Inlägg från: iolanthe |Visa alla inlägg
  • iolanthe

Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?

Självklart har min dotter, nu 5 år, fått ha bikini. Varför skulle hon inte det? Ja, ja, jag vet alla argumenten och jag tycker det är löjligt, det är ett plagg bland alla andra. Anser man att bikini, småflickor och sex har ett samband är man sjuk i huvudet.

• iolanthe
    hullulla on halvat huvit skrev 2011-05-10 22:08:06 följande:
    Min dotter har tvådelat på sig ibland och baddräkt ibland. De flesta tvådelade är mer som en längre top än en "bh", hon är 4 år. Kan inte se att hon - i och med sitt val av baddkläder - verkar känna av någon "press" att skyla sig då hon lätt kan springa runt i bara trosor här hemma oavsett om det bara är vi i familjen eller om hon har kompisar här. Hon tycker att det tvådelade (och baddräkten) är fin och jag ser ingen anledning att projicera det vuxna samhällets syn på "bh" till en 4-åring...
    Mycket bra skrivet. Min 5-åring hade inga problem med att springa naken på stranden eller bada naken för den delen. Men hon älskar sin bikini i alla fall.
Svar på tråden Låter du ditt barn(under 5 år) använda baddräkt alt. tvådelad bikini?