• Thaleya

Vilken socialgrupp hör en till?

medel skulle jag säga.

• Thaleya
    Indianica skrev 2011-05-09 22:30:24 följande:
    Ja, det har du en poäng i antar jag. Fast jag tror att är man uppväxen med en viss materiell standard kan man ibland faktiskt nöja sig med den. Jag har många sådana vänner, fast de kanske är lyckligt lottade..? De är uppvuxna med ärvegods, (väldigt)begagnade bilar och bor gladeligen kvar i sin hyresrätt. Men de kanske är unikum?
    Det är typ jag! men jag skäms som en hund. Är så less på atta alla jag känner antingen föds med privilegier eller lyckats jobba på samma ställe i flera år samt haft en sambo som tjänat lika bra i flera år så de ständigt lyckas uppgradera sig. Jag och min sambo är kvar i skiten då vi fått betala för varandra i omgångar istället.
  • Thaleya
    Indianica skrev 2011-05-09 22:36:47 följande:
    Fy, vad tråkigt
    Jag vet och jag skäms på mig själv med för jag vågar inte erkänna det. jag lånar helldre pengar av mormor för att hålla uppe skenet och fika med mina kompisar någon gång, än att erkänna för dem att jag inte har råd utan måste hushålla med pengarna annars går vi utan mat sista veckorna på månaden.

Som tur är träffar jag inte kompisarna så ofta. Jag jobbar sen kommer jag hem och mår dåligt för att jag sitter i samma möbler som man fick utav släktingar när jag flyttade ut som 16 åring.

Det gick fint ett tag, men sen blev både jag och sambon arbetslösa och det var då problemen började. Jävla finanskris, det vi sparat ihop försvann fort på några månader.
Svar på tråden Vilken socialgrupp hör en till?