar nej, däremot har flera mig närstående personer utsatts för sexuella övergrepp som barn. Förövaren var i samtliga fall någon nära släkting som inte hade en pedofil läggning.
    Men nänä, vad hade dom för läggning då?
  • Thomas 66
    Krake skrev 2011-05-14 13:51:36 följande:
    Heterosexuella. Det var inte fråga om sexuell tillfredsställelse för dem utan en del i en misshandel och kränkning av barnen.
    O vem kom fram till det ? 
  • Thomas 66
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 13:01:29 följande:
    Haha, vet du vad? Jag är en kvinna i 20-års åldern som utbildar mig till sjuksköterska och har stort intresse av psykologi. En i min närhet jobbar som SSK inom rättpsykiatri så jag är lite insatt i ämnet.
    Jag har blivit lärd att man ska se personen och inte sjukdomen, och försöker leva efter de premisserna.
    Då får vi väl hoppas att det ingår lite verklighets förankring med i utbildningen
  • Thomas 66
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 14:05:07 följande:
    Och vi får hoppas att vuxna människor kan få lite utbildning i hur pedofili fungerar. Eller hur? Glad
    Det kanske är sant! Men det handlade om en  person som är dömd för grova övergrepp, samt nyligen har kommit ut. jag inte tänka mig att någon som har barn vill ha  en sådan som granne.Men om det är ok för dig så är problemett löst, alla kan ju bo i ditt närområde.Eller du kanske t.o.m kan låta personen vara barnvakt då det borde vara bra med lite träning i att umgås med barn ?
  • Thomas 66
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 14:35:40 följande:
    Men hallåja, dramaqueen. I slutändan handlar det ändå om hur pedofili fungerar, så du kan vrida och vända på det hur du vill. Hur skulle du reagera om något av dina barn blev pedofil, eller mamman till barnen? Japp, även kvinnor kan vara pedofiler.
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 14:35:40 följande:
    Men hallåja, dramaqueen. I slutändan handlar det ändå om hur pedofili fungerar, så du kan vrida och vända på det hur du vill. Hur skulle du reagera om något av dina barn blev pedofil, eller mamman till barnen? Japp, även kvinnor kan vara pedofiler.
    Har varit noga men att skriva han/hon. Men skulle mamman vara det skulle jag vilja ha egen vårdnad samt att dom träffades under  kontrolerade former. Och angående en ev son skulle jag förespråka en kemisk kastrering om det är möjligt.Men kan inte tycka att det va ok att min dotter  ska vistades i närheten av folk som har den läggning
  • Thomas 66
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 15:05:37 följande:
    Men det är ju lite lustigt, att du fortfarande skulle vilja ha kontakt med henne?
    Personligen skulle jag väl inte ha ett behov av det, men barnet behöver säkert det. 
  • Thomas 66
    Den allsmäktige skrev 2011-05-14 15:31:19 följande:
    Hmm, okej. Köper inte riktigt dina argument, men visst.
    Helt ok tur att vi inte har barn då : ) 
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?